Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xs4all  (gelezen 2160 keer)

Offline yJi

  • Lid
xs4all
« Gepost op: 2019/05/08, 18:04:14 »
 Mag ik hier een vraag stellen aan de mede-abonnees van XS4ALL over alweer een niet ondertekende brief betreffende weer diverse prijsverhogingen?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: xs4all
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/08, 19:21:32 »
De grote jongens gooien allemaal hun tarieven omhoog per 1 juli. Kleintjes zullen dat ook wel gaan volgen.
Hier ziggo, die ook, €2,5/mnd meer. Zo ook KPN = XS4ALL.
https://www.ad.nl/economie/televisie-en-internet-vanaf-juli-fors-duurder~a67d9315/
Citaat
Nederlanders gaan komend jaar enkele tientallen euro's meer betalen voor hun internet- en tv-abonnement. Diverse providers - waaronder grootste spelers Ziggo en KPN - gooien hun tarieven omhoog.

Ze zeggen "om de infra goed te houden en te verbeteren". Dat zal wel weer een landelijk vereiste "van hogerhand" zijn waar ze allemaal aan mee moeten betalen.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/08, 19:24:26 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline HWE64

  • Lid
Re: xs4all
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/08, 19:58:18 »
De grote jongens gooien allemaal hun tarieven omhoog per 1 juli. Kleintjes zullen dat ook wel gaan volgen.
Hier ziggo, die ook, €2,5/mnd meer. Zo ook KPN = XS4ALL.
https://www.ad.nl/economie/televisie-en-internet-vanaf-juli-fors-duurder~a67d9315/
Citaat
Nederlanders gaan komend jaar enkele tientallen euro's meer betalen voor hun internet- en tv-abonnement. Diverse providers - waaronder grootste spelers Ziggo en KPN - gooien hun tarieven omhoog.

Ze zeggen "om de infra goed te houden en te verbeteren". Dat zal wel weer een landelijk vereiste "van hogerhand" zijn waar ze allemaal aan mee moeten betalen.
Zie, 5G betalen we gewoon zelf hoor :evil:.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: xs4all
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/08, 20:15:12 »
Zie, 5G betalen we gewoon zelf hoor :evil:.

Ja klopt. €2,50 is ongeveer 5G (ulden).  =D ;)

Ach joh, ze doen maar. Zolang het niet veel harder gaat dan de inflatie en mijn verbinding er beter op wordt wat het ook meestal gewoon wordt, vind ik het wel goed. Het bespaard ook weer flink aan abonnementen, postzegels, telefoonkosten, en een hoop kilometers rijden en parkeergeld.
En wat denk je van al die kasten om al die dure dozen spelletjes in op te bergen? Wifi instellen op dat tabletje van €100 euro en de kids zijn weer rustig. :evil:

En een beetje relativerend, ik ben bijna 30 jaar terug begonnen met inbellen met een 14K4-modempje. En dat trage gedoe kostte me zonder de bijkomende soms honderdjes aan telefoonkosten per maand toen al bijna net zoveel aan abo als wat het nu kost dus het valt allemaal nog wel mee.

Maar ik heb geen XS4ALL (meer), dus ik denk dat ik eigenlijk mijn mond moet houden in dit topic  :-[ dus dat ga ik ook doen.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/08, 20:21:36 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yJi

  • Lid
Re: xs4all
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/10, 19:41:55 »
Een (1) is geen XS4ALL klant meer, blijkbaar zijn er dan maar heel weinig XS4ALL klanten die WEL gereageerd hebben.

Ik ben dit 'ziekelijke' gedrag van XS4ALL, met alle niet eens ge-ondertekende brieven daarover, hangt mij meer en meer de keel uit.
Ooit kreeg ik last van spam en verdere ongewenste mails van lui de eigenlijk alleen maar uit hun hebzucht mijn eerste email adres ooit heeft misbruikt.
En ja ook daar blijven ze mee bezig, want mijn eerste email adres is volgens XS4ALL immers ook de naam waarop ik ooit lid werd van die club, en
daarom, volgens hen, ook niet te veranderen.
Heb al lang geleden voorgesteld om even mij kort te beëindigen op die naam en vervolgens op de andere naam weer lid te maken van die club.
Maar dat schijnt NIET te kunnen....het zal wel!!!

Merk ook niets van de toegenomen snelheden want ik download immers al heel weinig, heb nog steeds nu meer dan genoeg aan het basis abonnement, en zie de redenen dus ook niet voor nu nog weer een derde prijsverhoging. Ook al is het maar € 2,50 en € 0,01 voor het bellen erbij per maand!

Vraag nu aan @PartyRabbit van wie ben jij dan nu klant, wie is jou aanbieder dan nu!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline HWE64

  • Lid
Re: xs4all
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/10, 21:44:01 »
@yli, volgens mij is het bedrag nog hoger want XS4ALL is toch ook KPN. Ik kreeg deze verhoging :evil:
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

DarkEra

  • Gast
Re: xs4all
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/10, 21:52:14 »
Ik snap al dat genuil niet.... Als het je niet aanstaat stap je toch gewoon over naar een andere provider? Zeker als er "alweer" problemen zijn of "prijsverhogingen". Je kan elke maand switchen naar wie je maar wil, daar ben je tegenwoordig geheel vrij in. Simple as that.

Re: xs4all
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/11, 10:04:45 »
Ik snap al dat genuil niet.... Als het je niet aanstaat stap je toch gewoon over naar een andere provider? Zeker als er "alweer" problemen zijn of "prijsverhogingen". Je kan elke maand switchen naar wie je maar wil, daar ben je tegenwoordig geheel vrij in. Simple as that.

Inderdaad, meer dan voldoende providers met een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: xs4all
« Reactie #8 Gepost op: 2019/05/11, 13:33:26 »
Naai je toch niet zo op over het ontbreken van een handtekening. Ik krijg zo veel post zonder handtekening, of meegedrukte handtekeningen. Stuur zelf ook vaak genoeg iets zonder ondertekening. Eigenlijk altijd zonder als het niet in mijn belang officieel en/of bindend is of moet zijn. :evil: (play the game)
Tijden veranderen. Automatisering van communicatie. Handtekeningen zijn niet meer van deze tijd.

Ik snap al dat genuil niet.... Als het je niet aanstaat stap je toch gewoon over naar een andere provider? Zeker als er "alweer" problemen zijn of "prijsverhogingen". Je kan elke maand switchen naar wie je maar wil, daar ben je tegenwoordig geheel vrij in. Simple as that.

Yep. Zo zie ik het ook. En neem wat gedoe voor lief want het is overal wel iets.
Als het goed werkt voor een acceptabele prijs is het mij goed. De rest is bijkomende onzin. Overstappen brengt vaak ook weer gedoe mee.

Vraag nu aan @PartyRabbit van wie ben jij dan nu klant, wie is jou aanbieder dan nu!

Nu ziggo, al de nodige jaartjes naar tevredenheid. Automatisch daarnaar over gegaan toen ze @Home opkochten. Ook XS4all klant geweest. Kpn mobiel internet gehad toen nog bijna niemand dat had en dit nog iets aparts was. En nog een handjevol providers. En zelfs ooit gratis zonnet en zo.
Ik heb de tijd nog mee gemaakt dat providers nog in opkomst waren en om klantjes te winnen gratis abo's (en zelfs gratis domeinnamen, inclusief tijdschriftabonnementen :D ) van een maand via een jaar tot eindeloos weg gaven. En daar heb ik er de nodige van uitgeprobeerd en ook langer gebruikt. Ik heb al wat providers versleten, naast mijn vaste abo's.
Allemaal een beetje met een korrel zout nemen want het is overal wel iets.

Ik ben dit 'ziekelijke' gedrag van XS4ALL, met alle niet eens ge-ondertekende brieven daarover, hangt mij meer en meer de keel uit.
Ooit kreeg ik last van spam en verdere ongewenste mails van lui de eigenlijk alleen maar uit hun hebzucht mijn eerste email adres ooit heeft misbruikt.
En ja ook daar blijven ze mee bezig, want mijn eerste email adres is volgens XS4ALL immers ook de naam waarop ik ooit lid werd van die club, en
daarom, volgens hen, ook niet te veranderen.
Heb al lang geleden voorgesteld om even mij kort te beëindigen op die naam en vervolgens op de andere naam weer lid te maken van die club.
Maar dat schijnt NIET te kunnen....het zal wel!!!

Joh. Bij Ziggo gaat dit ook zo. Bij veel providers gaat dit zo. Overal is het wel iets. Neem dat maar van me aan.
Mijn ziggo draait hier als een zonnetje en doet het eigenlijk altijd. Ondanks wat minpuntjes totaal genomen niets mis mee. Net zoals ik ook tevreden was toen ik bij XS4ALL zat.

Wat je emailprobleem betreft. Goed emailbeheer, daar kom je ver mee.  ;)
Neem er gewoon minstens een stuk of 5 (hoofdmail, adresje voor dagelijks gebruik, onzinadresje, gratis inruilbare zooiadresjes in aantal naar wens)

Merk ook niets van de toegenomen snelheden want ik download immers al heel weinig, heb nog steeds nu meer dan genoeg aan het basis abonnement, en zie de redenen dus ook niet voor nu nog weer een derde prijsverhoging. Ook al is het maar € 2,50 en € 0,01 voor het bellen erbij per maand!

Ik merk het toch echt wel. Bij ziggo de laatste jaren, maar dezelfde ervaring heb ik bij alle providers die ik ooit had.
En ik heb nog steeds het meest simpele langzame accountje wat je maar kunt hebben. Waar een heel netwerkje aan computers op draait en dan nog een heel zootje telefoons waar de kids doorlopend van alles op streamen (Netflix, YT en zo).
Als ik mezelf dan herinner dat ik op precies ditzelfde ziggoaccountje (want nooit gewijzigd) wat jaren terug nog een minuut moest wachten om een simpele mp3 binnen te halen dan is de snelheid toch echt wel fiks verbeterd.

Lange uitleg geworden, sorry. Ik hoop dat je (en anderen) er wat puntjes/tips voor jezelf uit kunt halen waar je iets mee kunt. Succes!
« Laatst bewerkt op: 2019/05/11, 21:57:04 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yJi

  • Lid
Re: xs4all
« Reactie #9 Gepost op: 2019/05/11, 18:28:06 »
Al jullie 'genuil' dan gezien...maar NEEN, die houding zal ik nimmer willen aannemen !!!

Weet al lang waar ik WEL voor ben!

Neem dus wel weer doordachte maatregelen naar mijn gevoel en weten.

Mijn ding is mijn ding, jullie dat van jullie dan maar!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: xs4all
« Reactie #10 Gepost op: 2019/05/11, 21:54:22 »
Op wie ben je nu boos? Volgens mij, zoals ik het lees probeert iedereen gewoon netjes behulpzaam te helpen (ik in elk geval zeker).
Als ik het zo lees snapt want kent iedereen je frustraties, en proberen je uit te leggen dat je je daar beter wat minder over kunt frustreren. En als het je echt dwars zit je naar een ander kunt overstappen.

Van mij excuses als dat anders over kwam. Was in elk geval dan niet zo bedoeld.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: xs4all
« Reactie #11 Gepost op: 2019/05/11, 22:14:52 »
Duidelijk last van overspannenheid gezien de hevige reacties? Pas op voor een burnout. ;)
Als ik problemen heb met mijn provider dan regel ik dat met hun en zoek ik een andere waarnaar ik overstap. Daarvoor ga ik geen topic openen op een forum om over de problematiek te zitten klagen. Simpel toch?

Re: xs4all
« Reactie #12 Gepost op: 2019/05/12, 13:38:13 »
Duidelijk last van overspannenheid gezien de hevige reacties? Pas op voor een burnout. ;)
Als ik problemen heb met mijn provider dan regel ik dat met hun en zoek ik een andere waarnaar ik overstap. Daarvoor ga ik geen topic openen op een forum om over de problematiek te zitten klagen. Simpel toch?

Ben ik deels met je eens Maik.
Echter, als iemand persoonlijk ergens een probleem mee heeft voortkomend uit techniek vind ik het ook geen enkel probleem om even wat emotioneel te steunen. Mag een 'technisch issue' nooit eens een persoonlijke lading krijgen? We zijn uiteindelijk allemaal mensen die de techniek gebruiken.
Daar volg ik je dan weer dat techniek de moeite niet waard is om jezelf flink van over de emmer te helpen, laat staan een ontbrekende handtekening, al kan ik irritaties juist weer wel héél goed plaatsen want die heb ik zelf wel degelijk ook vaker gehad. En dan is het toch wel eens lekker om het even van je af te gooien om uiteindelijk door anderen weer met twee benen op de grond gezet te worden.
Voor mij helemaal prima als de mens achter de techniek zichzelf ook af en toe wel eens laat zien.

@yJi. Lees alles nog maar een keer rustig door. En dan zeg ik nogmaals goed bedoeld, naai je toch niet zo op want het is de moeite niet waard. Maar los het op zodat je weer lekker verder kunt met leuke dingen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: xs4all
« Reactie #13 Gepost op: 2019/05/12, 14:06:47 »
Daar ben ik het ook weer met je eens partyrabbit. Misschien was ik op het moment van schrijven iets te rationeel aan het beredeneren.
Natuurlijk begrijp ik de frustratie van yLi wel maar ik pak het liever op een andere manier aan. :)
« Laatst bewerkt op: 2019/05/12, 14:10:43 door Maik »

Re: xs4all
« Reactie #14 Gepost op: 2019/05/12, 14:10:01 »
Ook niets mis mee. Ook dat heeft iedereen wel eens, dat hij te gefocust is op het technische aspect.
En ik hoop dat yJi nu ook begrijpt dat we in de kern gewoon behulpzaam reageerden.

Peace! Er is al meer dan genoeg gezeik in de wereld. Dat hoeven wij niet nog meer te maken, toch?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: xs4all
« Reactie #15 Gepost op: 2019/05/12, 14:11:57 »
Ook niets mis mee. Ook dat heeft iedereen wel eens, dat hij te gefocust is op het technische aspect.
En ik hoop dat yJi nu ook begrijpt dat we in de kern gewoon behulpzaam reageerden.

Peace! Er is al meer dan genoeg gezeik in de wereld. Dat hoeven wij niet nog meer te maken, toch?
Exact.