Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop sluiten zonder standby mode  (gelezen 4473 keer)

Offline j00p

  • Lid
Laptop sluiten zonder standby mode
« Gepost op: 2011/03/12, 20:33:34 »
Hallo,

Ik wil graag dat ik mij laptop kan sluiten zonder dat hij is sleepmode/standby mode gaat.
Hoe doe ik dat? Ik heb al gekeken bij power management maar daar word ik niet echt wijzer van.

Alvast bedankt.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/12, 20:39:34 »
Bij power management moet men de keuze "scherm op zwart zetten" kiezen.
Dan gaat het scherm uit en de computer functioneerd verder.

- Roc

Offline j00p

  • Lid
Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/13, 08:31:03 »
Ik heb het eigenlijk verkeerd geformuleerd. Ik wil het eigenlijk zo dat als ik mijn laptop sluit dat er nog steeds een signaal gaat naar mijn tv via een vga kabel.

Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/13, 09:21:33 »
@Joop: dat is net wat Roc zegt; als je die instelling doet gaat je scherm zwart als je de laptop sluit én je systeem blijft actief !

Let wel op !!! Een laptop langer dan 3 uren laten draaien is meestal geen goede zaak met b.v. HP /Acer en andere mindere laptopbouwers. Een Dell / Lenovo kan dat wel.

Check eerst dus hoe heet die wordt na een tijdje gebruik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/13, 11:59:21 »
Joris, wat is de reden dat je een laptop van HP niet langer dan 3 uur moet laten draaien? Ik heb hier namelijk alleen maar HP staan... en niet zo veel centjes dus een kapotte laptop is niet mijn ding.... :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline j00p

  • Lid
Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/13, 15:13:36 »
Oh sorry. Het werkte al gewoon, maar je moet een paar seconden wachten voordat er beeld kwam.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/13, 17:53:33 »
Let wel op !!! Een laptop langer dan 3 uren laten draaien is meestal geen goede zaak met b.v. HP /Acer en andere mindere laptopbouwers. Een Dell / Lenovo kan dat wel.

Check eerst dus hoe heet die wordt na een tijdje gebruik.
Mijn oude Acer laptop kan dat prima hoor, totaal geen problemen mee. Hier heeft hij wel eens een week achter elkaar gedraaid toen de desktop wat kuren had...

Re: Laptop sluiten zonder standby mode
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/13, 23:09:53 »
@Johan: yep kan kloppen; ik heb zelf 2 Acer's van bouwjaar 2002 en die kan ik met gemak een aantal weken laten draaien.

Maar de nieuwe generatie laptops hebben veel last van een ondermaatse koeling; voor 3 a 4 uren gaat dat nog maar langer geraken die laptops overkookt. Bij HP pavilion DV6000 (b.v.) gebeurt het dat de solderingen smelten van de hitte met een kapotte video-kaart als eindresultaat.
Ik heb hier zo een hele reeks liggen.

Bij de betere laptopbouwers komt deze fout zelden of nooit voor; b.v. een Dell Latitude D520 (en de andere uit die reeks) kan je met gemak een maand laten draaien zonder dat die meer dan handwarm wordt.

Maar je hebt ook gelijk oudere Acer's en HP's hebben deze problemen niet.

Ik wou maar de TS waarschuwen voor ondoordacht gebruik en vooral voor ondermaatse koeling.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort