Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)  (gelezen 1120 keer)

k heb per ongeluk belangrijke berichten van gmail verwijderd, maar op mijn thunderbird staan ze nog, heb namelijk nog niet gesynchroniseerd. Modem staat uit, maar zo gauw ik het modem aanzet wordt alle gesynchroniseed en ben ik ze op thunderbird ook kwijt, nogal definitief dus, wordt er een beetje nerveus van... :(
Ik wil ze heel graag behouden. Hoe kan ik nu met zekerheid berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (dus niet andersom!)
Ik wil dus synchroniseren van thunderbird naar gmail of desnoods over en weer maar zonder dat daarbij ergens berichten nog kunnen worden gedelete!

Thunderbird 45.2.0 op Ubuntu 14.04

Ik wilde eerst de berichten op thunderbird forwarden naar gmail (het zelfde emailadres maar dat gaat niet.



Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/26, 12:40:39 »
Maak eens een map aan en zet daar alle "verwijderde" emails in.
Deze map wordt dan gesynchroniseerd als map en dan kun je ze vandaar uit weer terug plaatsen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/26, 13:44:36 »
Kijk eens in gmail onder Prullenbak. Als het goed is, staan ze daar.

Maak eens een map aan en zet daar alle "verwijderde" emails in.
Deze map wordt dan gesynchroniseerd als map en dan kun je ze vandaar uit weer terug plaatsen.
Denk niet dat dit werkt. Als je dit offline doet in TB (map aanmaken + verplaatsen) zal gmail zodra je online gaat zeker de map aanmaken en daarna (of daarvoor) de verwijderde mail definitief verwijderen. Vervolgens kunnen deze mailtjes uiteraard niet meer verplaatst worden, wat ze zijn er immers niet meer.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 14:33:21 door markba »

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/26, 14:51:35 »
Kijk eens in gmail onder Prullenbak. Als het goed is, staan ze daar.

Maak eens een map aan en zet daar alle "verwijderde" emails in.
Deze map wordt dan gesynchroniseerd als map en dan kun je ze vandaar uit weer terug plaatsen.
Denk niet dat dit werkt. Als je dit offline doet in TB (map aanmaken + verplaatsen) zal gmail zodra je online gaat zeker de map aanmaken en daarna (of daarvoor) de verwijderde mail definitief verwijderen. Vervolgens kunnen deze mailtjes uiteraard niet meer verplaatst worden, wat ze zijn er immers niet meer.

Dat vrees is ook, de grote vraag is of de map eerst naar gmail wordt gecopieerd (ik denk van niet) of dat gmail de map op TB eerst gaat deleten omdat die map immers op gmail niet bestaat.
Ik heb wel in TB nu alle mails ouder dan 30 dagen zo staan dat die niet meer worden gesynchroniseerd, dus de mails ouder dan 30 dagen en om die mails gaat het zouden in ieder geval op TB nu dus intact moeten blijven...?
ik denk dat synchroniseren in TB alleen maar eenrichtingsverkeer is van gmail naar TB toe en nooit andersom, zoals je bijv. met grsync naar beide kanten toe kunt synchroniseren.

Ik ben nu de mailtjes aan het opzoeken op TB en ik forward ze (met de bijlagen) naar mijn gmail adres, en TB geeft dan aan de optie 'later verzenden. Ik hoop dat dit wel gaat werken want daarmee heb ik toch een soort van oplossing gecreeerd...?

Ten tweede ga ik gewoon op mijn HD mapjes maken met de bijlagen en tekst van elk mailtje (het zijn er niet veel) om ze op die manier te behouden. Dat is in ieder geval al gelukt.

In de prullenbak van gmail staan ze uiteraard niet mee want anders was er geen probleem. Het is dat ik me vanmorgen realiseerde dat ik voor opstart het modem kon uitzetten en ze nog in TB had staan, dat ik uberhaupt nog opties heb!

Zou het 'later verzenden' vanuit TB naar gmail wel werken???

Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/26, 15:27:08 »
Je zou kunnen proberen....
1. die 'verwijderde' mail in TB naar een *ander* account te copieren (door te verslepen). Daarvoor moet je dus wel een account hebben. Kan gmail zijn, maar hoeft niet.
2. In (standaard) TB kun je dacht ik een mail opslaan. En die dan later weer inlezen. Of zo.
 (weet niet zeker of dit zo is, probeer maar even uit)
3. Anders kun je 1 of meerdere mails exporteren via een addon:
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/importexporttools/
(dan is de inhoud iig bewaard gebleven)

Zorg er iig voor dat je sync van gmail-mail binnen TB niet meer werkt; bv door de inloggegevens onklaar te maken. Dit om ongelukken te voorkomen als je toevallig toch in contact komt met internet en de mails definitief verwijderen. Je kunt ook je hele profiel copieren (better safe then sorry)

Offline h2o

  • Lid
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/26, 15:27:36 »
Je kunt met Thunderbird heel creatief te werk gaan.
Koppel eerst jouw computer (en daarmeeThunderbird) los van het netwerk en ga met de accountinstellingen aan het werk.
Daar koppel je het Gmail account los, bijv. de Gmail serverinstellingen saboteren.
Sluit je computer weer aan op het netwerk/router. Thunderbird kan nu niet meer verbinden met Gmail. Maak je account opnieuw aan met als accountnaam TIJDELIJK (oid).

Nu wordt Gmail opnieuw gesynchroniseerd. Nu de truc.......

Kopieer alle belangrijke mail naar je TIJDELIJKE gmail account op Thunderbird. Als het goed is kun je nu ook webbased alles bij Gmail weer terugvinden.

Op dit punt gekomen zijnde kun je twee dingen doen.
1. Je oude account verwijderen en TIJDELIJK hernoemen in een bruikbare naam.
2. Het account TIJDELIJK verwijderen. Alle mail staat nu toch op Gmail en je kunt synchroniseren wat je wilt.

Ik heb een dergelijke procedure ook eens uitgedokterd en nodig gehad.

Edit: je ziet dat Marba ook iets dergelijks schrijft.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/26, 15:33:25 »
Je zou kunnen proberen....
1. die 'verwijderde' mail in TB naar een *ander* account te copieren (door te verslepen). Daarvoor moet je dus wel een account hebben. Kan gmail zijn, maar hoeft niet.
2. In (standaard) TB kun je dacht ik een mail opslaan. En die dan later weer inlezen. Of zo.
 (weet niet zeker of dit zo is, probeer maar even uit)
3. Anders kun je 1 of meerdere mails exporteren via een addon:
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/importexporttools/
(dan is de inhoud iig bewaard gebleven)

Zorg er iig voor dat je sync van gmail-mail binnen TB niet meer werkt; bv door de inloggegevens onklaar te maken. Dit om ongelukken te voorkomen als je toevallig toch in contact komt met internet en de mails definitief verwijderen. Je kunt ook je hele profiel copieren (better safe then sorry)

Modem staat gewoon uit en sync ouder dan 30 dagen ook in TB dus als ik nu modem weer aanzet gebeurt er als het goed is niks met de mails ouder dan 30 dagen...
1. Ander account van gamail wordt toch ook meteen gesynct? Dat helpt mij toch niks?
2. ik heb nu alle mails di eik wil houden en die op gmail al weg zijn die mails heb ik nu geforward naar gmail via 'later verzenden' in offline, gaat dat werken? TB crashte net weer eens en bij opstart vroeg ie of ik de berichten die blijkbaar klaar stonden wilde verzenden of later wilde verzenden, blijkbaar realiseerde TB zich nog niet dat er nog geen internet verbinding was.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 15:37:05 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/26, 15:34:51 »
Je kunt met Thunderbird heel creatief te werk gaan.
Koppel eerst jouw computer (en daarmeeThunderbird) los van het netwerk en ga met de accountinstellingen aan het werk.
Daar koppel je het Gmail account los, bijv. de Gmail serverinstellingen saboteren.
Sluit je computer weer aan op het netwerk/router. Thunderbird kan nu niet meer verbinden met Gmail. Maak je account opnieuw aan met als accountnaam TIJDELIJK (oid).

Nu wordt Gmail opnieuw gesynchroniseerd. Nu de truc.......

Kopieer alle belangrijke mail naar je TIJDELIJKE gmail account op Thunderbird. Als het goed is kun je nu ook webbased alles bij Gmail weer terugvinden.

Op dit punt gekomen zijnde kun je twee dingen doen.
1. Je oude account verwijderen en TIJDELIJK hernoemen in een bruikbare naam.
2. Het account TIJDELIJK verwijderen. Alle mail staat nu toch op Gmail en je kunt synchroniseren wat je wilt.

Ik heb een dergelijke procedure ook eens uitgedokterd en nodig gehad.

Edit: je ziet dat Marba ook iets dergelijks schrijft.

Ik moet een 'account' in TB aanmaken?
Het klinkt als een oplossing maar snap er niks van... :( Ik ben aan het nadenken...
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 15:45:31 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Nero

  • Lid
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/26, 15:36:45 »
Kopieer of verplaats de mails naar Local Folders. Als je dan online gaat kan je ze weer kopiëren naar de imap van Gmail.

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #9 Gepost op: 2016/08/26, 16:01:54 »
Gaan de mails die nu "ergens" in TB staan voor 'later verzenden' nog verstuurd worden als ik straks weer internet heb?
Dat wil ik ook nog weten. (Ben nu via hotspot telefoon verbonden)
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #10 Gepost op: 2016/08/26, 16:03:50 »
Kopieer of verplaats de mails naar Local Folders. Als je dan online gaat kan je ze weer kopiëren naar de imap van Gmail.
Het Postvak IN is toch al een local folder? Ik heb dat nooit gesnapt maar bij het emial account in TB staat eronder in cursief ook nog [Gmail] met daaronder weer een aantal submappen, is [Gmail] de IMAP? Onder [Gmail] - Alle berichten staat ook weer al die mails die ik wil behouden met hun bijlagen....

Als ik ze in de IMAP van gmail zet worden ze daaruit toch meteen verwijderd als er wordt gesynchroniseerd voor de 1e keer?
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 16:07:47 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #11 Gepost op: 2016/08/26, 16:22:04 »
1. Ander account van gamail wordt toch ook meteen gesynct? Dat helpt mij toch niks?
Wat ik bedoel is een ander account dan je huidige gmail. Bv een 2e gmail-account of een account bij je provider.  Maar die optie van local folders werkt mogelijk ook (zie bericht Nero).

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #12 Gepost op: 2016/08/26, 16:23:15 »
1. Ander account van gamail wordt toch ook meteen gesynct? Dat helpt mij toch niks?
Wat ik bedoel is een ander account dan je huidige gmail. Bv een 2e gmail-account of een account bij je provider.  Maar die optie van local folders werkt mogelijk ook (zie bericht Nero).
Ik heb al een 2e gmail account in TB staan, maar die heeft toch hetzelfde probleem? Die wordt ook meteen gesynct en daarmee worden de emails alsnog gedelete zo gauw er weer een verbinding is.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 16:25:51 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #13 Gepost op: 2016/08/26, 16:32:52 »
1. Ander account van gamail wordt toch ook meteen gesynct? Dat helpt mij toch niks?
Wat ik bedoel is een ander account dan je huidige gmail. Bv een 2e gmail-account of een account bij je provider.  Maar die optie van local folders werkt mogelijk ook (zie bericht Nero).
Ik heb al een 2e gmail account in TB staan, maar die heeft toch hetzelfde probleem? Die wordt ook meteen gesynct en daarmee worden de emails alsnog gedelete zo gauw er weer een verbinding is.
Ah, je hebt al een 2e account binnen TB, dat maakt het makkelijker.

- zorg dat je offline bent
- maak je eerste account (waar je verwijderde mail in staat) 'onklaar' qua inloggen (je 2e account laat je intact)
- ga online => account 1 zal *niet* syncen, account 2 wel maar dat is niet erg
- copieer de mail van account 1 naar account 2 door te verslepen => klaar

Offline Nero

  • Lid
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #14 Gepost op: 2016/08/26, 16:49:51 »
Het Postvak IN is toch al een local folder?
IMAP accounts zijn in regel geen Local Folders. Welke accounts staan er in de linkse kolom van TB?

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #15 Gepost op: 2016/08/26, 16:59:19 »
1. Ander account van gamail wordt toch ook meteen gesynct? Dat helpt mij toch niks?
Wat ik bedoel is een ander account dan je huidige gmail. Bv een 2e gmail-account of een account bij je provider.  Maar die optie van local folders werkt mogelijk ook (zie bericht Nero).
Ik heb al een 2e gmail account in TB staan, maar die heeft toch hetzelfde probleem? Die wordt ook meteen gesynct en daarmee worden de emails alsnog gedelete zo gauw er weer een verbinding is.
Ah, je hebt al een 2e account binnen TB, dat maakt het makkelijker.

- zorg dat je offline bent
- maak je eerste account (waar je verwijderde mail in staat) 'onklaar' qua inloggen (je 2e account laat je intact)
- ga online => account 1 zal *niet* syncen, account 2 wel maar dat is niet erg
- copieer de mail van account 1 naar account 2 door te verslepen => klaar
Hoezo klaar, dan staan ze toch in het verkeerde account? Ik snap het niet, moet ik eerst syncen en dan mails slepen van account 1 naar account 2 die nog wel gekoppeld is, en dan?

Ik heb 'Lokale Mappen' gevonden en daarin staan de geforwarde mails die ik hoop te versturen naar het gmail account! Ik wil nu ook de te bewaren mails ernaartoe copieren of slepen maar dat gaat niet?! Slepen van ACCOUNT 1 NAAR ACCOUNT 2 LUKT OOK NIET...
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 17:29:55 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #16 Gepost op: 2016/08/26, 17:03:52 »
Kopieer of verplaats de mails naar Local Folders. Als je dan online gaat kan je ze weer kopiëren naar de imap van Gmail.
Lokale folders gevonden! Lukt alleen niet daar iets naartoe te copieren of te slepen...ik kan nergens de mails naartoe slepen, nu er geen verbinding is.
Gaan de geforwarde mails straks wel goed naar mijn gmail toe denken jullie? Ik sta op punt om dat te proberen, want het kost allemaal veel te veel tijd.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 17:27:45 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Nero

  • Lid
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #17 Gepost op: 2016/08/26, 17:23:32 »
Maak eerst een map aan in Local Folders: Rechts klikken op Local Folders en kies New Folder. Daarna kan je in de IMAP inbox je bestanden selecteren, rechts klikken en kiezen voor Copy To.

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #18 Gepost op: 2016/08/26, 19:37:59 »
Uiteraard, snap ik, maar juist dat gaat dus niet (ben offline)

PS Hoe maak ik mijn 1e account onklaar voor syncen?

PPS Net ontdekt dat ik mails ook kan opslaan als *.eml files op mijn hard disk....
« Laatst bewerkt op: 2016/08/26, 19:45:35 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Nero

  • Lid
Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #19 Gepost op: 2016/08/26, 20:09:15 »
De copy naar Local Folders werkt wel als je offline bent. Wel eerst een folder maken, want direct in Local Folders iets plakken gaat niet.

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #20 Gepost op: 2016/08/26, 20:17:56 »
De copy naar Local Folders werkt wel als je offline bent. Wel eerst een folder maken, want direct in Local Folders iets plakken gaat niet.
Heb ik gedaan, maar toch werkt het echt niet

EDIT: en nu opeens lukt het wel maar ik heb de naam van Tijdelijk verandert naar iets anders en toen lukte het wel....en ik heb hem aangevinkt als Favoriete map, whatever that means...
« Laatst bewerkt op: 2016/08/27, 22:43:43 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #21 Gepost op: 2016/08/26, 20:53:00 »
Ok, gelukt, 1 voor 1 een heel stel mailtjes staan nu in de map die ik binnen de lokale map heb aangemaakt...

Kan ik nu het modem gewoon aanzetten? De gespaarde mailtjes waar het mij om gaat zullen dan gewist worden tijdens de sync met mijn gmail, dat is zeker, maar ik heb die mails ook nog in de lokale map.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/27, 22:43:23 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Re: Berichten van Thunderbird naar gmail synchronisen (niet andersom!)
« Reactie #22 Gepost op: 2016/08/26, 21:37:35 »
Ok, gelukt, 1 voor 1 een heel stel mailtjes staan nu in de map die ik binnen de lokale map heb aangemaakt...

Kan ik nu het modem gewoon aanzetten? De gespaarde mailtjes waar het mij om gaat zullen dan gewist worden tijdens de sync met mijn gmail, dat is zeker, maar ik heb die mails ook nog in de lokale map.

1) Internet staat aan, Alle nieuwe berichten opgehaald, de set emails die ik nog op TB had staan en die veel ouder dan 30 dagen waren zijn meteen verdwenen, ondanks dat emails ouder dan 30 dagen niet ge-synct zouden worden, maar goed ik heb die mails dus nog in de lokale map staan.

2) De mails die ik had geforward zijn met enige moeite (grote bijlagen, 20 MB?) nu verstuurd en in mijn gmail account gekomen.

3) Ik heb nu de mails uit de lokale map gekopieerd naar mijn gmail, het werkt echt! :)

Nu beter opletten in het vervolg! Bedankt voor alle snelle hulp.
Zal ik nu ook nog emails als .eml files gaan bewaren?
« Laatst bewerkt op: 2016/08/27, 22:42:54 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10