Ben een beetje aan het eind van mijn krachten. 'K weet niet hoeveel sites afgezocht en vind maar geen oplossing. Is er nou niemand , die kan (of wil) zeggen hoe ik mijn HD KOMPLEET schoon veeg?
Misschien moeten we niet altijd maar zoeken naar gratis programmas, maar gewoon eentje kopen en afgelopen uit! het hele verhaal.
'K weet niet hoeveel forums geraadpleegd, maar steeds zie je antwoorden als: probeer dát eens of kijk eens op deze site. Moet aannemen, dat dit allemaal goed bedoeld is, maar het lijkt wel, dat niemand het écht weet en zo blijven we maar een beetje om de hete brij heen draaien.
Heb trouwens ook de volgende command line gevonden :
dd if=/dev/zero of =/dev/hda bs = 1M
Maar heb geen idee van de gevolgen hiervan en wáár je zoiets moet invoeren.
Moet je in Ubuntu alles zelf maar een beetje uitproberen en -goochelen? Kan ik me niet voorstellen.
Heb ook diverse programmas proberen te installeren; ok, maar daarna, hoe open je die?
Pakketbeheer zegt het geïnstalleerd te hebben, maar wáár?
Dan blijkt ook ineens, dat ik geen cd kan branden ("error while burning" etc). Zelfs bij iets op een floppy zetten (1,44) krijg ik : niet voldoende ruimte aanwezig / vereist 1,44 en beschikbaar 1,44). Dan denk ik, dat moet dan toch kunnen?
Als het dan een keertje lukt, blijkt bij opnieuw starten (removable disks als eerste optie in bios), dat het om een "not bootable" diskette gaat en ben ik dus wéér bij af!
Uiteraard, geef toe (nog) niet voldoende kennis te hebben van Linux/ubuntu.
Ben echter niet van plan het op te geven. Ben ervan overtuigd, dat het een buitengewoon mooi en interessant OS is. Maar, dat wel (voorlopìg) altijd met "MicroBilly) daarnaast.
Hoor graagje simpele oplossing: FORMAT/WIPE/DELETE/VERVANG HARD DISK/GOOI WEG of weet ik veel.