Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 422126 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #700 Gepost op: 2015/10/30, 14:27:54 »
Zo ziet mijn buraublad eruit.
Het gaat niet om de ikoontjes of de achtergrond (mijn inmiddels historische foto van de Radewijkerbeek bij Hardenberg), maar om de twee voetbalken.
Het is Windows in Virtual Box, omdat ik nog veel in Windows en Ms-Access heb.
Internetten en Mail doe ik uitsluitend via Linuxmint 17.2 Cinnamon. Dat gaat via de twee ikoontjes in de onderste voetbalk:
« Laatst bewerkt op: 2015/10/31, 18:13:22 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Nollie

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #701 Gepost op: 2015/11/07, 22:41:52 »


Ubuntu 15.10 met Libra thema en Papyrus icon.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #702 Gepost op: 2015/11/08, 12:52:23 »


Ubuntu 16.04 (meneer ongeduld)  blokkendoos installatie icewm & pcmanfm.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #703 Gepost op: 2015/11/15, 21:23:01 »
Linuxbbq (debian sid) in een virtueel doosje gestopt om eens uit te vissen hoe dat allemaal werkt. Standaard is het een grijs muisje (understatement) maar er valt toch wel wat van te maken en het blijft heerlijk licht :)  Werkomgeving is Oroborus met Fbpanel voor het gemak :)

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #704 Gepost op: 2015/12/13, 16:59:04 »
Antix M-13

« Laatst bewerkt op: 2015/12/14, 08:44:54 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #705 Gepost op: 2015/12/14, 20:32:12 »
Linuxbbq-proof (debian sid met minimale XFCE) Vergeet Thunar of IceWeasel, deze distro heeft dit vervangen door terminal programma's.
Let even op het geheugengebruik ;) 49mb in LiveCD modus, de iso zelf is iets van 250mb!


photo sharing sites
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #706 Gepost op: 2015/12/15, 10:17:41 »
Welke browser gebruiken ze dan? w3m?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #707 Gepost op: 2015/12/15, 16:33:07 »
Welke browser gebruiken ze dan? w3m?

In deze versie zit Elinks, maar in de repo's is ook een geforkde versie te vinden die (geloof ik) Links2 als basis heeft, maar dan met allerlei handigheidjes ingebouwd. Deze browser heet trouwens 'Roaster'.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #708 Gepost op: 2015/12/15, 21:52:41 »
Let even (niet) op het geheugengebruik  ;)


Kubuntu 14.04.3
Achtergrond komt van Wallhaven.cc (opvolger van Walbase): http://alpha.wallhaven.cc/wallpaper/277559

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #709 Gepost op: 2015/12/16, 17:37:23 »
Let even (niet) op het geheugengebruik  ;)
......
Erik,

1637 MB, dat valt toch nog mee voor KDE +++.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #710 Gepost op: 2015/12/17, 10:04:26 »
Welke browser gebruiken ze dan? w3m?

In deze versie zit Elinks, maar in de repo's is ook een geforkde versie te vinden die (geloof ik) Links2 als basis heeft, maar dan met allerlei handigheidjes ingebouwd. Deze browser heet trouwens 'Roaster'.
Roaster lijkt een python wrapper over ELinks. interessant. Misschien ga ik die een keer downloaden, ik houd wel van cli-based :)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #711 Gepost op: 2015/12/18, 12:47:49 »
Roaster lijkt een python wrapper over ELinks. interessant. Misschien ga ik die een keer downloaden, ik houd wel van cli-based :)
[/quote]

Dan is linuxbbq sowieso een leuk iets om in de gaten te houden,  ze hebben daar verschillende distro's  (waaronder een aantal zonder X). Er waren dagen dat ik wakker werd met een bak koffie en de blog van K.Mandla  om te kijken welk handig CLI tooltje hij weer ontdekt had en daarbij wat uitleg gaf. Een aantal van dit soort dingen vind ik weer terug in Linuxbbq en zijn overigens ook prima te gebruiken in Ubuntu :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #712 Gepost op: 2015/12/20, 11:14:13 »


Mijn Conkeror browser, met de sneltoets   f  ;-)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #713 Gepost op: 2015/12/20, 20:28:16 »


Debian Stretch en XFCE 4.12 met Conky en Sphere pictogrammen.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #714 Gepost op: 2016/01/01, 22:08:05 »
LinuxBBQ (Adipositas) met FvwM als WM.
De enige 2 GTK programma's die ik daarop gebruik zijn Midori en MTpaint, de rest zijn alleen terminal programma's.
Misschien overbodig om te zeggen, maar met die 32mb die het in gebruik heeft, gaat deze oude laptop voor zijn doen als een speer :)

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #715 Gepost op: 2016/01/02, 16:21:36 »


AntiX MX 14.4
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #716 Gepost op: 2016/01/02, 23:43:52 »
Carbon, veel handiger de paneel aan de rechterzijde. Voor rechtshandigen bedoel ik dan..  :) AntiX de IceWM of MX versie behoort zeker tot mijn favorieten om mee te werken.

Ps: Ik zie dat jij Conkeror als webbrowser gebruikt, zelf ken ik deze niet maar heeft het voordelen ten opzichte van Xombrero (deze is ook volledig te bedienen met het toetsenbord)?
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #717 Gepost op: 2016/01/05, 21:53:49 »
Gisteravond kwam de nieuwe Linuxbbq uit (break). Dus één van mijn laptops maar bijgewerkt.
Openbox, tint2 op Debian Sid basis, omdat de machine een oudje is zijn het aantal GTK programma's op 1 hand te tellen.
Dit is het resultaat:


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #718 Gepost op: 2016/01/06, 19:25:20 »


Dan is linuxbbq sowieso een leuk iets om in de gaten te houden,  ze hebben daar verschillende distro's  (waaronder een aantal zonder X). Er waren dagen dat ik wakker werd met een bak koffie en de blog van K.Mandla  om te kijken welk handig CLI tooltje hij weer ontdekt had en daarbij wat uitleg gaf. Een aantal van dit soort dingen vind ik weer terug in Linuxbbq en zijn overigens ook prima te gebruiken in Ubuntu :)
Ik gebruik arch met i3wm. Heb ook veel tools uit de Inconsolation blog gehaald. Jammer dat K.Mandla gestopt is.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #719 Gepost op: 2016/01/06, 20:14:21 »
Ik gebruik arch met i3wm. Heb ook veel tools uit de Inconsolation blog gehaald. Jammer dat K.Mandla gestopt is.

Dat was ook een hele poos mijn favoriete blog. Ik heb in de loop der jaren eigen al best veel programma's vervangen door simpele CLI tooltjes.
Zelf ben ik nog niet aan i3wm toe, maar goed met wat aanpassingen zou ik openbox ook als tiler kunnen gebruiken (aanpassingen in de rc.xml).
Volgens de berichten komt het vanzelf dat je 's morgens wakker wordt de woorden 'Tiler Tiler Tiler' in je hoofd, dus we wachten af :D 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #720 Gepost op: 2016/01/06, 22:44:18 »
Klopt. Ik heb laatst wat mainstream desktops geprobeerd als xfce, gnome3 en kde, maar ging snel weer terug naar i3. Je raakt eraan gewend en dan zijn stacking wm's ineen rommelig.

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #721 Gepost op: 2016/01/08, 09:32:26 »
Carbon, veel handiger de paneel aan de rechterzijde. Voor rechtshandigen bedoel ik dan..  :) AntiX de IceWM of MX versie behoort zeker tot mijn favorieten om mee te werken.

Ps: Ik zie dat jij Conkeror als webbrowser gebruikt, zelf ken ik deze niet maar heeft het voordelen ten opzichte van Xombrero (deze is ook volledig te bedienen met het toetsenbord)?
Tering snel Conkeror, super relaxt zonder muis, je  typsnelheid bepaald de snelheid van de browser.
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=39852.0

ik heb Xombrero ook even getest, maar loopt wat minder snel dan Conkeror op mijn MX En in F11 heb je nog een grote balk boven met X,  verder een goede browser, maar of het objectief is?..ben immers C gewend. Lekker uit gaan proberen zou ik zeggen!  X hou ik er ff naast. Bedankt voor de tip . !!

Antix MX ..ja is voor mij het beste tot nu toe wat ik heb gehad van de Linuxen, alles is snel en makelijk te bedienen en te veranderen..echt goed ;-)

Alt-F1  en alle uitleg over MX. ja daar is over nagedacht..goed bezig bij Antix ;-)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/08, 16:11:40 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #722 Gepost op: 2016/01/25, 01:02:19 »
Ik heb 'm al enige tijd op mijn testbak staan, maar ik startte 'm eigenlijk niet zo heel vaak op. Maar gistermiddag was ik er even mee aan het stoeien, en toen besloot ik het "lompe" standaard Adwaita thema eens te vervangen voor iets wat er strakker uitziet. Op de screenshot zie je Ubuntu Gnome 15.10 met Gnome 3.16, met het Zukitwo shell thema en met Numix iconen opgeleukte werkomgeving:



Afbeelding 1: Ubuntu Gnome 15.10 in actie

Nu ik er een dagje instensief mee heb gewerkt begin ik de Gnome 3 omgeving steeds meer te waarderen, ook al moet je soms diep graven in het systeem om het één en ander naar je hand te zetten. En eerlijkheidshalve moet ik ook nog opmerken dat deze variant van Ubuntu nog wat onhebbelijkheden heeft, zoals het spontane crashen van bepaalde onderdelen. En de zoekfunctie doet soms ook gek. "Ruwe randjes" noemen we dat. Ach, het is toch een tussenversie, en het staat niet op een productiemachine. En dus het maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit.

De wallpaper heb ik van een ander, fruitig besturingssysteem "geleend", en het Ubuntu GNOME logo erin verwerkt. Just for the fun of it... :)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/25, 01:05:42 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #723 Gepost op: 2016/01/25, 14:16:21 »
Ziet er netjes uit Marqeaux. Zelf ben ik wel weg van de Numix iconen. ;)
Kubuntu 20.04

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #724 Gepost op: 2016/01/29, 18:23:23 »
AntiX-MX15

 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS