Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation  (gelezen 2886 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Gepost op: 2013/12/04, 20:26:24 »
Citaat van: Tweakers.net
Valve heeft aangekondigd dat het is toegetreden tot de Linux Foundation. Het bedrijf heeft zijn Steam-platform en een aantal games al geschikt gemaakt voor het opensource-besturingssysteem, en komt binnenkort met diverse Steam Boxes en het op Linux draaiende SteamOS.

Met het toetreden tot de Linux Foundation wordt wederom duidelijk dat Valve volledig kiest voor het opensource-besturingssysteem. De non-profitorganisatie biedt Valve mogelijk nieuwe ingangen om in contact te komen met hardware- en softwareleveranciers die op Linux gebaseerde producten ontwikkelen. Omgekeerd zou de Linux-gemeenschap kunnen profiteren van de kennis die Valve in huis heeft, met name op het gebied van pc-gaming en zijn succesvolle verkoopplatform Steam.

Volgens Jim Zemlin van de Linux Foundation bewijst de toetreding van Valve dat bedrijven die gebruik maken van open platforms ook in de gamingwereld steeds vaker het meest innovatief zijn. Daarbij noemt hij mmog-games, in-game valuta en werelden die door een community zijn vormgegeven als voorbeelden. Ook ziet hij kansen voor SteamOS, het op Linux gebaseerde besturingssysteem dat Valve binnenkort zal vrijgeven. Zo zouden derde partijen voor SteamOS nieuwe inputmethoden kunnen ontwikkelen.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/92994/valve-sluit-zich-aan-bij-linux-foundation.html

Een veelgehoord excuus om niet naar Linux over te stappen is het gebrek aan games. Met Valve als grote gamedistributeur in de Linus Foundation, is er een goede kans dat dit excuus binnen een niet al te lange tijd niet meer toepasbaar is. Verder is het feit dat de Steam Box op Linux draait ook geen slecht nieuws voor ons  =D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/04, 20:50:25 »
Zeker is dit goed nieuws.

In sneltreintempo worden spellen geport van Windows naar Linux. Deze zijn dat niet alleen te draaien in SteamOS, maar in principe op iedere Linux-distro. Steam (Valve) heeft overigens Ubuntu als voorkeursdistro benoemd. Daarnaast zal de hardware-ondersteuning, met name voor grafische kaarten door deze move een enorme boost krijgen. Alles zal nog verder in een stroomversnelling komen op het moment dat de SteamBox op de markt komt.

Iedereen wint, behalve Microsoft die zijn monopolie op het game-platform iedere dag ziet afkalven....

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/04, 21:25:52 »
Iedereen wint, behalve Microsoft die zijn monopolie op het game-platform iedere dag ziet afkalven....

Behalve dan dat jij kennelijk niet doorhebt dat de XBox One als zoete broodjes over de toonbank gaat, zelfs ondanks de PS4-lancering. De Steambox gaat het dus nog moeilijk krijgen...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/04, 21:34:26 »
Iedereen wint, behalve Microsoft die zijn monopolie op het game-platform iedere dag ziet afkalven....

Behalve dan dat jij kennelijk niet doorhebt dat de XBox One als zoete broodjes over de toonbank gaat,
We hebben het hier toch helemaal niet over de Xbox? Ik noem de Windows DESKTOP waar gamers steeds sneller vandaan vluchten.

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/04, 22:39:12 »
Oh, dat wist ik niet want jij had het over "Microsoft gameplatform" en "Steambox", dus ik dacht dat consoles ook meetelden...

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/05, 09:55:47 »
eerlijk gezegt denk ik dat de steambox het nog wel moeilijk gaat krijgen, de meeste mensen die ik ken die gamen via steam vinden de pc
'master race'.

en als steamos uit komt denk ik dat mensen ook eerder iets self gaan bouwen dan daadwerkelijk de console gaan kopen.

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/05, 11:54:40 »
Dit is idd fantastisch nieuws en zal voor de toekomst grote veranderingen brengen.

En als de steambox populaire games kan draaien en scherp geprijst word zie ik hierin nog wel een winner.

Iedereen wint, behalve Microsoft die zijn monopolie op het game-platform iedere dag ziet afkalven....

Behalve dan dat jij kennelijk niet doorhebt dat de XBox One als zoete broodjes over de toonbank gaat, zelfs ondanks de PS4-lancering. De Steambox gaat het dus nog moeilijk krijgen...

Microsoft heeft nog nooit serieus winst gemaakt op zijn games en vraag me werkelijk af of jouw XBox wel als zoetebroodjes over die toonbank vliegt.
Zeker nu PS4 weer €100.- goedkoper word aangeboden dan de XBox en Microsoft voor de zoveelste X veel te laat op de markt komt met zijn nieuwigheden.
Mocht Microsoft toch op de markt komen met zijn nieuwe versie zullen ze wederom de prijs moeten laten zakken om te concureren wat inhoud nog meer verlies.....  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/05, 11:56:42 »
en als steamos uit komt denk ik dat mensen ook eerder iets self gaan bouwen dan daadwerkelijk de console gaan kopen.

zelfbouwen en daar steamOS op pompen  =D =D

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/05, 12:56:25 »
@Gandyman:
Ik zei NIET dat MS veel winst maakt op games, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Ik zei alleen dat de nieuwe XBox goed verkoopt. En dat jij daar anders over denkt, dat mag. Maar voolopig hebben ze al een verkoop van 1 miljoen in 24 uur gehad:
http://www.delhidailynews.com/news/Microsoft-Xbox-One-sales-touches-1-million-mark-in-just-24-hours-1385200693/
http://techcrunch.com/2013/11/22/microsoft-matches-ps4-sales-with-1-million-xbox-ones-in-24-hours-but-takes-11-more-countries-to-do-it/

En dat is dus evenveel als de PS4 na lancering haalde. Daaruit concludeer ik dat:
1 De XBox One is zeer populair
2 De XBox One is op zijn minst even populair als de PS4 afgaande op de eerste 24 uur, zelfs al is dat verdeeld over verschillende landen maar verkoop = verkoop

Conclusie: het prijsverschil maakt dus weinig uit en de XBox One is ook niet te laat. Althans niet volgens de voorlopige cijfers.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/05, 13:02:06 door Vistaus »

Offline bwman

  • Lid
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/07, 00:10:08 »
die verkoop mag je met een korreltje zout nemen, blijkbaar ging het om verscheepte xboxen naar de dealers en winkels
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #11 Gepost op: 2013/12/07, 11:27:15 »
die verkoop mag je met een korreltje zout nemen, blijkbaar ging het om verscheepte xboxen naar de dealers en winkels
Ja, die truc is bekend. Doen ze wel vaker (wanneer niet eigenlijk). Ze worden dan zogenaamd verkocht en vervolgens staan die dingen winkeldochters te wezen en moeten ze later afgeschreven worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lies,_damned_lies,_and_statistics

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #12 Gepost op: 2013/12/07, 11:36:21 »
Goed, korrel zout dan. Maar dan geldt dat dus ook voor de PS4-verkoop en het is dus niet te zeggen wie er meer verkoopt. Echter is het dus wel zo dat de XBox One populair is en dat is waar mijn punt initieel over ging, "populair", *niet* "populairder dan".

Hoe dan ook gaat de Steambox het wel moeilijk krijgen...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #13 Gepost op: 2013/12/07, 11:41:52 »
Hoe dan ook gaat de Steambox het wel moeilijk krijgen...
Hier gaat het niet over. Waar het wel om gaat: dat Valve een bijdrage aan Linux in het algemeen gaat geven zodat iedereen die Linux gebruikt (oa wij dus) daarvan profiteren.

Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #14 Gepost op: 2013/12/07, 11:48:41 »
@markba: Daar heb je gelijk in, het is niet helemaal ontopic, maar mijn punt over de Steambox ging in op *jou* initiele argument:

Alles zal nog verder in een stroomversnelling komen op het moment dat de SteamBox op de markt komt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws! Valve sluit zich aan bij Linux Foundation
« Reactie #15 Gepost op: 2013/12/07, 12:08:40 »
@markba: Daar heb je gelijk in, het is niet helemaal ontopic, maar mijn punt over de Steambox ging in op *jou* initiele argument:

Alles zal nog verder in een stroomversnelling komen op het moment dat de SteamBox op de markt komt.
Klopt. Maar daarin zeg ik toch niet dat SteamBox de markt wel eventjes zal overnemen? Al zal het marktaandeel beperkt blijven (we weten het niet), dan nog is dat voordelig voor ons allen.