Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2e cd nodig?  (gelezen 1110 keer)

Offline Sentmen

  • Lid
2e cd nodig?
« Gepost op: 2010/10/08, 16:30:25 »
Hallo allemaal,

Ik wil thuis even ltsp proberen. Dus ik druk de alternate 10.04 cd erin. Nu ik op LTSP heb geklikt gaat hij installeren. Maar hij zegt nu:

Gelieve de schijf met de label 'Ubuntu 10.04.1 LTS _Lucid Lynx_ - Release i386 (20100816.1)' in het station '/cdrom/' te plaatsen en op 'enter' te drukken

Media change

Moet ik de desktop cd downloaden of is dit een aparte fout?

Groeten Sentmen.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: 2e cd nodig?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 18:31:51 »
Hallo allemaal,

Ik wil thuis even ltsp proberen. Dus ik druk de alternate 10.04 cd erin. Nu ik op LTSP heb geklikt gaat hij installeren. Maar hij zegt nu:

Gelieve de schijf met de label 'Ubuntu 10.04.1 LTS _Lucid Lynx_ - Release i386 (20100816.1)' in het station '/cdrom/' te plaatsen en op 'enter' te drukken

Media change

Moet ik de desktop cd downloaden of is dit een aparte fout?

Groeten Sentmen.

Als je 10.04 LTS wilt uitproberen op je pc kan je gewoon de desktop versie downloaden en branden op een cd. Het is een live-cd dus je hoeft niks installeren. Alleen wel het menu wat verschijnt kiezen voor Ubuntu uitproberen zonder te installeren (oid.).

Btw. wat bedoel je met LTSP??
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

jesse2314

  • Gast
Re: 2e cd nodig?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/08, 18:43:35 »

Btw. wat bedoel je met LTSP??




Waarschijnlijk een typfout ;)

Offline Sentmen

  • Lid
Re: 2e cd nodig?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/08, 18:53:10 »

Btw. wat bedoel je met LTSP??




Waarschijnlijk een typfout ;)

Het is geen typfout. Het is een terminal server voor ubuntu, daarom antwoord je waarschijnlijk mijn vraag verkeerd. ;) Ik gebruik de alternate cd on ltsp te installeren. Maar dit is de eerste keer dat ik de alternate cd gebruik dus daarom gaf hij voor mij een onbekende fout aan.

Offline Sentmen

  • Lid
Re: 2e cd nodig?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/08, 23:15:24 »
Ik heb gewoon op de manier gedaan hoe ik het altijd deed. Ik heb de ubuntu desktop versie gedownload, daarna heb ik handmatig de ltsp server geinstalleerd. Het werkt nu. Ik wil eigenlijk nog steeds wel weten waarom ik dat niet gewoon zo kan doen, dus ik blijf hier wel nog steeds naar kijken. Maar iemand toch een oplossing, want op mijn werk wil ik dit mischien wel zo doen.

Groeten Sentmen.

Offline axelv

  • Lid
Re: 2e cd nodig?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/09, 16:26:39 »
ik had ook een dergelijke fout... (weet niet zeker of het hier mee verholpen is of hier iets mee te maken kan hebben)
ik heb ook een alternate install gedaan
daarna heb via sudo nano /etc/apt/sources.list (miss eerst back-up van maken) een paar dingen aangepast
het begin van het originele bestand ziet er zo uit:

#
# deb cdrom/...........
# deb cdrom/...........

Ik heb het veranderd in:

# sources.list
deb cdrom/......
# deb cdrom/....

toen werkt het bij mij wel.... raaar  :|
« Laatst bewerkt op: 2010/10/09, 17:03:45 door axelv »