Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BusyBox V.1.1.3....  (gelezen 2700 keer)

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Gepost op: 2008/08/05, 04:10:31 »
Bij installeren van Ubuntu de eerste keer bleek smooth te gaan, maar toen ik kwam op de stap waar ik moest partitioneren, veranderde ik van gedachten & annuleerde de installatie om vervolgens een extra harde schijf te plaatsen.
Zo gezegd zo gedaan... extra harde schijf gezet. Mijn pc draait XPSP2 512RAM Sata1
Ik heb een extra IDE Harde schijf bijgezet om die Ubuntu erop te installeren.
Ik heb gestart rechtstreeks vanuit de installatie DVD zoals de eerste keer & ik kwam niet verder dan een zwarte scherm met de onderstaande melding:
BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5Ubuntu7) Built-in Shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
(initramfs)_

Ten eerste dacht ik, dat het kan liggen aan de extra schijf die ik bij heb gezet. Die heb ik toen maar weer weggehaald en mn machine maar op z'n origneels laten draaien. Startte machine weer op vanuit de installatie DVD & het probleem deed zich nog voor....

Wie kan me hieruit helpen...

Groeten, Carmelita/ Suriname

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/05, 10:47:11 »
lita_sur,
welkom op het forum!

Welke versie van Ubuntu probeer je te installeren?
Omschrijf je hardware svp wat nader, bijvoorbeeld welke video-kaart gebruik je?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/05, 11:07:26 »
Hallo Willem_D,

Bedankt voor het reageren op mijn verhaal.
Welke video-kaart ik gebruik? Uhm.... het is een on-board video-kaart.
Heb je daar genoeg aan?
Is het niet raar, dat ik bij de eerste keer, dat ik probeerde te installeren wel lukte tot ik van gedachte veranderde, toen ik op een gegeven moment moest partitioneren?
Ik heb zowel versie 7.10 of zoiets als 8.04 geprobeerd.
Ik heb die van mijn werk. Een collega die heeft 2 magazines meegenomen uit Nederland oa The Linux Starter Pack inclusief installatie DVD.
Ik weet niet wat ik fout heb gedaan:-(.

Carmelita

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/05, 11:21:24 »
Krijg je de busybox-melding zowel bij de 7.10 als de 8.04?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/05, 11:26:01 »
Op deze website van Pjotr123 staan waardevolle hints:

http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/05, 11:37:08 »
Ik krijg bij beide versies dezelfde melding.
Kan het niet zijn, dat ik bij de eerste bij het annuleren de bootsector misschien is aangetast ofzo?

Eigenlijk baal ik heel erg van, want ik heb een project van het werk gekregen om Linux te bestuderen, omdat we willen overstappen naar Linux... En als het nu al zo begin:-(

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/05, 11:37:16 »
Heb je de 8.04 live-DVD al eens op fouten gekontroleerd (via zijn opstart-scherm)?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/05, 11:46:03 »
Citaat van: lita_sur
Ik krijg bij beide versies dezelfde melding.
Kan het niet zijn, dat ik bij de eerste bij het annuleren de bootsector misschien is aangetast ofzo?
Als je opstart met de live-DVD, doet de harddisk niet mee. Dus dat kan niet het geval zijn.


Citaat van: lita_sur
Eigenlijk baal ik heel erg van, want ik heb een project van het werk gekregen om Linux te bestuderen, omdat we willen overstappen naar Linux... En als het nu al zo begin:-(
Er zijn inmiddels genoeg bedrijven die tevreden met Ubuntu werken, dus laat je niet uit het veld slaan!
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/05, 11:50:02 »
Ja... die werkte prima. Daarmee had ik eigenlijk de eerste keer Linux proberen te installeren. Toen startte het normaal op. En bij de stap waarop ik moest partitioneren, veranderde ik van gedachten, omdat ik het niet op mijn windows wilde installeren... :(.

Ik moet helaas zo naar het werk. Het is hier 7 uur 's ochtends in Suriname & ik wil je van harte bedanken voor de reacties en de ondersteuning. Hoop dat ik wat tijd krijg aan het werk om even op de forum te tjekken wat je nog allemaal voor mij hebt.

Fijne dag verder...C

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/05, 12:07:09 »
Citaat van: Willem_D
Citaat van: lita_sur
Ik krijg bij beide versies dezelfde melding.
Kan het niet zijn, dat ik bij de eerste bij het annuleren de bootsector misschien is aangetast ofzo?
Als je opstart met de live-DVD, doet de harddisk niet mee. Dus dat kan niet het geval zijn.


Citaat van: lita_sur
Eigenlijk baal ik heel erg van, want ik heb een project van het werk gekregen om Linux te bestuderen, omdat we willen overstappen naar Linux... En als het nu al zo begin:-(
Er zijn inmiddels genoeg bedrijven die tevreden met Ubuntu werken, dus laat je niet uit het veld slaan!
Ja dat hoor ik allemaal en daarom was ik zo enthousiast toen ik dit project kreeg van mn werk. Bedankt voor de motivatie & eh... ik geef niet op! Elk probleem die je tegen kom is een ervaring rijker.. tog?

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/05, 13:16:47 »
@lita_sur:
 
De BusyBox-melding duidt erop dat Ubuntu (na de bijplaatsing/verwijdering van de IDE-HDD) een probleem heeft gekregen met de hardware.

Vraagjes:
-- Heb je na verwijdering van de IDE-HDD de pc in exact dezelfde staat teruggebracht? Bijvoorbeeld: master/slave-connector op de IDE-flatcable niet verwisseld? Jumper-settings op je HDD teruggezet?

-- Werkt je XP nog oké?

Tip:
-- Probeer eens op starten met de 8.04-live-DVD, terwijl alle onnodige apparaten afgekoppeld zijn.

Groet, Willem_D.

Edit 20u56:
Ik schreef: "Bijvoorbeeld: master/slave-connector op de IDE-flatcable niet verwisseld? Jumper-settings op je HDD teruggezet?" Dat kan, bij nader inzien, uiteraard niet van toepassing zijn. Je eerste HDD is immers een SATA-HD.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/05, 14:32:58 »
Citaat van: Willem_D
@lita_sur:
 
De BusyBox-melding duidt erop dat Ubuntu (na de bijplaatsing/verwijdering van de IDE-HDD) een probleem heeft gekregen met de hardware.

Vraagjes:
-- Heb je na verwijdering van de IDE-HDD de pc in exact dezelfde staat teruggebracht? Bijvoorbeeld: master/slave-connector op de IDE-flatcable niet verwisseld? Jumper-settings op je HDD teruggezet?

-- Werkt je XP nog oké?

Tip:
-- Probeer eens op starten met de 8.04-live-DVD, terwijl alle onnodige apparaten afgekoppeld zijn.

Groet, Willem_D.
Dit is wat ik precies heb gedaan voordat ik m'n extra IDE harde schijf heb geplaatst:

Mijn PC heeft een SATA1 harde schijf inclusief gepartioneerd C & D. Logisch, de C: schijf daar staat mijn XPSP2 op. Bij de eerste keer, toen ik bij 1ste Boot rechtstreeks vanuit de installatie DVD mn machine heb laten opstarten, ging het wel. De eerste 5 stappen ging goed, tot de 6e stap, waarbij ik mn schijf kon partitioneren om ruimte te maken voor die UBUNTU. Toen pas drong het tot me door, als dat is wat ik wilde & ik veranderde dus van gedachten. Omdat ik ergens een IDE schijf heb ik liggen, die ik eventueel kan gebruiken voor de installatie van UBUNTU.
Die schijf heb ik aangesloten & 1st boot natuurlijk DVD Rom ( installatie DVD ) & m'n IDE schijf als Master natuurlijk... Toen kwam die Busybox melding.
Daarna had ik geprobeerd die SATA1 schiijf te ontkoppelen en de machine alleen laten werken op die IDE schijf & het probleem kwam dus weer met die melding. Ik heb vervolgens die IDE schijf ontkoppeld & die SATA1 weer aagesloten zoals het al was & ik dacht het maar op mn C schijf die UBUNTU te installeren, maar ik krijg die melding dan weer & kom niet verder dan daar met de installatie.

Ik weet eigenlijk geen raad meer & m'n XP werkt normaal.

Groet, Carmelita

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/05, 16:47:45 »
Kon je, toen je de installatie hebt onderbroken, dat op een nette manier doen? Met andere woorden, heb je toen gebruik kunnen maken van een door Ubuntu aangeboden interruptie-mogelijkheid?

Je zou kunnen proberen op te starten met een "Gparted live-CD" om te kijken hoe de partities op de SATA-schijf er nu bij staan.
(Voor de Gparted live-CD zie :
http://computertip.googlepages.com/partitioneren  .)



P.S.:
Ik neem aan dat je ook geen BIOS-settings hebt gewijzigd bij het installeren/verwijderen van de IDE-HDD?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/06, 00:38:57 »
Bij het onderbreken van de installatie had ik geen andere keus dan het tabblad annuleren te kiezen. Er zijn namelijk 3 opties (tabbladen) bij elke stap nl: & Cancell. Dus koos ik voor Cancell. Netter kon het niet zijn toch? Daarvoor zijn die keuzes beschikbaar toch of niet?

Biossettings was nodig, omdat de 1st boot setting op DVD-rom ingesteld moest worden.
Voor de rest niks meer gedaan.

C

Offline Allcazar

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/06, 08:07:23 »
Wat googelen geeft me volgende suggesties:

- uw diskettestation afkoppelen (je weet maar nooit, maar dit lijk me te stom om waar te zijn)
- F6 drukken bij boot en toevoegen "live acpi=off" (d
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Offline Willem_D

  • Lid
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/06, 10:01:35 »
Citaat van: lita_sur
Bij het onderbreken van de installatie had ik geen andere keus dan het tabblad annuleren te kiezen. Er zijn namelijk 3 opties (tabbladen) bij elke stap nl: & Cancell. Dus koos ik voor Cancell. Netter kon het niet zijn toch? Daarvoor zijn die keuzes beschikbaar toch of niet?

Biossettings was nodig, omdat de 1st boot setting op DVD-rom ingesteld moest worden.
Voor de rest niks meer gedaan.

C
Zeker, dat heb je allemaal netjes gedaan! (Mijn voorgestelde test met de partitie-editor Gparted uit post #13 is dan ook niet zinvol meer.)

Als de suggesties van Allcazar geen effect hebben, zou je de "Alternate Install CD" eens kunnen proberen. (Het is het gemakkelijkst om de Ubuntu op dezelfde HDD te installeren als waar je XP staat.)

Hier kun je hem downloaden:
http://releases.ubuntu.com/hardy/ubuntu-8.04.1-alternate-i386.iso
Vervolgens moet je een ISO-image CD/DVD branden.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

lita_sur

  • Gast
BusyBox V.1.1.3....
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/06, 11:36:06 »
Hoi Willem_D,

Daar ben ik nu mee bezig te downloaden. Al sinds gisteravond rond een uur of tien & het is nu half zeven 's octhends:(.  (5 uren terug in vergelijking met Nederland ) Nog steeds nie klaar met downloaden. Komt wel goed & ik probeer het dan wel met die alternate.

Ik laat het dan weten. Thanks

Have a nice day.C