Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Evolution  (gelezen 3634 keer)

Kumis

  • Gast
Probleem met Evolution
« Gepost op: 2008/03/02, 15:49:49 »
Ik heb Evoluion al een paar jaar gebruik in Ubuntu Brezy, Drake en een maand geleden ben ik over gegaan naar Ubuntu Gusty (7.10) en hier ook Evolution als email programma gebruikt. Werk in de eerste instantie perfect maar toe ik contactpersonen in een groep wil maken heb ik probleem ontdekt.De groep accepteerd alleen 4 personnen. Alles die meer dan die 4 personen toegevoegd was, is na het afsluiten verandert in EMAIL maar dan alleen 4 keer en de rest zijn verdwenen.

Weet iemand waar het aan ligt ? Of nog beter hoe ik dit kan oplossen.
Is het een bug??? hoe kan ik dit melden bij de makers?

Probleem met Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/04, 20:12:45 »
Je kan u inschrijven op lanchpad: https://launchpad.net/

Daar kan je bugs melden, zelf een project registreren, vertalen, enz...

Ik heb al verschillende bugs gemeld waarvan voorlopig nog maar één niet opgelost is...

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/08, 20:18:03 »
Ik probeer op allerlei manieren mijn mail van @home binnen te halen met evolution en telkens gaat er wat mis! wie kan mij helpen om op een goede manier evolution in te stellen zodat ik mijn mail kan binnenhalen en versturen?

groet

Probleem met Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/09, 07:27:55 »
Welke zijn de gegevens die je van @home hebt?

Welke is de pop3 server (de server voor inkomende mails)
welke is de smtp server (de server voor uitgaande mails)

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/09, 11:38:12 »
Klopt inkomende is pop3 en uitgaande is smtp, hij blijft voortdurend om wachtwoorden vragen van de diverse mailadressen, kan geen verbinding maken met pop server , fout bij het versturen van gebruikersnaam.

groet

Probleem met Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/09, 14:29:22 »
Hij maakt blijkbaar verbinding met een pop3 server dus dat lijkt goed. Ik denk dat je gebruikersnaam niet goed ingegeven is.

Start evolution op,

Ga naar Bewerken > Voorkeuren

Daar zie je uw email account staan. Selecteer het email account door er op te klikken en druk op de klop 'Bewerken'

Dan verschijn er een nieuw venster en druk daar op het tabblad 'Email ontvangen'.

Dan krijg je een scherm zoals dit (druk op de foto om uit te vergroten):


Controleer of daar het adres van de pop server en je gebruikersnaam goed staan.

Vink ook aan 'Dit wachtwoord onthouden' onderaan dat venster.

Druk op de knop OK en dan op de knop sluiten.

Haal nu opnieuw je mails terug op. Dan vraagt hij het paswoord. Druk daar correct het paswoord in.

Zo moet het goed zijn.

Succes... ;)

Offline Jan E.

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 15:02:39 »
Aanvullend op het antwoord van Dadio, ik neem toch aan dat je weet dat de pop3 en smtp-servert van @home een en dezelfde naam hebben: mail.home.nl ? En je moet bij je inloggegevens voor zover ik weet niet je hele mail adres invullen, maar alleen het deel voor de apestaart.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/09, 15:48:40 »
Deze melding krijg ik telkens, alles staat op mail.home.nl , gebruikersnaam alles voor het @ teken.
Telkens als ik het bewerkscherm open lichten de plaatsen van mail.home.nl zowel bij inkomende als uitgaande mail blauw op.??? Verder zie onderstaande melding,

groeten

Kon geen verbinding maken met de POP-server mail.home.nl.
Fout bij het versturen van de gebruikersnaam:

Voer het POP3-wachtwoord voor franswas op host mail.home.nl in

Offline ubby

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/09, 16:02:48 »
Ik krijg bij het opstarten van Evolution ook steeds een scherm waarin ik weer naar de wachtwoorden wordt gevraagd.
Nu klik ik gewoon op annuleer en kan dan wel de berichten ophalen.
Maar als je het mij vraagt heeft Evolution wat kuren.

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/09, 16:05:42 »
Helaas dus....ik klik ook op annuleren maar geen mails dus!

Probleem met Evolution
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/09, 20:14:29 »
Citaat van: ubby
Ik krijg bij het opstarten van Evolution ook steeds een scherm waarin ik weer naar de wachtwoorden wordt gevraagd.
Nu klik ik gewoon op annuleer en kan dan wel de berichten ophalen.
Maar als je het mij vraagt heeft Evolution wat kuren.
Ubby, heb je niet meerdere accounts ingesteld? Kijk eens bij evolution in Bewerken > Voorkeuren

Wat staat daar?

Probleem met Evolution
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/09, 20:16:17 »
@vrolijkefrans: Ben je 100% zeker dat je gebruikersnaam goed ingegeven is? Ik heb nog eens bij iemand twee dagen zitten zoeken naar een probleem terwijl hij gewoon een verkeerd paswoord gebruikte...

Offline ubby

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/10, 08:37:59 »
Ja, ik heb meerdere accounts.
Maar het vreemde is dat het probleem zich nog maar een maand voordoet.
Het werkte eerst wel correct.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/10, 08:49:32 »
Citaat van: ubby
Ja, ik heb meerdere accounts.
Maar het vreemde is dat het probleem zich nog maar een maand voordoet.
Het werkte eerst wel correct.
serverpass ineens enabled? dat kan wel eens in evolution====>disable die weer.

Offline ubby

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/10, 09:17:17 »
Waar kan ik dat vinden?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/10, 09:59:05 »
Citaat van: ubby
Waar kan ik dat vinden?
bij accountbeheer: emailversturen: server: server eist aanmeldings etc.===>disablen

Offline ubby

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/10, 10:04:16 »
Ik heb het geprobeerd maar het heeft geen effect.
Volgende maand installeer ik toch de nieuwe Ubuntu en hoop dat het dan opgelost zal zijn.

Probleem met Evolution
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/10, 19:44:48 »
Komt er van één account ook geen mails meer binnen?

Mijn zus had dat ook, van de één op de andere dag werkte haar paswoord niet meer. Haar provider had ineens haar paswoord veranderd. Niemand weet waarom.

Offline ubby

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/11, 09:06:23 »
Voor zover ik kan zien niet en ik moet eerst voor elk account op annuleren drukken om de vensters weg te krijgen.
Wanneer ik op ok druk blijven ze gewoon staan.
Maar als ik volgende maand de nieuwe Ubuntu installeer hoop ik dat het probleem verdwenen is.

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/12, 09:34:47 »
Krijg inmiddels wel mijn mails binnen,maar ondervind tevens het steeds opnieuw invoeren van wachtwoorden onder de mail accounts zoals eerder beschreven. Hopelijk dat de nieuwe update uitkomst gaat bieden.

dank voor jullie hulp, groeten

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/12, 09:48:50 »
Heb echter nog een vraagje betreffende mail, veelal worden mails gestuurd met afbeeldingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan mails van bijvoorbeeld PDA shop, ik kan echter deze afbeeldingen niet openen en wordt dan meestal doorverwezen naar de internet pagina. outlook onder XP opende deze afbeeldingen wel, dus mijn vraag is hoe ik dit ook met mails kan in evolution?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/12, 10:19:06 »
Citaat van: vrolijkefrans
Heb echter nog een vraagje betreffende mail, veelal worden mails gestuurd met afbeeldingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan mails van bijvoorbeeld PDA shop, ik kan echter deze afbeeldingen niet openen en wordt dan meestal doorverwezen naar de internet pagina. outlook onder XP opende deze afbeeldingen wel, dus mijn vraag is hoe ik dit ook met mails kan in evolution?
voorkeuren: emailvoorkeuren: afbeeldingen laden

vrolijkefrans

  • Gast
Probleem met Evolution
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/12, 20:35:25 »
dank je, is gelukt!

Offline mikey289

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/29, 01:05:05 »
hmmmmzz ik heb sinds kort idd ook dat probleem van het vragen naar de wachtwoorden van de diverse accounts.

na het wegklikken en ' verzenden - ontvangen'  werkt alles (mails komen binnen en worden ook verstuurd....)

inloggegevens zijn 100% goed.....
probleem doet zich voor telkens wanneer evolution wordt gestart

Probleem met Evolution
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/29, 07:53:02 »
Zelfde probleem hier ook al enkele weken.
Nochtans staat dat "server vraagt om bevestiging" niet aangevinkt bij e-mail instellingen.

Edit: dat is bij ontvangen, bij versturen staat ingesteld: aanmelden met wachtwoord.
Heb wel zonet een nieuw probleem "gevonden".  Als ik het venster van die instellingen van e-mail accounts sluit, bevriest evolution.  Zelfs processenbeheer start niet op om het te killen.  Had ook al geprobeerd met het killer-applet, dat bevroos zelf !  Muiscursor bewoog nog wel, maar niks reageerde.  Heb een CTL+ALT+Backspace moeten doen.
Omdat ik ook compiz draai, nu eerst even testen zonder compiz.  Dan melden op launchpad.

Edit: zonder compiz nog geen bevriezen gehad...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...