Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Java nodig?  (gelezen 653 keer)

Welke Java nodig?
« Gepost op: 2013/06/11, 21:48:08 »
Welke Java versie heb ik nodig voor Ubuntu 12.04??  Voor Linux of voor Linux RPM??
Deze keuze staat op website van Java.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Welke Java nodig?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/11, 21:53:15 »
Ik zou het eerst eens proberen met Java uit de pakketbronnen (OpenJDK) als je Java uberhaupt al nodig hebt ergens voor.

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke Java nodig?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/11, 21:56:52 »
Kijk hier eens naar:

Houd Java standaard uitgeschakeld
Java (zowel Oracle Java als openJDK) wordt veel aangevallen. Daarom is het 't beste, om Java standaard uit te schakelen in uw webbrowser. U kunt Java dan telkens even inschakelen wanneer u het nodig hebt.


Bron:
https://sites.google.com/site/computertip/java


Re: Welke Java nodig?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/12, 00:51:00 »
Zoals hierboven gezegd, Java als het kan uit laten staan in de browser en OpenJDK gebruiken, deze is iets veiliger dan de gewone Java omdat Oracle Java-specifieke lekken hier niet altijd in zitten.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jan11000

  • Lid
Re: Welke Java nodig?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/12, 05:48:57 »
Het belangrijkste is om niks buiten de linux servers te installeren, dus vanaf een andere site dus niks installeren.
Dit is om virussen en spyware te voorkomen(je weet wel windows problemen).

Hoe om te gaan met java. 3 manieren.

1
java niet installeren, omdat elke website je pc kan hacken.
Bijna niemand heeft java nodig op de pc.
of
2 Ik heb wel java nodig op de pc voor bijv software.
Dan wel installeren, maar in firefox java uitzetten(java stripts wel aanlaten dit is wat anders), dus naar website's uitzetten.
En op je pc heb je wel java.
of
3 Website die java nodig heeft.
Zelfde als boven doen(nummer2).
Dan als extra een andere browser erbij installeren, en hier wel java toestaan, en deze alleen gebruiken voor die ene website.

Algemeen voor linux
 en hoe en wat installeren, https://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Lees ook deze website eens helemaal door.

Java heb ik zelf niet geinstalleerd, want dit is niet  nodig.

Re: Welke Java nodig?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/12, 09:23:55 »
Bedankt voor alle tips.
Ik heb IcedTea Java er nu op gezet, want ik heb Java als zendamateur voor 1 website nodig.
Zal Java daarna weer uitzetten.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop