Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters  (gelezen 904 keer)

1. Ik heb het probleem met Ubuntu 10.4 dat de geluidskaart aan de eerste gebruiker wordt gegeven die inlogd. De 2e/3e/4e heeft dan vervolgens geen geluid bij het wisselen tussen gebruikers.
Hoe los ik dit op?

2. Tot nu toe vind ik Ubuntu best goed alleen grafisch lijkt deze erg inefficient. In windows is het zo dat een venster dat niet in beeld staat(minimized of achter een ander venster is verborgen) geen updates krijgt voor dat scherm of dat het proces een lagere prio krijgt. Dit fenomeen zie ik niet terug in Ubuntu, kan dit kloppen?


Kan er tijdens de installatie gevraagd worden of er een server of een desktop wordt geinstalleerd, en hier vervolgens een aantal settings op server/desktop worden gezet? In mijn geval dus desktop  8)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/06, 19:02:45 »
Op de twee eerste vragen kan ik geen antwoord geven.
De laatste vraag:
Neen je kan niet kiezen voor de server of de desktop. voor de server heb je een aparte installatie cd. Je kan wel de server versie installeren en daar dan een grafische schill boven zetten.
http://www.ubuntu.com/server/get-ubuntu/download
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/08, 20:52:50 »
Bedankt voor de reactie, ik heb de swap dinges van 60 naar 10 gezet zoals werd aangeraden voor desktops, vandaar mijn vraag.

Nu nog een antwoord op de echte vragen :)

Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/09, 19:59:51 »
Vraag 2 is zover ik weet inderdaad zo. Maar om eerlijk te zijn word ik er gek van dat die schermen op mijn Windows 7 niet genoeg geüpdatet worden. En aangezien heel Ubuntu zelf minder gebruikt dan Windows, is het voor mij eigenlijk toch niet erg dat Ubuntu ze geen lagere prioriteit geeft. Toch nog genoeg systeemkracht over.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/10, 21:34:29 »
@Cheap Applications: LOL, mijn systeem is een best behoorlijk systeem voor b.v. CS of battlefield, maar naar de maatstaven van nu is het verouderd dus ik vind het wel handig dat vensters die niet in beeld staan niet worden geupdate, dit scheeld weer op de stroom rekening.

Nu nog een candidaat voor vraag 1! Het is zelfs zo dat bij een gebruikers wissel het geluid van de vorige gebruiker blijft doorspelen :o

Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/10, 22:40:41 »
@Cheap Applications: LOL, mijn systeem is een best behoorlijk systeem voor b.v. CS of battlefield, maar naar de maatstaven van nu is het verouderd dus ik vind het wel handig dat vensters die niet in beeld staan niet worden geupdate, dit scheeld weer op de stroom rekening.

Dat kan ik heel goed begrijpen dat je het dan wilt. Als het een systeem-icoon heeft kun je erop klikken om het venster te verbergen. Dan gaat hij op een standby modus zegmaar.

En over vraag 1: welke geluidskaart heb je (als het geen ingebouwde is) en kijk of je misschien iets kan vinden bij de drivers.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/11, 21:12:02 »
Bedankt voor de uitleg, ik ondervind dit voornamelijk bij browsen en java-script dat blijft draaien op een verborgen tab.

Ik heb een "SoundMAX integrated Digital HD audio" van Analog Devices.

Ik heb geen flauw idee waar ik de drivers kan vinden in Linux, ondanks dat ik het nu al 3 jaar gebruik, geen nood google zal me helpen.

Wat ik zo raar vind dat niemand dit probleem heeft, of dat niemand er last van heeft. Lunix is toch erg geschikt voor multi-user? (of is het multi-thread?)


Re: Pc resources en verschillende gebruikers/grafische afhandeling vensters
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/12, 20:50:15 »
Het  is niet echt een antwoord, maar toch bedankt.

Ik zal eens kijken of ik de ontwikkel afdeling van het geluid in linux te pakken kan krijgen want bij b.v. een HD lukt het wel om te sharen tussen gebruikers.