Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface  (gelezen 4619 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #25 Gepost op: 2012/07/03, 13:01:14 »
Win 8 bekeken eigenllijk? K heb het wel even aan het draaien gehad in een vm, ik was niet ecjt onder de indruk. En echt heel goeie recensies heb ik ook nog niet gelezen jij wel?

heb ik ook gedaan, 20 minuten mee gewerkt en toen dacht ik:
 ??? ??? ??? mwnn.... nee, echt niet!  ??? ??? ??? gaat m niet worden!

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #26 Gepost op: 2012/07/03, 14:42:21 »
@emiel: Nogmaals: ik had het over de tablets, niet over de computers. Computers is een heel ander verhaal daar webOS een smartphone/tablet OS is en geen desktop OS zoals Windows.

En webOS heeft juist een plekje gevonden bij een hoop bedrijven in Amerika en ook een paar ziekenhuizen omdat er veel professionele medische apps voor webOS zijn.

Maar voor computers kan ik me niet voorstellen dat HP zou stoppen met Windows. Ik zie ze wel een paar Ubuntu-PC's maken maar dan voor erbij en niet om iets te vervangen.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #27 Gepost op: 2012/07/04, 13:43:00 »
Zie je Emiel, naast die 2 niruw aangekondigde phones gaat de softwareontwikkeling ook nog door: http://www.dailymobile.net/2012/07/04/hands-on-demo-of-meego-pr1-3/

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #28 Gepost op: 2012/07/04, 15:17:06 »
De WebOS tablet is geflopt.
Ze kregen ze niet verkocht tot ze voor 100 euro verkocht werden. Ze zijn er niet voor niets mee gestopt.
Als er een markt voor was dan werden ze nu nog gemaakt en dat was er niet. Dan kan dat anderhalve ziekenhuis er blij mee zijn maar als dat de enige bedrijfstak is die er iets mee kan dan heb je ook geen markt.
De industrie is vele malen groter en hebben totaal niets aan een arm systeem en al helemaal niets aan een systeem wat hun huidige software niet ondersteund.

Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #29 Gepost op: 2012/07/04, 17:42:23 »
@emiel: Als webOS Insider weet ik dit iets beter.
Als je op had gelet dan had je namelijk kunnen zien dat de HP Touchpad zelfs Samsung in verkopen had ingehaald in Amerika nog voor de fire sale begon. De tweede bestverkopende tablet dus.
En als er geen markt voor is dan mag je even HP langsgaan en ze vertellen dat de HP Touchpad 2 die eind 2012/begin 2013 komt ze maar beter kunnen schrappen.

Het probleem is dat Leo na het launch event van de Touchpad dat plan van de hardwarekant+Palm afsplitsen was begonnen. Weet je hoeveel pers er op dat launch event was? Duizenden. Had net zo goed een event van Apple kunnen zijn. Maar omdat Leo daarna met dat malle idee begon, werd het lastig om er nog iets mee te kunnen doen. Het is een wonder dat ze die tweede bestverkopende plek hebben gehaald. Toen na nog geen 2 maanden Leo aankondigde Palm serieus af te gaan splitsen, stuurde Best Buy alle Touchpads terug en toen werd heel de TP gediscontinued omdat daardoor de verkopen afnamen.

En we praten hier niet over alleen anderhalf ziekenhuis hoor.
http://www.guardian.co.uk/law/2011/dec/02/lawyers-tablet-computers-paperless-courts
Of jij moet de advocaten van het Engelse gerechtshof een marginaal iets vinden.

Voor de rest 1 Amerikaans gerechtshof en 2 Amerikaanse ziekenhuizen. En een deel van de Franse politie (die tevens Ubuntu gebruiken). De TP werd namelijk ook in Duitsland, UK en Frankrijk verkocht.
En dat is dus alles wat bekend, wie weet welke bedrijven nog meer een Touchpad gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/04, 18:02:13 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #30 Gepost op: 2012/07/04, 21:24:04 »
Even kijken.
http://www.onemorething.nl/2011/08/breaking-hp-dumpt-touchpad/
Ofwel geflopt omdat niemand ze kocht en het te veel koste om het in leven te houden.
Hadden ze die systemen wel goed verkocht dan was het er nog maar dat is niet zo.


Re: HP weigert ARM-tablets met Win 8 te maken na presentatie MS Surface
« Reactie #31 Gepost op: 2012/07/04, 22:24:37 »
Jij haalt het van 1 websitje, ik haal mijn info van WebOSNation (de commuity) en van mensen die nog steeds bij Palm werken of werkten tot aan de dump.
En aangezien die mensen van Palm al jaren heel eerlijk zijn geweest, mag ik toch aannemen dat ze dat nu ook nog zijn aangaande dit.

Maar goed, jij weet het kennelijk ook erg goed. Dan weet je dus ook dat HP aan de Touchpad 2 werkt en dat OpenWebOS nu al deels open source is door de June Edition en dat Apple concurrentie heeft gekregen in Silicon Valley, te weten het nieuwe HP Palm HQ?