Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qwerty -> azerty  (gelezen 3463 keer)

cdw

  • Gast
Qwerty -> azerty
« Gepost op: 2009/04/28, 07:48:03 »
Ik heb een probleem.
Het programma PING (Partimage is not Ghost) is een gratis programma dat veel gelijkenis vertoont met Norton Ghost. Het werkt on een linux omgeving. Helaas is de toetsenbord combinatie QWERTY.
Ik ben al een tijdje aan het speuren om dit om te zetten naar AZERTY.
De onderstaande files worden gedownload van de Ping-site -> http://ping.windowsdream.com/cgi-bin/download.pl?ID=0
Volgende files worden met het programma "mkisofs.exe" naar een iso bestand geschreven:
initrd.gz
kernel
isolinux.cfg
isolinux.bin
logo.16
boot.msg
cygwin1.dll


De file initrd.gz heb ik eerst met "winRaR" uitgepakt daar na heb ik met het windows programma "Hex Workshop" -> hierin dienen de wijzigingen te gebeuren om het us (qwerty) toetsenbord om te zetten naar een be (azerty) toetsenbord.
Weet iemand hoe dit dient te gebeuren?

Bedankt voor de support
Vriendelijke groeten
Chris

Offline track

  • Lid
Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 20:04:09 »
Hoi Chris,

je hebt er een hele andere Linux-versie, hè ? 
Als je die wilt debuggen moet je ergens bij isolinux zijn.

Of je pakt geoon de nieuwe  gparted live-CD  ( http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GPartedLiveCD?highlight=%28gparted%29 )
dan weet je tenminste wat de basis ervan is en hebt het met een (bekend en stabiel) Uby- systeem

Dat is mijn aanrader.

Vriendelijke groet,

track

Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 21:04:56 »
Dat vind ik een interessant programma, bedankt voor de tip!
Ik heb alleen even de gebruiksaanwijzing vlug gelezen en ik vond het nu niet bepaald uitblinken in gebruikersgemak.....
Bestaan er nog meer van dergelijke iniatieven waar je weet van hebt cdw?

Overigens zou ik het azerty/qwerty verhaal een voorleggen bij de makers, ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet aan gedacht hebben.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

cdw

  • Gast
Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 22:23:25 »
Ik heb dit probleem inderdaad voorgelegd aan de makers maar die hebben er blijkbaar geen zin in.
Citaat: If we added the azerty keyboard, other keyboards should be added, too, and this would probably make the image somewhat bigger. On the contrary, it's an advantage to try to keep it as small as possible...
Iemand die goed overweg kan met het bewerken van dat soort files kan dit zeker voor mekaar brengen ...

Over het programma kan ik alleen dit zeggen:
Mijn C-partitie wordt in 16 min volledig gebackupt. Het terugplaatsen duurt ongeveer 3 à 4 min.
Het kan overweg met SATA, PATA en USB schijven.
Momenteel heb ik een zelfstartende CD gemaakt met volgende mogelijkheden:
1. Backup plaatsen op een andere partitie (D, E, F ...) of op een externe USB of SATA schijf.
   Restore van de backup van om het even welke parititie of externe schijf.
2. Backup van de C -> D partitie met een vaste naam (Bv. XPHome)
3. Restore van de D -> C partitie van de vaste naam

Als ik een programma getest heb en het bevalt mij niet -> in 3 à 4 min een restore -> terug een proper systeem. Het belastende en ingebouwde systeemherstel heb ik uitgeschakeld! Een virus op het systeem ->
Restore zorgt ervoor dat de PC "ontsmet" is.
Minstens 1 maal per maand doe ik een update (windows, Java ...) van de PC. Daarna neem ik een backup.
Als er mij iets niet bevalt -> voorlaatste backup terugplaatsen.
Nu ik het programma volledig geautomatiseerd en aangepast heb naar mijn verlangens vind ik het een heel goed gebruiksinstrument. Het is gratis en na de aanpassingen bijzonder gebruiksvriendelijk.
Er is maar één minpuntje -> het qwerty gedoe. Als dat is aangepast dan gaat mijn duim over de hele breedte de hoogte in. Ik kan het alleen belangeloos aanbevelen ...

Maar daar mee is natuurlijk mijn qwerty probleem niet opgelost ...

Knipoog naar de slimme linux gebruiker die mij daarbij willen helpen.
Groetjes
Chris


Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 01:13:57 »
Chris, bedankt voor de uitleg.
Dus toch de tijd van investeren (van tijd) waard als ik het zo lees.
En zoals je misschien weet is in Holland het toetsenbord qwerty dus voor ons is dat ook picobello.
Ik had je graag willen helpen maar zover rijkt mijn kennis niet, succes in ieder geval!
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

cdw

  • Gast
Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/01, 17:32:06 »
Geen resultaten bekomen op dit forum.
Topic mag op slot.

Groeten
Chris

Re: Qwerty -> azerty
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/01, 17:35:09 »
Ik snap eigenlijk niet wat dit met Ubuntu te maken heeft?