Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice  (gelezen 404 keer)

Offline Honza63

  • Lid
LibreOffice
« Gepost op: 2016/03/31, 14:03:28 »
Ik gebruik LibreOffice (Ubuntu 12.04), en dat op een groot beeldscherm. Ik prefereer dan een venster dat op een A4 lijkt, links en rechts is er dan vrije ruimte op m'n scherm.
Nu ging dat tot voor kort perfect. Echter, sinds kort heb ik enkele irritaties (bij Writer):
- waar eerst in de balken bovenin zaken als tekengrootte etc te zien waren blijven die nu buitenbeeld, alleen als ik een volledig scherm selecteer zie ik ze rechts verschijnen.
- als ik een tekst-document open en ik kom op een 2e pagina dan komt die ernaast te staan, niet eronder
- sinds vandaag kan ik ook de tekstkleur niet wijzigen: die optie is ook uit de balk verdwenen, komt alleen te voorschijn via de pijltjes uiterst rechts, maar als ik daar op klik gebeurt er niets (anders dat vandaag alles blauw bruin wordt?): de optie dat je dan zelf een kleur kan kiezen is spoorloos
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik Writer weer in z'n originele vorm, zoals ie zeg maar geïnstalleerd was?

Offline ajjp

  • Lid
Re: LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/31, 16:32:44 »
Het eerste dat ik zou proberen is via Synaptic voor volledige verwijdering van LibreOffice kiezen, en het daarna opnieuw installeren.

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/31, 17:32:26 »
De meest drastische oplossing is niet altijd de beste. Waarom dan niet meteen gans Ubuntu herinstalleren? (grapje).

De uitleg is voor mij voldoende vaag om niet alles te kunnen volgen. Wat punt twee betreft: View - Zoom - Zoom, dan krijg je de Zoom & View Layout tab. Schakel "Columns" uit. Punt 1 en 3 herken ik helemaal niet, kan dan ook geen oplossing bedenken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: LibreOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/31, 18:24:23 »
Je kunt natuurlijk ook gewoon even de instellingen van Libre Office verwijderen in je persoonlijke map. Dan start LO de volgende keer met de standaardinstellingen, wat in 99 % van de gevallen voldoende is om zulk soort problemen te verhelpen.

Frederik

  • Gast
Re: LibreOffice
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/31, 20:54:57 »
Welk bestand in de persoonlijke map, waar dat profiel is opgeslagen,  is dat dan ?

Re: LibreOffice
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/31, 21:14:41 »
Ga naar --> Persoonlijke map
CTRL+H
.config
libreoffice
4
user
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Frederik

  • Gast
Re: LibreOffice
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/31, 21:17:54 »
Top!  ^-^

Offline Honza63

  • Lid
Re: LibreOffice
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/01, 15:05:20 »
@maasnet + @Pjotr

Bedankt !! aanwijzingen opgevolgd, alle problemen opgelost !!
weer wat geleerd...! :-) ben zeer blij met jullie hulp !