Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: newbie vraag over Ubuntu server, WINE en Diablo  (gelezen 718 keer)

bio_oid

  • Gast
newbie vraag over Ubuntu server, WINE en Diablo
« Gepost op: 2007/11/25, 13:26:29 »
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik de stap genomen om Ubuntu eens uit te proberen.

Ik ben van plan om m'n oude laptop te laten draaien met Ubuntu server 6.06 LTS zodat ik eens een webservertje aan de praat kan krijgen met lage stroomkosten.

Het enige programma wat ik op die laptop gebruikte was Diablo 2 LOD.
Dit wil ik nog steeds blijven gebruiken op die laptop (grafische verder niet belangrijk als ik maar kan inloggen op Bnet met een extra karakter).

Z'n harde schijf = 10 G
Werkgeheugen = 128 MB (-> was 312 maar helaas heeft het 256 MB kaartje een beetje kuren gekregen dus is nu weer 64+64)

Er staat nu een kale windows XP op met de enige reden dat ik Diablo kan spelen.

Ik weet dat WINE Diablo ondersteunt, maar ik weet niet of dit werkzaam is met Ubuntu server? Ik weet ook niet hoeveel werkgeheugen dit gaat kosten.

Wat is het beste aan te raden?
1. Dual Boot: Windows partitie met Diablo = +/- 4G en Ubuntu server +/- 6G
2. Ubuntu Server met WINE +/- 10 G

Mijn favoriete keuze zou keuze 2 zijn (want dan hoef ik m'n webserver niet uit te zetten), maar werkt WINE onder Ubuntu server?

Graag wat advies.

Webman

  • Gast
newbie vraag over Ubuntu server, WINE en Diablo
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 16:58:00 »
Volgens mij gaat Wine niet werken onder Ubuntu server omdat er geen grafische omgeving is bij de server.

newbie vraag over Ubuntu server, WINE en Diablo
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 18:04:27 »
Ik ken de server editie niet maar wine zou wel moeten werken zonder graphische werkomgeving dat wordt alleen wel wat lastiger, maar met wine 'emuleert' (of hoe je het wil noemen) meestal niet echt perfect.
Het menu van diablo werkt niet echt 100% volgens de winesite, maar verder werkt diablo goed...
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3498

Aan de andere kant is een 10G schijf niet echt een heel goed idee voor dualboot, aangezien je dan niet heel veel ruimte overhoudt...

Ik denk je eerst dualboot zou moeten installeren en dan kijken of wine met de server werkt, werkt het wel, dan neem je optie 2 werkt het niet houd je het zo en speel je diablo op je windows XP partitie
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

bio_oid

  • Gast
newbie vraag over Ubuntu server, WINE en Diablo
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/26, 00:53:20 »
ahh, bedankt voor jullie reactie.

@slorg: dat ga ik maar eens proberen dan. Eerst optie 1, als WINE werkt -> naar optie 2.

Eerst maar weer een week werken, studeren en een gezin entertainen.

Tot volgend weekend