Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Numlock probleem.. letters worden nummers..  (gelezen 3872 keer)

Numlock probleem.. letters worden nummers..
« Gepost op: 2007/04/21, 21:37:38 »
Ik heb een laptop, en daarbij een losse numpad. Dit numpad gebruik ik om nummers te toetsen. Dan is het nodig om de numlock aan te zetten. Als de numlock echter aanstaat, dan veranderen een aantal lettertoetsen op mijn toetsenbord in nummers.. zonder numlock typen: ¨mjkluio789¨ wordt met numclock ¨0123456789¨. Erg irritant, dan moet ik namelijk iedere keer als ik cijfers wil toetsen de numlock aanzetten, en als ik tekst wil toetsen de numlock weer uitzetten. Iemand een idee hoe dit is aan te passen?

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar mijn xorg.conf heeft deze keyboard setting:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xorg"
        Option          "XkbModel"      "pc104"
        Option          "XkbLayout"     "us"
        Option          "XkbVariant"    "intl"
EndSection

Bedankt voor het lezen,
groet,
Thomas.

Numlock probleem.. letters worden nummers..
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/21, 22:47:14 »
Dit vond ik in een ander forum... wellicht kan het niet anders...


flipflipsen
29-12-2005, 07:25
Hallo Forum,

Ik heb kortgeleden een numeriek toetsenbord (USB) gekocht voor mijn laptop.

Merk Perpherics type AS-MP01

Het werkt allemaal prima, daar niet van, maar als ik de numlocktoets op het numerieke toetsenbord aanzet, gaat automatisch de numlocktoets op mijn laptop ook aan.
Hierdoor kan ik op mijn laptop zelf dus ook de numeriek toetsen gebruiken, maar niet de lettertoetsen.

Mijn bedoeling was eigenlijk om de numerieke toetsen te gebruiken van het losse numerieke toetsenbord, en dan tegelijkertijd de lettertoetsen te gebruiken van mijn laptop.

Is dit mogelijk?


ErpCity
06-01-2006, 20:10
Kun je niet veranderen, die numlock is geen functie op het toetsenbord, de toets geeft alleen maar een preset voor de manier waarop je toetsenbord encoder op het moederboard de numerieke toetsen moet interpreteren... [3+numlock= 3, 3 zonder numlock = page down] ... dus je zult hier mee moeten leren leven.....

Numlock probleem.. letters worden nummers..
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/21, 23:21:33 »
Er is wel een oplossing: nodig een stuk kauwgum of secondenlijm.....

Als ik namelijk de numlock aan zet en de Fn toets ingedrukt houdt, dan werkt het laptop toetsenbord normaal, en de numpad werkt ook zoals die hoort te werken!

Is er een andere manier dan secondenlijm of kauwgum om die Fn toets actief te houden?

Numlock probleem.. letters worden nummers..
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/22, 01:24:43 »
Een lieve vriendin die het voor je doet :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D