Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printerdriver Canon Pixma IP4300  (gelezen 2835 keer)

Corne

  • Gast
Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Gepost op: 2007/07/25, 17:08:44 »
Ik heb een Canon Pixma IP4300 aangeschaft omdat deze ook in de lijst stond van printerdrivers.
Alleen kloppen de kleuren niet. Na wat zoekwerk kwam ik een topic tegen over een Canondriver voor de IP4200, deze zou ook werken voor de 4300. Alleen ging dit over de 6.06 versie van Ubuntu. Kan ik deze HowTO ook voor Feisty Fawn gebruiken of heb ik nu deze driver al. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk opties voor de printer kunnen gebruiken. Wat kan ik het beste doen?

Groet Corné.

Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/25, 17:40:41 »
Wat gebeurt er als je in systeem > Beheer > Printers op het icoontje "nieuwe printer toevoegen" dubbel klikt?

Normaal verschijnt er een wizzard die al hij kan, zelf een compatibele printerdriver voorstelt.

Bij mij vb (ik heb een Lexmark Z45) heb ik dit ook gedaan. Echter voor de Z45 heeft hij geen printerdriver maar wel van Z42. Hij stelt die laatste zelf voor en die werkt. Dit is dan normaal gezien ook de beste keuze kwestie (mogelijkheden/functionaliteit). Bij mij werkt die heel erg goed maar ik kan enkel niet de hoogste resolutie kiezen. Bij gebrek aan beter...

Corne

  • Gast
Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/25, 17:56:09 »
Hij lokaliseert inderdaad de juiste printer en de driver moet ik zelf aanklikken ,die staat ook in de lijst. Alleen de kleuren kloppen niet. En ik heb bijvoorbeeld ook geen progamma om printkop te reinigen.  Of moet ik hiervoor andere software gebruiken . In Kubuntu had ik dit wel. Allen gaf hij toen aan dat de optie niet te gebruiken was. (Dit was trouwens ook een andere printer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/25, 18:14:47 »
zou dat niet in de instellingen van je printer liggen?
Helaas ken ik niets van Canon printers.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Corne

  • Gast
Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/25, 18:22:33 »
Dit zou best kunnen, alleen kan ik niet de CD-rom van Canon gebruiken. Misschien een online handleiding proberen.
Bedankt Corné.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Printerdriver Canon Pixma IP4300
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/19, 14:59:37 »
Ik zit een beetje met eenzelfde probleem... De printer (4300) werkt op zich goed met de bij Ubuntu geïnstalleerde drivers (en/of Gutenprint), maar de prints zijn veel te licht en de kleuren kloppen niet. Zelfs na veel stoeien met de 'Output' instellingen blijven de prints onvoorspelbaar en zeer veel afwijken van wat ik op mijn scherm zie. Print ik hetzelfde bestand vanuit Windows, dan is het zoals te verwachten viel wel meteen goed.

Canon heeft inmiddels wel een paar drivers beschikbaar, maar alleen maar voor Fedora en Suse...

Iemand misschien nog tips voor me? Anders zal ik voorlopig genoodzaakt zijn al het printwerk nog vanuit Windows te doen...
JackTummers.nl