Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)  (gelezen 1400 keer)

Offline boos

  • Lid
Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Gepost op: 2012/04/23, 09:28:49 »
De "ouderwetse" manier van copy/paste lijkt onder druk te komen te staan.
Steeds vaker werkt het gewoon selecteren en plakken met de middelste muis knop niet.
Vandaag via een webmail client een openoffice spreadsheet gekregen.
Openen gaat dan read only, dat kan ik nog begrijpen.
Wat ik niet kan begrijpen, is dat ik met de muis geen text kan selecteren, om in een ander document te kunnen plakken.
Het lijkt enigzins wel te werken met copy onder edit, en dan cntrl-c in het andere document.
Dit is niet consequent, en erg lastig.
Zeker daar de zin van het vermoeilijken van copieren en plakken van text in een read only document mij volledig ontgaat.

Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/23, 10:18:33 »
Ook niet met de Linkse muisknop selecteren en dan slepen tot wat je nodig hebt ?

Ik plak altijd met de rechtse muisknop, dat wel.

Ook Ctrl+A kan je toch altijd heel je docu selecteren en vervolgens kopiëren en plakken kiezen? Doe ik bijna de hele dag, bij wijze van spreken, met docu's read only.

Ik werk met Kubuntu 12.04 en Ubuntu 12.04, niet dat de versie er iets mee te maken heeft, maar werken deed het altijd hoor.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline boos

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/23, 11:57:27 »
cntrl-c moet natuurlijk cntrl-v zijn :)

cntrl-a heb ik niet geprobeerd, gezien ik maar een klein stukje nodig had.
Ik heb dit al eerder gemerkt. Het gaat niet altijd zoals het moet.
Ook heb ik soms twee verschillen. cntrl-v geeft dan een ander resultaat als de middelste muis knop. ( twee kladblokken ??? )
Zal soms wel ergens handig voor kunnen zijn, maar voor mij is dit zeer verwarrend.


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/23, 12:17:21 »
Stomme vraag misschien, maar sluit je LibreOffice na het kopiëren maar voor het plakken?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/23, 13:08:35 »
Ik kan dit niet reproduceren: kopiëren/plakken vanuit een read-only rekenblad, geopend in Libreoffice vanuit Thunderbird, gaat op beide manieren, de "linux" manier met middelste muisknop, en de Ctrl+c - Ctrl+v manier.

Het gaat inderdaad om twee verschillende klemborden. Middelste muisknop bevat die tekst die laatst werd gehighlight. Ctrl+V levert de inhoud op, die door de applicatie zelf op het clipboard werd gezet nadat je daar met Ctrl+c (of "Wijzig - Kopieer of plak") opdracht toe gaf.

Offline boos

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Copy Paste werkt niet (goed)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/23, 21:03:19 »
Ik kan het al niet goed selecteren in libre office.
Als ik het wil selecteren komt er ook een melding, dat het een readonly bestand is.
Maar dat zou volgens mijn logic geen belemmering mogen zijn om hieruit te kunnen kopieren.