Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie leeg bureaublad  (gelezen 1161 keer)

Gast

  • Gast
Na installatie leeg bureaublad
« Gepost op: 2007/01/11, 21:11:00 »
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem: ik probeer Ubunto 6.010 te installeren op een Toshiba notebook. De installatie gaat zo te zien helemaal goed maar na opnieuw opstarten verschijnt alleen het bruine Ubuntu bureaublad (sorry, Windows term) zonder menubalken en zonder iconen. Vanaf de livecd draaien gaat wel goed en als ik boot vanaf de harde schijf met de cd nog in de cd drive gaat het ook goed. Wat te doen?

Tsjies

Offline Soul-Sing

  • Lid
Na installatie leeg bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/11, 21:18:02 »
@Tsjies
de vraag kun je beter hier op deze plek houden. zo maak je een betere kans geholpen te worden. over je vraag, ik weet er niet direct antwoord op, vreemd...

iemand? :)

edit: zijn er wel lege "balken" onder of boven?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Na installatie leeg bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/11, 21:25:52 »
Waarschijnlijk zijn er geen balken, dat had ik ook, op een oude Toshiba.
Het bleek, dat Ubuntu een groter beeldscherm dacht te hebben, waardoor er buiten de kast geschreven werd.
sudo dpkg-reconfigure xserver-org
deed wonderen ......

Laat weten, of het bij jou ok werkt, anders heb ik nog wel een idee, de driver op VGA zetten.
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gast

  • Gast
Na installatie leeg bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/11, 21:37:53 »
@leoquant Je hebt gelijk, had niet goed gekeken en in verkeerde forum gepost. Kan niet verwijderen.

@rOn Bedankt voor de tip. Ga het morgen proberen (heb het ding nu niet bij me). Zal laten weten of het werkt. Xubuntu werkt overigens ook goed, dus alleen Ubuntu vanaf harddisk niet. Vreemd.

Tsjies

Gast

  • Gast
Na installatie leeg bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/12, 14:21:59 »
Bedankt maar dat hielp niet. Heb nu 6.06 geinstalleerd en dat werkt wel. Als absolute newbee in Linux lijkt een werkende installatie een eerste vereiste om verder te komen.

Het boek is al besteld :-)


Tsjies