Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface  (gelezen 4611 keer)


Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/30, 12:07:23 »
Ik ben erg benieuwd wat dit ding gaat doen, lijkt me niet iets wat Microsoft waar kan maken, een consumenten product maken.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/30, 12:45:06 »
Ik ben erg benieuwd wat dit ding gaat doen, lijkt me niet iets wat Microsoft waar kan maken, een consumenten product maken.

Ze hebben het geprobeerd met de MS Kin smartphones. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden kunnen, eerlijk gezegd. Maar dat de concurrentie het beter gaat doen, dat vast wel ja.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/30, 12:53:18 »
Nou, kijk naar de zune, dat moest de ipodkiller zijn. Maar ik heb geen idee, want die was hier niet eens te koop. Al is het product goed, met slechte logistiek en waardeloze marketing wordt het denk ik weer niks. Hoewel ik het zakelijk wel een goed ding vind, al is het maar om de sharepoint integratie.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/30, 13:20:10 »
Nou, kijk naar de zune, dat moest de ipodkiller zijn. Maar ik heb geen idee, want die was hier niet eens te koop. Al is het product goed, met slechte logistiek en waardeloze marketing wordt het denk ik weer niks. Hoewel ik het zakelijk wel een goed ding vind, al is het maar om de sharepoint integratie.

Zune verkocht in Amerika wel goed. Maar goed, met deze Surface richtten ze zich op de wereld. Dat laatste heb je gelijk in, maar het feit dat Win 8 nu al enorm veel buzz heeft + product van dezelfde maker als het OS = zeker weten een killer.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/01, 22:29:00 »
Win 8 bekeken eigenllijk? K heb het wel even aan het draaien gehad in een vm, ik was niet ecjt onder de indruk. En echt heel goeie recensies heb ik ook nog niet gelezen jij wel?

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/01, 22:55:53 »
Lol :) Eerst 'close' samenwerken met OEM's om hun producten rijp voor Windows RT te maken en vervolgens hun goede ideeën samenbrengen in een eigen device. Van M $ (sorry voor de dollarteken, maar hier volledig op z'n plaats) zijn we helaas niets anders gewend :(
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/01, 23:01:09 »
Win 8 bekeken eigenllijk? K heb het wel even aan het draaien gehad in een vm, ik was niet ecjt onder de indruk. En echt heel goeie recensies heb ik ook nog niet gelezen jij wel?

Ik heb het oko geprobeerd, een paar keer. Nee, het werkt niet. Zelfs voor een touchscreen zou ik het niet willen, maar ik weet wel zeker dat het op een touchscreen veel beter zal werken. Nee, Windows 8 is totaal niet mijn ding.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/01, 23:17:11 »
HP heeft al eerder aangegeven zich voorlopig met een Win8 tablet op de zakelijke markt te richten maar ze hebben ook aangegeven dat ze als dat goed gaat, ze ook naar een arm tablet gaan kijken.

@McVries er zijn genoeg positieve reacties te vinden van Windows 8.
Het aantal negatieve reacties is zelfs afgenomen en er komen meer en meer positieve reacties. Ook zijn er nog een aantal bij die een afwachtende houding aan nemen maar dat is normaal bij een nieuw systeem.
Ik had persoonlijk meer negatieve reacties verwacht naar aanleiding van de eerste release die vrij gaven, de laatste versie krijgt veel meer positieve reacties en zelfs van een aantal die in het begin negatief waren.
Degene die een afwachtende of negatieve reactie hebben, hebben over het algemeen dat over de desktop versie en geven het voor de tablet wel een positieve reactie.

Och ja we zien wel wat het word, Microsoft heeft nog tijd om zelf het oude menu als optie er terug in te zetten zoals dat in de eerste versie zat die ze vrij gaven.
Ik heb Windows 7 en die is niet aan vervanging toe.
Ben blij dat er nog systemen zijn met een normale desktop en niet met die maffe touchscreen interfaces.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/01, 23:48:21 »
"HP heeft al eerder aangegeven zich voorlopig met een Win8 tablet op de zakelijke markt te richten maar ze hebben ook aangegeven dat ze als dat goed gaat, ze ook naar een arm tablet gaan kijken."

Gaan kijken? HP heeft al ervaring met ARM hoor. Hun RIP HP Touchpad-tablet van vorig jaar (die ik ook heb hè) is ARM.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/02, 00:22:09 »
Mwah.. eerst zien dan geloven. Er wordt wel meer onzin rondgestrooit op het net.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/02, 00:29:54 »
Nee Vistaus voor ze met een Win8 arm systeem komen.
Bedoel niet dat wat ze al hadden.

Thomas, daarom vond ik dit bericht zo vreemd omdat er ook berichten zijn met dat ze beginnen met de zakelijke markt en later met arm systemen komen.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/02, 00:52:40 »
Ik dacht je ARM in het algemeen bedoelde. Excuus :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/02, 01:13:03 »
Ik begrijp de keuze van HP en denk dat voor de zakelijke markt op dit moment geen goed platform voor handen is en dat Windows 8 dat gat kan vullen.
Al denk ik ook dat er consumenten zijn die de x86 systemen kopen in plaats van het arm systeem.

Ik zelf hoop dat er Tablet's komen van 200 dollar en minder net als die nieuwe nexus 7.
 

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/02, 09:08:41 »
Nuja, wat ik het vreemde eraan vind is dat ARM nu al een hoop software heeft. Nee, niet alle software die er voor x86 is, maar zoiets als deze HP... als dit groeit in de zakelijke markt dan groeien ook de apps voor ARM. Maar het feit dat HP dat geen kans geeft...
Aan de andere kant hebben ze wel weer naar input geluisterd wat netjes is :)

Tablets van minder dan 200 dollar kun je vergeten omdat Windows gelicenseerd moet worden.  Hooguit dat je een heel goedkoop merkje met Win 8 ziet komen, net als enkele netbooks op Dealextreme.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/02, 13:22:54 »
ik denk echter dat HP meer focust op zakelijke applicaties, en die zijn er vaak wel voor ARM, maar dan voor Android of iOS.
voor de ARM versie van Windows zijn er echter nog niet zo veel, omdat Windows t.n.t. enkel x86 (en NT 3.5/4.0 ook PowerPC) is geweest.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/02, 13:35:39 »
En zakelijke applicaties voor webOS ;)

Maar inderdaad, dat zal het wel zijn ja. Maar zoals ik al zei: als ze niet gaan focussen op ARM, wat volgens velen de toekomst is, dan zullen de apps ook niet komen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/02, 14:41:24 »
Ik denkt dat Microsoft het heel slim heeft aangepakt om gelijk een x86 systeem aan te bieden en dat HP er verstandig aan doet om nu zich daar vol op te richten en de consumenten markt even aan de kant zetten.
Voor de zakelijke markt schieten Apple en Android nog altijd op een aantal punten tekort.
Daarom denk ik ook dat de Windows tablet straks de zakelijke markt domineert.

Voor de consument is het wat anders, die doen andere dingen met hun tablet waaraan Apple en Android wel voldoen en waar de Windows tablet zich nog moet bewijzen.
Dat is dus een riskantere markt dan de bedrijven markt.
Ik denk ook dat HP eerst wil zien of dat het bij consumenten ook aanslaat voor ze daaraan beginnen.

De prijs is wat anders.
Ik wil weten wat het prijsverschil tussen de tablet met Android en Windows is.
Je krijgt alleen van niemand een richt prijs waar ze wel al laten zien dat ze Android systemen hebben genomen en die aangepast hebben met een Windows vlaggetje en Windows 8 erop en dat is het.
Lijkt mij dat je dan ook de prijs op kunt geven.
Android is ook niet gratis want daar betalen zee ook voor aan Microsoft.
Alleen krijg ik tegenstrijdige verhalen over van wat Microsoft doet met de licenties. Bij het ene bedrijf rekenen ze het volle bedrag en bij het andere bedrijf zouden ze flinke kortingen geven.
Dan is het nog wat Microsoft doet met wat men voor Android aan ze moet betalen want ook daar zou iets gaande zijn.

Ik denk dat Microsoft nog druk bezig is met prijsafspraken en dat daarom nog geen prijzen worden gegeven.
Ik denk dat ze niet willen dat als een fabrikant met een systeem wat nu voor 300 euro op de markt is met Android, met Windows nooit 400 euro mag gaan kosten omdat dan iedereen voor de Android gaat.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/02, 14:45:29 »
Ja maar een Windows-licentie is duurder dan wat bedrijven betalen aan Google voor gebruik van de App Store en aan MS voor patenlicenties ;) HTC=15 euro per verkocht toestel plus 99 euro per maand voor het verschepen van de Play Store op hun devices. Een Windows-licentie is... als we even consumenten erbij pakken zo'n 79 euro OEM per toestel. Dat is dus duurder dan die 15 euro per toestel (en die 99 euro voor alle toestellen per maand).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #19 Gepost op: 2012/07/02, 15:00:05 »
Ja als je het zo bekijkt wel maar aangezien er geruchten rond gaan dat een aantal bedrijven niet de volle licentie betalen en er ook andere afspraken zouden zijn, maken dat het misschien een kleiner verschil kan zijn.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zo iets flikken.
Als je uit 2 dezelfde systemen kunt kiezen en de ene kost bijna 100 euro meer dan koop je die andere dan koop je natuurlijk de goedkoopste.
Dat weet Microsoft ook en ik ben benieuwd of ze daar iets aan hebben gedaan.


Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #21 Gepost op: 2012/07/03, 11:20:26 »
Inderdaad Thomas.

Maar het kan zich zelfs nog verder wenden als dit gerucht waar is: http://semiaccurate.com/2012/06/29/hp-said-to-dump-microsoft-over-surface/
Hoop van wel want dan kunnen ze OpenWebOS terug de markt op brengen :D
(signed by Vistaus, the webOS-fanboy :D)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #22 Gepost op: 2012/07/03, 12:40:57 »
Dat doen ze nooit Vistaus want als ze nu volledig met Windows stoppen en toch weer WebOS gaan gebruiken dan graven ze hun eigen graf.


Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #23 Gepost op: 2012/07/03, 12:49:37 »
Dat doen ze nooit Vistaus want als ze nu volledig met Windows stoppen en toch weer WebOS gaan gebruiken dan graven ze hun eigen graf.



Het gaat alleen over tablets. En waarom is dat een graf? Heb je überhaupt de laatste builds van OpenWebOS gezien en gezien wat er allemaal verbeterd is (en dat is dan alleen wat ze ons laten zien, wie weet wat er nog meer aankomt)? Ze graven helemaal geen graf als ze alleen hun tablets met OpenWebOS uitrusten en hun computers met Windows. Beetje goede marketing is alles wat nodig is want de meeste apps hebben we nu wel, incl. binnenkort WhatsApp.
Nogmaals: alleen tablets is waar dit om gaat, niet om de computers.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #24 Gepost op: 2012/07/03, 12:58:38 »
Ja maar een Windows-licentie is duurder dan wat bedrijven betalen aan Google voor gebruik van de App Store en aan MS voor patenlicenties ;) HTC=15 euro per verkocht toestel plus 99 euro per maand voor het verschepen van de Play Store op hun devices. Een Windows-licentie is... als we even consumenten erbij pakken zo'n 79 euro OEM per toestel. Dat is dus duurder dan die 15 euro per toestel (en die 99 euro voor alle toestellen per maand).

Heb net naar de prijzen gekeken van Windows 8 maar die vallen reuze mee.
Windows 7 kost toch 250 euro ongeveer of vergis ik mij?
Voor de oem versie ervan betaal je ruim 80 euro en Windows 8 komt voor 70 op de markt een update van XP, Vista en Win 7 kost 40 euro en voor pc's gekocht na 2 juni 15 euro.
Al heb ik al aanbiedingen gezien die het er gratis bij geven als je nu een pc koopt.
Dat zijn heel andere bedragen dan ik gewend ben en de oem versie is goedkoper dan de versie die je in de winkel koopt. Al weet ik niet wat ze daar voor gaan vragen maar die prijs zal wel een stuk lager zijn dan 70 euro lijkt mij.




Dat doen ze nooit Vistaus want als ze nu volledig met Windows stoppen en toch weer WebOS gaan gebruiken dan graven ze hun eigen graf.



Het gaat alleen over tablets. En waarom is dat een graf? Heb je überhaupt de laatste builds van OpenWebOS gezien en gezien wat er allemaal verbeterd is (en dat is dan alleen wat ze ons laten zien, wie weet wat er nog meer aankomt)? Ze graven helemaal geen graf als ze alleen hun tablets met OpenWebOS uitrusten en hun computers met Windows. Beetje goede marketing is alles wat nodig is want de meeste apps hebben we nu wel, incl. binnenkort WhatsApp.
Nogmaals: alleen tablets is waar dit om gaat, niet om de computers.

WebOS is leuk maar kan niet Windows vervangen bij bedrijven.
Tablet's is wat anders maar voor de bedrijven willen ze, ze wel maken omdat daar een groot deel van hun omzet zit. Als ze dat niet doen dan is de kans groot dat een concurrent dat wel doet en daar de markt zo over neemt.

Als ze volledig stoppen met Windows dan is het einde van HP.
Ze raken al hun klanten kwijt die nu HP systemen gebruiken. Dell zou het niet erg vinden. =D