Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: audio CD met cd text  (gelezen 4808 keer)

audio CD met cd text
« Gepost op: 2009/01/07, 17:09:38 »
Ik probeer een CD te branden van zelf-gemaakte opnamen. De opnames heb ik in wav formaat. Als ik in k3b in het scherm met de te branden tracks de artist en titel van het nummer invul, en bovendie "write CD text aankruis op de 'cd-text' tab van het burn menu, dan krijg ik geen songtitels op mijn CD.
Gek genoeg krijg ik ze wel als ik er eerst .ogg van maak, daar tags aanhang en die aan k3b aanbied. k3b leest kennelijk de tags en schrijft ze als cd-text op de CD. Ik vind dit echter een vreselijke omweg, en bovendien, in principe vermindert de kwaliteit van de opname erdoor. 
Tags bij een wav bestand krijg ik niet voor elkaar (twee tag editors Easytag en audio tag tool, willen het beide niet doen)
Hoe kan ik dit beter doen?
Dank.
(edit 8 jan 2009)
Helaas, de methode waarvan ik dacht dat-ie werkte (via .ogg met tags) doet het ook niet. Als rhythmbox toegang heeft tot internet haalt-ie daar de gegevens (ik had een CD geript hiervoor). Ik sta dus met geheel lege handen. Aan de andere kant, leest rhythmbox uberhaupt CD-text? Hoe controleer ik dat?


« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 12:36:30 door arnoldk »

Re: audio CD met cd text
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/10, 19:58:44 »
Zit ik op het verkeerde forum, of is dit echt zo simpel of moeilijk?

Offline siegi

  • Lid
Re: audio CD met cd text
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/10, 20:14:41 »
Ik dacht rythmbox de tags gewoon van internet haalt. En dus cd-text niet gebruikt.
Sound juicer heeft bijv pas sinds kort de mogelijkheid om cd-text te lezen.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sound-juicer/+bug/106391

Re: audio CD met cd text
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/10, 22:04:35 »
Ah, dat verklaart het. Ik heb soundjuicer (nu in het menu "Audio CD Extractor" genoemd versie 2.22.0, die zou het dus moeten doen.
Om zeker te zijn zou ik de van internet gehaalde info willen wissen, waar wordt dat opgeslagen? Kan het niet vinden, vroeger was daar een ~/.cddb mapje voor.