Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laatste poging  (gelezen 2813 keer)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Gepost op: 2008/02/26, 19:02:10 »
kent er iemand een werkend programma in de aard van Allway Sync 6.8.2 om 2 bestanden op 2 pc met beide ubuntu erop te synchroniseren.
Heb reeds GRsync geprobeerd en werkt voor bestanden op dezelfde pc maar niet via netwerk en smb
Ook conduit geprobeerd maar werkt niet naar behoren.
Verder nog een paar ander zaken maar ofwel wordt het niet meer verder ontwikkeld en krijg ik het ook niet aan de praat of enkel via instructies in de terminal wat ik teveel gedoe vind.
Deze vraag reeds een paar maal gesteld maar nog geen alternatief gevonden voor Allway Sync 6.8.2 ,en aangezien ik het toch wel belangrijk vind om zowel mijn muziek- als fotobestanden synchroon te houden deze laatste poging.
Ik vrees dat ik anders terug zal moeten overstappen naar windows XP en Ubuntu enkel nog zal gebruiken om te internetten.
Hopelijk weet er iemand een werkende oplossing.
lowieke

schoappied

  • Gast
laatste poging
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/26, 19:03:59 »
Ik heb geen idee, maar je zou het ook op een ander forum ff kunnen proberen.
bv http://forum.nedlinux.nl/index.php

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/26, 19:30:58 »
Krusader, een KDE programma wat ook op Gnome Ubuntu werkt. Hiermee kun je bestanden en directories synchroniseren OOK via een netwerk of FTP locatie.
Krusader kun je via synaptic installeren, of via de terminal: sudo apt-get install krusaderhier wat info: http://linux.hostweb.com/TopicMessages/alt.linux.suse/2022288/15/Default.aspx

http://www.krusader.org/

Hier een schermfoto:



http://www.oudvaders.nl/images/krusader1.png



http://www.oudvaders.nl/images/krusader2.png
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/27, 19:35:24 »
Heb het programma krusader geinstalleerd ,ziet er goed uit maar kan vanop mijn laptop de bestanden op mijn desktop pc niet zien .Een idee hoe ik dit kan oplossen.
Dank voor de suggestie .
lowieke

Offline ruujan

  • Lid
laatste poging
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/28, 10:02:42 »
Tja, dan zul je op de desktop pc je bestanden moeten delen. Dit kan met SMB, NFS, WebDAV, enz. Krusader kan dit allemaal benaderen.

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/28, 12:45:54 »
Heb zowel op mijn laptop als op mijn desktop met smb bestanden gedeeld maar spijtig genoeg zie ik ze niet met krusader maar wel kan ik vanop mijn laptop de bestanden op mijn desktop zien ,lezen en bewerken en omgekeerd.
Wat moet ik instellen om ze ook te zien met krusader.
beste groeten
lowieke

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/28, 15:24:10 »
Met + kun je een nieuwe verbinding maken. Dan krijg je dit scherm:



http://www.oudvaders.nl/images/krusader3.png

Het smb protocol gebruiken (zie schermfoto) en alles invullen en de verbinding wordt gemaakt.
Onder gereedschap zie je een paar icoontjes. Die met dat manneke/mannetje (Vlaams/Nederlands wat van toepassing is) aanklikken en daar krijg je een menu om de verbinding op te roepen en op te slaan of aan te maken. Dat zijn profielen die je dan later kunt gebruiken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/28, 20:03:40 »
Graag nog enige verduidelijking a.u.b.,waar  vind ik wat ik moet invullen voor host ,poort en paswoord is dit dan het algemeen paswoord?
Ik heb dus via locaties -muziek en dan rechts aanklikken en dan map delen op beide pc deze map muziek gedeeld.Nu zie  ik op mijn bureaublad van mijn laptop" muziek desktop" en kan deze ook lezen en op mijn bureaublad van mijn desktop "muziek laptop"en kan deze ook lezen.
beste groeten
lowieke

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/28, 20:42:45 »
Als je naar mijn schermfoto kijkt, zie je daar dat ik daar smb:// gebruik.

Host, is de computer waarmee je een verbinding wil maken, bijv. een server. Hier een voorbeeld van mijn situatie:

http://www.oudvaders.nl/images/krusader4.png

Ik heb als hostname de naam van mijn server ingevuld.
De rest zijn de inlog gegevens waarmee ik verbinding wil maken, dus mijn gebruikersnaam + wachtwoord van het ANDERE systeem.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/28, 21:58:12 »
Heb een beetje zitten experimenteren en het is reeds gelukt om mijn muziekbestanden te synchroniseren ,nu nog de rest.
dank voor de hulp
lowieke

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/28, 22:32:47 »
Kijk... de eerste stapjes lukken al. Houd ons op de hoogte van je ervaringen met Krusader. Een geweldige tool.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

laatste poging
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/28, 22:41:37 »
Volledig mee eens hier.
Krusader is top, ik gebruik het ook dagelijks.

Monk.

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/01, 10:11:34 »
Citaat van: woteb
Kijk... de eerste stapjes lukken al. Houd ons op de hoogte van je ervaringen met Krusader. Een geweldige tool.
Toch weer een probleempje,installatie op laptop is zonder problemen verlopen en vandaar kan ik ook met ctrl n of het ikoontje nieuwe netwerkverbinding  onder gereedschap het door u opgegeven scherm benaderen om dan host enz in te vullen.Na het installeren echter op mijn desktop krijg ik ook dit schermpje maar kan ik enkel ftp:// zien en niet smb// selecteren zodat ik mijn laptop niet kan benaderen .Heb reeds krusader verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar niks gebaat.
beste groeten
lowieke

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/05, 12:26:23 »
Citaat van: lowieke
Citaat van: woteb
Kijk... de eerste stapjes lukken al. Houd ons op de hoogte van je ervaringen met Krusader. Een geweldige tool.
Toch weer een probleempje,installatie op laptop is zonder problemen verlopen en vandaar kan ik ook met ctrl n of het ikoontje nieuwe netwerkverbinding  onder gereedschap het door u opgegeven scherm benaderen om dan host enz in te vullen.Na het installeren echter op mijn desktop krijg ik ook dit schermpje maar kan ik enkel ftp:// zien en niet smb// selecteren zodat ik mijn laptop niet kan benaderen .Heb reeds krusader verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar niks gebaat.
beste groeten
lowieke
niemand die een oplossing weet?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
laatste poging
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/05, 13:35:14 »
Heb je de pakketten samba en smbclient geïnstalleerd? Die zijn waarschijnlijk nodig.

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/05, 13:49:48 »
Citaat van: Johanvd
Heb je de pakketten samba en smbclient geïnstalleerd? Die zijn waarschijnlijk nodig.
op beide pc indentiek pakket GSAMBAD geinstalleerd en kan dan ook gedeelde mappen op de pc bekijken maar niet vanuit pc krusader mijn laptop benaderen.

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/05, 20:00:06 »
Installeer Samba eens via de terminal: sudo apt-get install samba smbclient smbfs
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/06, 09:17:43 »
Citaat van: woteb
Installeer Samba eens via de terminal: sudo apt-get install samba smbclient smbfs
geinstalleerd maar niks gebaat

Offline woteb

  • Lid
laatste poging
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/29, 23:26:42 »
Al weer een tijdje geleden, maar werkt het ondertussen? Zo niet, kun je het bestandje /etc/samba/smb.conf hier even posten? Dat zou een probleem kunnen wezen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline lowieke

  • Lid
laatste poging
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/30, 11:45:23 »
Citaat van: woteb
Al weer een tijdje geleden, maar werkt het ondertussen? Zo niet, kun je het bestandje /etc/samba/smb.conf hier even posten? Dat zou een probleem kunnen wezen.
Tot mijn spijt en beetje schande moet ik bekennen dat ik het opgegeven heb.Kreeg het maar niet voor elkaar en heb mijn laptop terug enkel op windows XP gezet ,dit heeft mij weliswaar weinig moeite maar veel tijd gekost.Terug allways sync geinstalleerd en alles gesynchroniserd wat een fluitje van een cent was.
Op mijn desktop staat nog steeds Ubuntu maar heb ondertussen Krusader verwijderd.Hoop na 28 April terug een poging te ondernemen om toch nog eens te proberen met de nieuwe versie.Vind het heel spijtig maar vond dat Ubuntu mij te veel tijd en moeite kostte om alles  aan de praat te krijgen ,vooral het synchroniseren van bestanden vond ik met alle uitgeprobeerde programma's  een ramp.In ieder geval dank voor het meedenken en aangeboden hulp,
Kom regelmatig op verschillende forums  maar kan enkel maar vol lof spreken over de Ubuntu gemeenschap,iedereen is behulpzaam om te helpen en het taalgebruik is altijd positief ,ook bij de zoveelste vraag over hetzelfde probleem .
beste groeten
lowieke