Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Fryslân, de online omgeving  (gelezen 1853 keer)

Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Gepost op: 2011/05/24, 20:08:38 »
Hallo leden,

We hebben nu al informeel een bestemming gevonden voor het online content van Ubuntu Nederland. De online omgeving van Ubuntu Fryslân wordt nu nog op die van Ubuntu Nederland gehost.

Ubuntu Fryslân is een kleine gemeenschap van Friezen, er zijn nog veel dingen te veranderen. Daarom lijkt het me een goed plan om Ubuntu-Fry apart te hosten omdat:
  • het dan minder afhankelijk is van Ubuntu Nederland
  • het de stabiliteit van de server van Ubuntu Nederland ten goede komt. Als er door Ubuntu-Fry wijzigingen doorgevoerd worden heeft dit geen invloed op de rest van de Ubuntu-NL omgeving.
  • Ubuntu Fryslân wordt niet beperkt in het doorvoeren van wijzigingen omdat daarmee niet de stabiliteit van Ubuntu Nederland in het geding komt
  • bij het wegvallen van de Ubuntu Nederland online omgeving die van Ubuntu Fryslân niet wegvalt. (niet dat ik er op reken dat dat gebeurd)
Om dit te kunnen realiseren is sponsoring nodig door het leveren van een virtueel of normale server met een goede (20MBps ~ 80MBps UP) verbinding. Het kan niet opgelost worden met een hosting pakket omdat de server naast HTML/CSS/PHP/MySQL ook python/django moet ondersteunen.

HCC is al contact mee opgenomen, zij wilden enkel een website en mailing lijst aanbieden.

Als er geen sponsor gevonden kan worden zal Ubuntu Fryslân meeverhuizen met Ubuntu Nederland. Dus begin geen discussie maar doe enkel suggesties voor sponsoren.

Alvast Bedankt,
Dooitze de Jong
LoCo Ubuntu Fryslân
« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 20:15:58 door Dooitze de Jong »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/24, 20:14:10 »
Misschien Os4Free ???

Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/24, 20:15:18 »
OS4Free is een levert PCs geen servers en is geen hostingmaatschappij

Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/25, 06:43:54 »
Ik lees de argumenten om niet binnen de Ubuntu-nl omgeving te blijven, maar ik denk dat er ook genoeg argumenten zijn om daar wel binnen te blijven. Het is nogal wat om een hele online omgeving zelf te willen beheren, tijd en energie die imho beter in het ontwikkelen en onderhouden van een kleine gemeenschap gestoken kan worden. (ter overweging)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/31, 01:55:58 »
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik met Jan Stedehouder eens ben en dat, dat de beste oplossing is.

@Dooitze de Jong, kun je mij het volgende aan info geven.
Hoeveel schijfruimte je nodig hebt?
Hoeveel data verkeer je per maand verwacht?

Ik ga een account afsluiten bij Versio webhosting en aangezien ik lang niet alle data gebruik, mag je van mij best wat ruimte gebruiken.
Je moet alleen zelf voor een domein naam zorgen.
Je krijgt gewoon FTP toegang.
Ik twijfel tussen de 2 goedkoopste pakketten op het moment.
Het is dus niet extreem veel wat ik kan bieden maar ik denk dat je voor een normale site niet zo veel nodig hebt.
Wel wil ik weten wie het gaat beheren en de contact persoon.

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Stuur mij een pm want ik lees niet altijd dit gedeelte van het forum.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/31, 01:58:41 door emiel1976 »

Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/31, 11:07:46 »
OS4Free is een levert PCs geen servers en is geen hostingmaatschappij

Correctie: OS4Free levert wél servers.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/31, 14:54:58 »
Thuisservers ja, niet voor plaatsing in een datacenter, en ook niet geschikt om grote websites op te hosten.
Of bieden ze ook dingen aan die niet op de website staan?

Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/01, 01:26:30 »
Thuisservers ja, niet voor plaatsing in een datacenter, en ook niet geschikt om grote websites op te hosten.
Of bieden ze ook dingen aan die niet op de website staan?

Ehm, thuisserver of niet, hij biedt 500 GB en 1 TB aan. Dat lijkt me voor Ubuntu Fryslân alleen meer dan genoeg of niet? Bovendien zie ik niet dat er hier gesproken wordt over plaatsing in een datacenter.
Verder biedt OS4Free geen dingen aan die niet op de website staan, maar je kunt wel onderdelen opgeven zodat er iets voor je in elkaar wordt geflanst (als je mailt naar hem).

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu Fryslân, de online omgeving
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/01, 17:20:28 »
Vraag eens heel lief op Sitedeals.nl of iemand je wil sponsoren. Zit vast wel een bedrijf tussen wat je wil helpen.