Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: E-mail  (gelezen 962 keer)

E-mail
« Gepost op: 2010/10/17, 15:47:32 »
Ik werk met Ubuntu 10-4, Thunderbird voor mijn mail.
Sinds kort ontvang mail van een onbekende die als afzender mijn mail-adres gebruikt. Ik kan hem daardoor niet als ongewenst markeren en durf zijn bericht ook niet te openen.
Hoe kan ik deze afzender blokkeren??
Met dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: E-mail
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 15:55:20 »
Ik kan hem daardoor niet als ongewenst markeren en durf zijn bericht ook niet te openen.
Hoe kan ik deze afzender blokkeren??
Je wil (normaal gesproken) geen e-mail met jezelf als afzender ontvangen. Waarom kan je jezelf als afzender niet blokkeren dan?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: E-mail
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 16:08:22 »
Berichten van bv mijn iphone met hetzelfde adres kan ik dan niet meer doorsturen naar mijn pc
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline Rainmaker

  • Lid
Re: E-mail
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 17:04:29 »
Vreemd verhaal.
Hoe kan iemand jouw email adres gebruiken? Dat is toch een uniek adres?

En waarom durf je hem niet te openen? Bang voor een virusaanval hoef je niet te zijn.
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.

Offline HarzG

  • Lid
Re: E-mail gehackt?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/17, 17:42:48 »
1. Kan je via je webmail eerst je wachtwoord veranderen (als je mailbox gehackt zou zijn)? Dat is sowieso verstandig als je dat in het laatste jaar nog niet gedaan hebt.

2. In Thunderbird kan je ervoor kiezen om niet direct de mail te ontvangen, maar alleen de kopregels te downloaden. Met deze kopregels kan je zien of het inderdaad je eigen mailadres is of slechts een weergavenaam. Bij "Van" staat dan zoiets als: Mijn naam <eenmail@adres.nl>.

3. Verder is het mogelijk 1 keer zo'n mail te lezen/downloaden en dan met CTRL-u naar de code te kijken. Als je mailadres misbruikt wordt, kan je deze code bewaren als tekstbestand, vervolgens naar je provider sturen en vragen wat hieraan gedaan kan worden.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: E-mail
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/17, 18:21:03 »
Vreemd verhaal.
Hoe kan iemand jouw email adres gebruiken? Dat is toch een uniek adres?
Niet vreemd, ook ik ontvang regelmatig spam-mail met mijn eigen e-mail adres als afzender. Helaas.

De opgegeven afzender van een e-mail zegt NIETS. In je e-mailprogramma kan je zo een nieuw account aanmaken met de naam en e-mail adres van iemand anders. Als je de smtp server goed invult kan je dan e-mailen versturen onder die andere naam, via je eigen provider.

Klik links bovenin op Documentatie

Offline Rainmaker

  • Lid
Re: E-mail
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/17, 19:02:19 »
Kijk, dat komt natuurlijk omdat ik mij nooit met illegale dingen bezig houd, dat ik dat niet weet...:evil:
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.