Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: shift switcher (tussen vensters schakelen)  (gelezen 1326 keer)

Wim_Jager

  • Gast
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Gepost op: 2008/03/22, 09:24:23 »
Ik zat wat te klooien met de compiz-mogelijkheden, en ik wil Shift Switcher gebruiken om tussen mijn vensters te schakelen, en niet de standaard in ubuntu aanwezige Application Switcher.

Nu is het zo, dat bij de Application Switcher Alt+Tab is ingesteld als tussen vensters wisselen. Maar ik wil dat ding helemaal niet gebruiken, dus heb ik dat onderdeel gedeselecteerd, en Shift switcher geactiveerd.

Maar als ik nu bij Shift Switcher Alt+Tab wil instellen om te schakelen tussen de vensters, hoor ik steeds een piep uit mijn PC komen, en gebeurt er niets. Ik kan alleen maar een losse letter als keybinding gebruiken, dus alleen de A t/m Z. Echter wil ik Alt-Tab daar krijgen, maar die wil niet?!

Hoe krijg ik toch de Alt-Tab daar in plaats van de standaard Shift+Super+Tab?

mvgr. Wim.

Offline shappie

  • Lid
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 10:27:50 »
Ik vind het zelf handiger hem te gebruiken met de linkeronderhoek als punt waar je heen moet om hem te activeren. Als ik mijn muis links onderin houdt gaat de swiftswichter aan. Ik denk dat hij een conflict heeft met de normale switcher, stel daar dus even een andere key in zodat alt-tab gewoon weer "vrij" is.

Laat even horen of het is gelukt :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Wim_Jager

  • Gast
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 10:42:23 »
Gelukt :)

Het werkt opzich alleen een beetje vaag bij het instellen; als ik de [vrijgegeven] toetsencombinatie Alt+Tab indruk, piept de computer, maar als ik dubbel op de functie klik, waarbij een venstertje komt waar ik nogmaals de toetsencombinatie in kan typen, en vervolgens Tab intype [met <> tekens om de Alt] Dan werkt het wel!!!

Wim

Offline shappie

  • Lid
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 11:41:51 »
Citaat van: Wim_Jager
Gelukt :)

Het werkt opzich alleen een beetje vaag bij het instellen; als ik de [vrijgegeven] toetsencombinatie Alt+Tab indruk, piept de computer, maar als ik dubbel op de functie klik, waarbij een venstertje komt waar ik nogmaals de toetsencombinatie in kan typen, en vervolgens Tab intype [met <> tekens om de Alt] Dan werkt het wel!!!

Wim
Mooi dat het zo wel werkt! Weet ik dat ook weer voor later :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 11:52:01 »
Ik "gebruik" de shift switcher van Compiz. Die toetsencombinatie is inderdaad niet ideaal. Alt+Tab zou dus wel iets zijn. Maar dan is de vraag: waar en hoe zet ik die "application switcher" af en waar en hoe geef ik die toetsencombinatie vrij ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline koen_92

  • Lid
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 15:52:30 »
zet anders gewoon de applicationswitcher uit in compiz?
dan dan de combinatie toewijzen aan de shiftswitcher

Offline siegi

  • Lid
shift switcher (tussen vensters schakelen)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/22, 16:02:39 »
Citaat van: Wim_Jager
Hoe krijg ik toch de Alt-Tab daar in plaats van de standaard Shift+Super+Tab?

mvgr. Wim.
super tab  is ook genoeg hoor, mij lijkt deze toetsencombinatie toch niet zo moeilijk?
Die shift is alleen om in de andere richting te switchen. :)