Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?  (gelezen 994 keer)

Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?
« Gepost op: 2008/03/28, 20:27:43 »
Ik heb er nu schoon genoeg van met mijn PCTV Rave kaart. Ik heb Gutsy opnieuw moeten installeren, daarna weer de geluid drivers van de TV kaart opnieuw geïnstalleerd zoals in dit draadje http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19444 vanaf#10.
In ieder geval geen geluid, gezeur over de video plugin. Dus weet iemand een kaart die out of de box werkt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/28, 22:59:54 »
Aan Gijsbert
Ik heb een winTV-PVR-150, en met wat kunstgrepen kan ik video opnemen. Niet gemakkelijk via de VLC speler. Ik doe nog steeds via MS.  :)
Vintendo heeft TV werkend op die kaart. Gooi er een mailtje tegenaan.
Vintendo heeft mij toen ook geholpen met de video ingang.
Vr.groet, peter

Offline Math.

  • Lid
Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 17:26:15 »
Citaat van: Gijsbert
Ik heb er nu schoon genoeg van met mijn PCTV Rave kaart. Ik heb Gutsy opnieuw moeten installeren, daarna weer de geluid drivers van de TV kaart opnieuw geïnstalleerd zoals in dit draadje http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19444 vanaf#10.
In ieder geval geen geluid, gezeur over de video plugin. Dus weet iemand een kaart die out of de box werkt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Hey Gijsbert, ik heb zelf heel toevallig ook een PCTV Rave kaart, hij werkt hier prima. Ik moet alleen het geluid vanuit de kaart door koppelen naar m'n geluidskaart. Tvtime werkt prima met deze kaart. :)

Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/29, 21:41:10 »
Math. ik ga het proberen met TV time, gezien mijn eerdere ervaringen hoop ik dat het lukt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Nieuwe TV-Kaart, welke werkt goed onder Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/30, 00:27:11 »
Inmiddels werkt het geluid. Ik heb alle draadjes nog eens doorgenomen en uitgevoerd toen werkte het weer. :)
Als iemand nog een tv-kaart weet die out of the box werkt..

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.