Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het  (gelezen 2111 keer)

aquila

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Gepost op: 2006/08/22, 20:11:38 »
ik heb op 1 van m'n computers linux geinstaleerd met succes. enkel ben ik zo dom geweest om als gebruikersnaam: 'root' in te vullen. dat lukt dus niet dat in loggen met gebruikersnaam root. Dus nu moet linux eraf zodat ik het er daarna weer op kan zetten. maar ja kweet niks van linux dus hoe doe je dat...?

helep me !!!

hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/22, 22:09:33 »
Gewoon opnieuw de installer starten ;)

Offline lamp

  • Lid
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/22, 23:31:05 »
ubuntu in save mode opstarten dan kan je toch adduser uwnaam uitvoeren en kan je dus een account aanmaken.
Deze bug zou je eigenlijk moeten melden, dit vind ik toch een kleine ontwerfout dat dit kan.

aquila

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/23, 10:47:59 »
Citaat van: Dennis
Gewoon opnieuw de installer starten ;)
nou dat kan ik doen maar bij de vorige instalatie is m'n c schijf doormideen gehakt en toen ik opnieuw de installer starte wou hij de helf van  die partitie doen die ik eerder al heb gemaakt weer doormidden hakke

Citaat van: lamp
ubuntu in save mode opstarten dan kan je toch adduser uwnaam uitvoeren en kan je dus een account aanmaken.
Deze bug zou je eigenlijk moeten melden, dit vind ik toch een kleine ontwerfout dat dit kan.
save mode is dat vanaf de CD of computer ?

Offline Soul-Sing

  • Lid
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/23, 11:10:24 »
save mode kan vanuit de computer.

aquila

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/23, 11:23:02 »
aah, dankje ik ga het meteen proberen ( heb ik in ieder geval 1 computer met werkend Linux )

aquila

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/23, 14:05:35 »
euuh. ik heb me suf gezocht maar eeh... Hoe doe ik dat safe mode ?

BTW: het lijkt me geoon veel makelijker om het eraf te vegen en dan weeer opnieuw beginnen. ( of heb ik het nou mis )

Jerry

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/23, 14:33:44 »
Je leert het meest door dat juist niet te doen, en het juist te trouble shooten. Je komt er wel uit met save mode (kiezen in Grub tijdens het opstarten). En dan het commando adduser *hier je naam*. Dan kun je een user toevoegen, mmmm dit kan trouwens alleen als je kunt inloggen en dat kun je niet.......iemand die daar een oplossing voor weet?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/23, 18:52:37 »
De save mode heet Single User ......
Je komt dan in een terminal scherm voor inloggen, mogelijk dat je daar wel als root kunt inloggen.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

aquila

  • Gast
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/23, 19:43:14 »
Citaat van: Jerry
Je leert het meest door dat juist niet te doen, en het juist te trouble shooten. Je komt er wel uit met save mode (kiezen in Grub tijdens het opstarten). En dan het commando adduser *hier je naam*. Dan kun je een user toevoegen, mmmm dit kan trouwens alleen als je kunt inloggen en dat kun je niet.......iemand die daar een oplossing voor weet?
er zit wat in wat je zegt. ik ben namelijk wel eens ingelogd geweest maar dan in een of andere bash mode zou zo ook moeten lukke tog ?

Offline lamp

  • Lid
hoe verwijder je Linux of her-instaleer je het
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/24, 01:01:35 »
save mode is dus (recovery mode) dit staat normaal als tweede keuze bij het opstarten.

Ah gdm weigerd dus root te laten inloggen.  doe gewoon eens alt control f1 als je computer gewoon is opgestart dan kan je ook inloggen in text mode
Het beste is om eerst alt en control in te drukken en nadien f1 in te truken tijdens dat je nog alt en control vast houd.