Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn aller eerste programma's!  (gelezen 6561 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Mijn aller eerste programma's!
« Gepost op: 2009/12/13, 10:14:15 »
Alle programma's zijn geschreven in Visual Basic.

Een HEEL ERG irritant programmatje

Rekenmachine

Een progje dat iedere seconde het zelfde bericht plaatst (werkt alleen in chats)

Stopwatch

Een browser


Veel plezier! Progje 1 en 3 zijn de irritantste!

URL fix! Nu werken ze wel
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 10:21:43 door TopGear »

Offline Duckie

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 10:19:09 »
Ik vind ze allemaal even irritant maar dat komt meer omdat de links niet werken.
____________________________________________

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/15, 16:18:07 »
Niemand?

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/15, 16:35:57 »
Zulke programmaatjes zijn leuk om te oefenen....maar wat moeten wij er mee ;)

En tja.....Visual Basic op Ubuntu :s

Ik zou lekker met Java of Python aan de slag gaan..

Offline PeterM

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/15, 18:25:09 »
Of als je het in basic wilt houden Gambas of Realbasic.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/15, 18:32:15 »
Knap gedaan. Maar Visual Basic....  :(

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/15, 20:16:15 »
Knap gedaan. Maar Visual Basic....  :(

Het is mijn eerste programmeer kunst. En dat leren we op school. Maar Python ga ik ook nog leren!! Dat zekerzz

Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/15, 20:17:49 »
Stel je gerust, het kan namelijk nog altijd erger. Sommige mensen zijn trots op hun creaties met Game Maker.

???

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/15, 20:54:00 »
Sommige mensen zijn trots op hun creaties met Game Maker.

En dat zou niet mogen? Laat mensen lekker doen wat ze leuk vinden....
Ik ben als beginner-programmeur ook weleens trots op iets wat een expert niets aan zou vinden..

Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/15, 21:26:48 »
Nou en of wat was ik trots, toen mijn eerste "Hallo wereld" op het beeldscherm verscheen, ik ben nog nooit zo blij geweest. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/15, 21:29:21 »
Sommige mensen zijn trots op hun creaties met Game Maker.

En dat zou niet mogen? Laat mensen lekker doen wat ze leuk vinden....
Ik ben als beginner-programmeur ook weleens trots op iets wat een expert niets aan zou vinden..
geef toe, met Game Maker hoef je een beetje te slepen en op de "run"-knop te klikken. Vervolgens denken mensen dat ze kunnen programmeren, wat dus in feite niet zo is. Dat gebeurt heel veel tijdens lessen ICT op de middelbare school. Zodra mensen dan te zien krijgen wat het echte werk is, reageren te toch wat anders... Natuurlijk heeft Game Maker wel een scripttaal (GML), maar dat is voor velen alweer een brug te ver. Voor de rest is het niet echt programmeren vind ik.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/15, 22:02:34 »
Sommige mensen zijn trots op hun creaties met Game Maker.

En dat zou niet mogen? Laat mensen lekker doen wat ze leuk vinden....
Ik ben als beginner-programmeur ook weleens trots op iets wat een expert niets aan zou vinden..
geef toe, met Game Maker hoef je een beetje te slepen en op de "run"-knop te klikken. Vervolgens denken mensen dat ze kunnen programmeren, wat dus in feite niet zo is. Dat gebeurt heel veel tijdens lessen ICT op de middelbare school. Zodra mensen dan te zien krijgen wat het echte werk is, reageren te toch wat anders... Natuurlijk heeft Game Maker wel een scripttaal (GML), maar dat is voor velen alweer een brug te ver. Voor de rest is het niet echt programmeren vind ik.
Denk jij ook zo over WHYSIWHYG-bewerkers voor html?

Daar heb ik het niet zo op, ik duik liever in Gedit/Kladblok.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/15, 22:09:50 »
Nou en of wat was ik trots, toen mijn eerste "Hallo wereld" op het beeldscherm verscheen, ik ben nog nooit zo blij geweest. :rolleyes:
Een hello world applicatie dan nog niet....maar als ik applicaties bekijk die ik vorig jaar gemaakt heb (software voor een helpdesk en een andere voor een bibliotheek en waar ik toen best trots op was) dan ben ik daar nu echt niet tevreden over.

En voor veel mensen is gamemaker de eerste stap. ze maken wat kennis met het maken van spelletjes, gaan eens naar de script mogelijkheden kijken...na een tijdje vinden ze de mogelijkheden wat te beperkt worden en gaan ze aan een echte programmeertaal beginnen...

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/17, 20:52:02 »
K'heb vroeger ook nog wel eens dingen in VB.net gemaakt: http://www.tuxplace.nl/downloads/category/1-downloads
O.a. een tweak programma, een 'desktop buddy', een overhoorprogramma, een system monitor en ook een nog irritanter programma :P

Nu kan ik ook PHP, misschien maar eens C++ of C gaan leren. Daar kun je in Linux iig wat mee.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/17, 22:52:23 »
Gefeliciteerd Top Gear.

En: laat je niet kisten door opmerkingen over Visual Basic.

M'n eerste programma's schreef ik in Basic, lang geleden. Ik was apetrots op de eerste bewerkte trillingen en golven -
grafieken die over het scherm vlogen. Hoongelach van medestudenten was echter ons deel. 'Basic, pffff... Wij werken met Pascal, dat is de toekomst!'
We hadden destijds een docent die sereen glimlachte. Hij zei: 'laat ze maar lachen. Met Basic kan je heel snel programmeren leren. En als je de logica begrijpt leer je daarna vliegensvlug elke andere taal. Het gaat om de logica, niet de taal. En Pascal is best mooi, maar de halve wereld werkt met Fortran, denk je nu echt dat ze al die programma's om gaan schrijven omdat er een iets mooiere taal op de markt komt?'

Jaren later heb ik ook geprogrammeerd in Fortran -nu nog sporadisch- en DCL. En ik denk dat de bovenstaand genoemde gelijk had.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline advzr

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/01, 20:44:47 »
Nou en of wat was ik trots, toen mijn eerste "Hallo wereld" op het beeldscherm verscheen, ik ben nog nooit zo blij geweest. :rolleyes:

Hehe, ik ken dat gevoel  O0
PC: Intel Pentium D 3,0GHz, 4GB DDR2, Nvidia GeForce 8500GT, Ubuntu 9.10 met Windows 7 Dual boot.
Laptop: Intel P8700 2,53GHz, 4GB DDR2, Nvidia GeForce G105m, Windows 7

Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/02, 12:21:46 »
Ik ben begonnen met C#. Heb voor mijn werk reeds 2 applicaties geschreven. De eerste een console app die alle 5 de programma's die wij gebruiken in 1 keer opent. Ik hoor je denken dat kan toch ook met een .bat maar das natuurlijk te makkelijk ;).

De tweede was een windows app, en daar ben ik een stuk trotser op. Deze verzameld door middel van een form gegevens die nodig zijn om een klacht te registreren, en dan wordt die info met een druk op de knop in een email gezet en verstuurd doormiddel van Office Interop Assemblies. 't Stukje code dat die mail maakte heb ik wel even moeten afkijken, maar verder eigen werk.
Ben nu bezig in een boek om de taal echt te leren kennen en de mogelijkheden.

Als ik C# onder de knie heb, wat is dan een handige taal voor linux programma's? Python of toch Java, gezien Java dichter bij C# ligt?

Offline Ramana

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/03, 15:27:37 »
In Basic op een Pet-computer (16MHz!) en opgeslagen op een cassette-bandje:
- een programma om windmolens uit te rekenen (energieopbrengt + afmetingen van de wieken)
- een programma om de isolatiewaarde van een woning nauwkeurig te kunnen berekenen

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/03, 15:34:19 »
Citaat
Als ik C# onder de knie heb, wat is dan een handige taal voor linux programma's? Python of toch Java, gezien Java dichter bij C# ligt?

Als je C# kunt, zou ik met een gerust hart gaan programmeren in C++ ;)

C++ is wat ingewikkeld in het begin, maar als je er veel mee speelt, krijg je het onder de knie. Het heeft bij mij ook maanden geduurt, maar het begint goed te gaan, en het meeste van de standaard C++ taal begrijp ik al wel vind ik.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/18, 16:20:52 »
ik ben nu bezig in C++, maar ik ga jullie niet irriteren met mijn abc-formule-terminaltoepassingen.
dat zijn oefentoepassingen en horen naar mijn mening nergens anders thuis dan op MIJN harddrive!

Offline JvH

  • Lid
Re: Mijn aller eerste programma's!
« Reactie #20 Gepost op: 2010/03/19, 10:38:38 »
Ik ben begonnen in QBasic. Iedereen spuugt erop, maar reken maar dat ik er lol aan beleefd heb :D En dankzij mijn geklooi in QBasic heb ik de programmeerlessen op de HIO met 2 vingers in m'n neus kunnen doorlopen.
Moet wel zeggen dat ik snel over Basic heen was nadat ik Java leerde kennen :).
Toch denk ik dat het vooral aan de IDE ligt hoe makkelijk/moeilijk erin te programmeren is. Als ik bijv. kijk naar Visual Studio, dan kun je zowel in C# als Visual Basic programmeren. Vind de ene taal niet per se makkelijker dan de andere. Vind C# er alleen wel mooier uitzien.