Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid  (gelezen 2137 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
[OPGELOST] Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Gepost op: 2011/02/04, 09:45:56 »
Hallo allemaal,

Ik wil graag een USB stick met Ubuntu maken maar dan zonder de startschermen voor het installaeren, is dit mogelijk ? zo ja hoe ?

Paul
« Laatst bewerkt op: 2011/02/07, 22:16:06 door paulnl »
mijn handtekening ????

« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 20:20:27 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/07, 12:19:10 »
Je kan in principe Ubuntu zonder problemen installeren op een  usb stick. Gewoon de live cd starten en kiezen voor installeren. Als je bij het onderdeel partioneren aankomt kies je voor je usb stick of schijf. Wel opletten dat je de juiste keuze maakt. Voorheen moest je dan achteraf grub op je usb schijf aanpassen maar tegenwoordig is dat niet meer nodig. Althans, met 11.04 alpha werkt het probleemloos.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Re: Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/07, 13:01:10 »
Zoals digiplace al aangeeft kan dit gewoon door ubuntu normaal te installeren en dan de usb stick aan te geven als harde schijf tijdens de installatieprocedure.
Let wel op dat het installeren vrij lang duurt en ook het eindresultaat werkt niet erg snel. (het installeren van programma's gaat heel langzaam bijvoorbeeld. Eigenlijk al het schrijfwerk. Een spelletje spelen gaat echter wel vrij snel.)

Ook moet ik zeggen dat dit niet erg gezond is voor de usb stick. De levensduur van de stick zelf gaat er flink op achteruit. (heb er zelf nog geen problemen mee gehad)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline chopstick

  • Lid
Re: Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/07, 19:26:42 »
dit maakt het wel erg aantrekkelijk om een snel HD-kaartje te gebruiken. dat kan dan zo in mijn netbookje.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/07, 19:59:26 »
Uit: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-op-sdkaart/ geciteerd:
Citaat
vervolgens start je de normale installer en kiest tijdens het partitioneren boor handmatig en maak dan partities aan op je SD, liefst eentje en geen apparte home, een SWAP zou ik je er niet op aanraden,
staat deze al wel op je HD kan je die gewoon gebruiken.
en
Citaat
I.v.m de slijtage zou ik wel voor ext2 kiezen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: [OPGELOST] Live USB met ubuntu zonder install mgelijkheid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/07, 22:20:18 »
Bedankt allemaal voor jullie reactie,

Ik heb er voor gekozen om het te installeren via een Live CD en deze op een USB stick geïnstalleerd.

Alleen ik had 2 tdk's 1 daarvan is zonder problemen en 1 daarvan wil niet gebruikt worden. Ik heb hem op FAT32 geformateerd met windows en nog maals geprobeerd echter zonder suc6. de ander ging zonder problemen


Paul
mijn handtekening ????