Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu naast windows 10  (gelezen 8375 keer)

Re: Ubuntu naast windows 10
« Reactie #25 Gepost op: 2015/09/24, 14:17:37 »
Tegenwoordig moet je zelf je systeem samenstellen om er zeker van te zijn dat Ubuntu het doet... De enige oplossing die ik hier kan bedenken is het toevoegen van een extra harde schijf. Dan kun je die in de bootvolgorde wel vooraan zetten, waarna je Ubuntu erop kunt installeren.

Oh, en nu ontdek ik ook nog een tweede optie, namelijk de bootloader van WIndows zelf gebruiken:
http://www.ubuntugeek.com/use-the-windows-bootloader-to-dual-boot-windows-vista-and-ubuntu.html
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ubuntu naast windows 10
« Reactie #26 Gepost op: 2015/09/24, 16:24:06 »
Een van de grote problemen was altijd; en is met Windows 10 nog steeds zo meen ik, dat Windows de ext-geformatteerde partities niet kan / wil zien.
De windows bootloader lijkt me daarom ook ongeschikt.

De optie met EasyBCD kende ik niet en zal misschien wel kunnen werken. Maar die maakt in feite gebruik van GRUB en ziet er tamelijk omslachtig uit.
Voor een beginner in Ubuntu lijkt me dit dan ook niet zo geschikt.
Voor de nieuwe komende Ubuntu versies hoop ik echt op een betere instrukties mbt UEFI. Helaas is daarin inmiddels ook al veel variatie.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Ubuntu naast windows 10
« Reactie #27 Gepost op: 2015/09/25, 17:18:43 »
Mau dergelijke reacties vind ik dus geheel overbodig.
Heb zelf die oplossing van testcees (zie hierboven) hierheen gebracht, dus dat hoef je al niet meer te doen.
En wat is dan eigenlijk je boodschap? Dat de topicstarter beter moet lezen??
Dit voegt niks toe aan een oplossing van de topicstarter noch tot de discussie over UEFI
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Ubuntu naast windows 10
« Reactie #28 Gepost op: 2015/09/25, 19:23:21 »
Dank; dit vind ik sportief.
No offence.
We hebben allemaal soms onze zwakke en sterke momenten
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline avl

  • Lid
Re: Ubuntu naast windows 10
« Reactie #29 Gepost op: 2015/10/21, 14:00:47 »
Wordt het niet eens tijd om de europese instanties in te schakelen, die in het verleden MS diverse keren een flinke boete hebben bezorgd alleen al om IE verplicht mee te geven bij Windows.
Als er ergens sprake is van dwars zitten van de concurrentie en de gebruiker is het wel hier!
Weet iemand daarvoor de weg?

Bram