Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sidux 2010.01 hypnos ervaringen  (gelezen 1983 keer)

Offline force317

  • Lid
sidux 2010.01 hypnos ervaringen
« Gepost op: 2010/06/19, 17:13:40 »
Op distrowatch deze distro tegengekomen. Als live DVD wat mee bezig geweest, is niet slecht. Gebruikt de meest recente kernel en KDE versie.

Iemand ervaring met sidux ? Is deze distro kwalitatief vergelijkbaar met Ubuntu/Kubuntu/Mint/Fedora/openSUSE, ik bedoel als een desktop OS voor een gemiddelde gebruiker, zonder dat je zelf nog veel moet gaan sleutelen, of is het een distro die geschikter is voor gevorderde linux users ?

De taalondersteuning is duidelijk minder dan bij bvb. Ubuntu en Mint.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Re: sidux 2010.01 hypnos ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/29, 10:48:39 »
op de Live-CD (amd64 KDE lite) slaagde ik er niet in om sidux te overtuigen dat ik een BE-toetsenbord had. Wel heel mooi ding. Ook leuk dat hij het redelijk nieuwe KDE-partionmanager bevat, en die werkt best goed.

Zal hem van de week eens installeren.

Offline force317

  • Lid
Re: sidux 2010.01 hypnos ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/29, 12:46:57 »
Ik heb ook de indruk dat de landenondersteuning wat minder is, voor de rest draai ik hem voorlopig af en toe eens als live DVD ( ik gebruik dus de grote DVD download ).

Maar ziet er een veelbelovend projekt uit. Na Ubuntu/Kubuntu en Linux Mint/ Linux Mint KDE de nummer 3 distro die ik in het oog houd.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Ramana

  • Lid
Re: sidux 2010.01 hypnos ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/10, 13:31:07 »
Sidux is heel aardig, alleen werkt hij bij mij niet out-of-the-box...
- vindt niet de juiste resolutie (nvidia op mini-itx Zotac-moederbord)
- vindt wireless niet (driver hoort in de kernel te zitten)

Offline force317

  • Lid
Re: sidux 2010.01 hypnos ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/10, 16:44:51 »
Ik heb sidux tot nu toe nog niet echt geinstalleerd, alleen gedraaid als Live DVD.

Een andere distro die deze week uitkwam leek beter te zijn PC Linux OS. Ik heb de KDE4 versie geprobeerd,
ook niet slecht.

Maar waar ik echt op zit te wachten is de final release van Linux Mint 9 KDE4 versie. Die ga ik wel effektief installeren op de laptop waar nu Kubuntu op draait. Je download best de DVD versie, heb je al direkt een pak drivers en codecs meegeinstalleerd.

Dat is nu eenmaal het probleem met sidux, PC Linux OS en andere distro, net iets minder kans dat hij werkt met je eigen hardware ?

Een andere lijn van Linux die interessant is om in het oog te houden is http://auroraos.org/, is nog niet uit, maar zij zouden althans voor laptops en netbooks een interessante reeks distro's gaan uitgeven. Op te volgen ?

Dus :

Wat ik  momenteel effektief installeer op mijn laptops is :
1° Ubuntu/Kubuntu
ofwel
2° Linux Mint 9 / Linux Mint 9 KDE4

en op mijn netbook :
1° Ubuntu Netbook Remix


Wat is opvolg via Live CD/DVD op mijn laptops is :
1° Sidux
2° PC Linux OS KDE4
3° Aurora ... binnenkort als hij uit zal zijn.

en op mijn netbook :
1° Kubuntu Netbook Remix - vanaf een USB stick of SD memory card
2° Aurora ... binnenkort als hij uit zal zijn.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.