Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Login en paswoord?  (gelezen 412 keer)

Login en paswoord?
« Gepost op: 2014/09/28, 21:01:25 »
Hallo,

Ik ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu (vandaag pas gedownload) en als ik ubuntu gebruik als live-cd, kan ik uitloggen maar weet dan niet meer hoe ik moet inloggen; er wordt een login en paswoord gevraagd.

Welke zijn dit, moet ik dat zelf instellen?

Groetjes,
Dirk

Re: Login en paswoord?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/30, 06:31:19 »
Bedankt Femke!

Ik weet dat ik Ubuntu op die manier kan testen, maar ik kan uitloggen en dan niet meer inloggen, met de live-cd. Het is gewoon vreemd dat de live-cd een optie heeft waar je dan niet meer uitgeraakt.

Maar ik denk dat dat eigenlijk een optie is die ik beter niet kan gebruiken met de live-cd maar enkel als Ubuntu op de harde schijf geïnstalleerd is.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Login en paswoord?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/30, 07:38:59 »
Waarom log je uit terwijl je aan het "uitproberen bent"   Start de pc opnieuw op via de live-cd en alles is bij het oude.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/30, 07:40:44 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Nero

  • Lid
Re: Login en paswoord?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/30, 08:17:25 »
Als je bij de live-cd uitlogt kan je wel weer inloggen.

In Lubuntu: user lubuntu passwword blanco laten. Zal in andere *buntu's wel hetzelfde zijn.

Offline Nero

  • Lid
Re: Login en paswoord?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/30, 10:41:48 »
Als je een live cd opstart en je opent een terminal dan zie je de username in de prompt.

Re: Login en paswoord?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/30, 15:50:13 »
Als je bij de live-cd uitlogt kan je wel weer inloggen.

In Lubuntu: user lubuntu passwword blanco laten. Zal in andere *buntu's wel hetzelfde zijn.

Dit is het juiste antwoord; ik kan terug inloggen met de user ubuntu, geen paswoord.

Tja, de reden waarom ik dit probeerde? Geen idee, als de optie aanwezig is, wil ik hem testen.  :P

Ik vind Ubuntu trouwens geweldig, kan goed dienst doen als rescue-cd als windows crasht.

Bedankt allemaal!!

Re: Login en paswoord?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/30, 17:13:15 »