Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Base  (gelezen 661 keer)

Offline am

  • Lid
Base
« Gepost op: 2019/09/11, 15:28:33 »
Ik heb een probleem ik kan mijn database niet openen en ik kom er niet uit.
Dit krijg ik namelijk te zien:
De verbinding met de gegevensbron "am-dbase" kon niet tot stand worden gebracht
.
SQL-status: HY000

De verbinding met de externe gegevensbron kon niet tot stand worden gebracht. Er werd geen SDBC stuurprogramma gevonden voor de URL 'sdbc:embedded:hsqldb'.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

Mvg

Offline MKe

  • Lid
Re: Base
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/11, 15:42:33 »
Eh, wat voor database systeem? Hoe probeer je verbinding te maken? MySQL, POSTGRESQL, SQLLite of wat anders? Client software? Remote server of localhost?

edit: beetje googelen leert mij dat je met loBase bezig bent, correct? Dat had ik niet gelezen uit je titel.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/11, 15:47:30 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Base
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/11, 15:44:32 »
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline am

  • Lid
Re: Base
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/11, 16:02:09 »
Eh, wat voor database systeem? Hoe probeer je verbinding te maken? MySQL, POSTGRESQL, SQLLite of wat anders? Client software? Remote server of localhost?

edit: beetje googelen leert mij dat je met loBase bezig bent, correct? Dat had ik niet gelezen uit je titel.

Ik heb totaal geen flauw idee, is een database in Libreoffice in het programma Base dus, nadat ik ubuntu heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd, werkt mijn database niet meer, dus krijg dan steeds deze melding. Geen idee hoe ik het moet oplossen.
Het is dus gewoon lokaal.

Offline am

  • Lid
Re: Base
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/11, 21:00:15 »
Ik heb de oplossing gevonden in synaptic, SDBC aanvinken en toepassen, daarna mijn database aan het werk gekregen, dus niks met de opties gedaan.
Mvg