Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 178932 keer)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #75 Gepost op: 2012/04/21, 19:38:15 »
Met dat linkje is het iets beter maar meer ook niet, ik vind het erg vermoeiend om te lezen en heb zin om naar iets anders te gaan kijken.  :)
Blauw is rustiger voor de ogen. En nee, dat is geen kwestie van wennen, dat went nooit.

Offline hello

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #76 Gepost op: 2012/04/21, 19:50:33 »
Wow, een eeuwigheid geleden dat ik hier nog gepost heb. Time for a change!

Ik vind het thema heel mooi. Het oogt heel modern en fris, en is zoals al vaker gezegd, in lijn met Ubuntu.com. Ik heb persoonlijk geen last met de kleurcombinaties, maar ja, dat kan ook aan m'n jeugdige ogen liggen.

Een klein foutje: onderaan de pagina staat ©2010 Can... Misschien zijn de ontwerpers zo hard bezig geweest dat ze de tijd uit het oog zijn verloren, maar het is ondertussen al 2012...

Good job!

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #77 Gepost op: 2012/04/21, 20:09:03 »
Ik denk eerlijk gezegd dat het komt omdat Canonical in 2010 dit kleurenschema begon te voeren, dus dat het copyright daarom op 2010 staat. Niet voor elk copyright geldt dat ieder jaar het jaartal moet worden aangepast.

Offline Haris

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #78 Gepost op: 2012/04/21, 20:16:29 »
Dit topic is moeilijk te vinden voor de gemiddelde ubuntu forum bezoeker.
Ik denk dat er veel mensen zijn die hun mening willen geven over de nieuwe layout, nadat ze met schrik hiervan kennis hebben genomen.
Stel dan ook voor het op de voorpagina te plaatsen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #79 Gepost op: 2012/04/21, 20:26:20 »
Tsja, wat zal ik zeggen............. 't Was behoorlijk schrikken toen ik het forum opende, dacht even dat ik op de verkeerde site terecht was gekomen. Het zal best een smak werk geweest zijn en daar heb ik alle lof voor, maar net als meer leden vind ook ik deze nieuwe look geen verbetering. Zal wel een kwestie van smaak zijn.

Heb al vrij snel de lettergrootte aangepast middels Ctrl en + omdat het toch wel erg kleine lettertjes waren, maar wat ik erger vind is dat m'n ogen na een paar minuten lezen moeite kregen met het 'scherpstellen' van de tekst. Nou kan dat best aan mijn ogen liggen, maar toen ik hier gisteren was had ik daar geen last van.

Alle bugjes zullen binnenkort wel verholpen zijn, dus daar hoor je mij niet over. Ik heb eigenlijk maar één vraag: is het mogelijk het oude thema weer terug te krijgen? Dat rustige bruine thema?

Offline Wiley

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #80 Gepost op: 2012/04/21, 21:01:18 »
dit forum jaagt mijn Xorg helemaal over de rooie: 20-40% processortijd, scrollen reageert enorm traag.
Als ik dat op andere sites doe is er nix aan het handje.
Als ik op een FF tabblad met dit forum klikt duurt het een paar seconde voor het verschijnt. Wederom, andere tabbladen verschijnen meteen.

Volgens mij kan mijn pc het forum grafisch niet meer aan (misschien toch dat antialiasing?).

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #81 Gepost op: 2012/04/21, 21:15:29 »
Heb nu een paar uur besteed aan het lezen van diverse topics.
Ik heb ook de truc moeten toepassen met ctrl + om de kleine lettertjes beter te kunnen lezen .
Nochtans heb ik uitstekende ogen hoor  ^-^

Maar na wat wennen begin ik dit nieuwe thema gewoon te worden. Toch zou, mocht dit mogelijk zijn, ik een ander, rustiger thema kiezen om er dagdagelijks mee te werken.
Het is allemaal nog wat nieuw he  :D
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #82 Gepost op: 2012/04/21, 21:20:53 »
dit forum jaagt mijn Xorg helemaal over de rooie: 20-40% processortijd, scrollen reageert enorm traag.
Als ik dat op andere sites doe is er nix aan het handje.
Als ik op een FF tabblad met dit forum klikt duurt het een paar seconde voor het verschijnt. Wederom, andere tabbladen verschijnen meteen.

Volgens mij kan mijn pc het forum grafisch niet meer aan (misschien toch dat antialiasing?).

Dat ligt dan aan jou computer, want hier draait Xorg normaal en het duurt ook niet langer dan het oude forum.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #83 Gepost op: 2012/04/21, 21:26:31 »
Nog een testje gedaan, door mijn helderheid van mijn laptopscherm te verminderen kan ik STUKKEN langer op mijn gemak topics lezen zonder in mijn ogen te wrijven. Misschien een tip voor anderen die ook een probleem hebben met de felheid van het thema.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Wiley

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #84 Gepost op: 2012/04/21, 21:30:10 »
dit forum jaagt mijn Xorg helemaal over de rooie: 20-40% processortijd, scrollen reageert enorm traag.
Als ik dat op andere sites doe is er nix aan het handje.
Als ik op een FF tabblad met dit forum klikt duurt het een paar seconde voor het verschijnt. Wederom, andere tabbladen verschijnen meteen.

Volgens mij kan mijn pc het forum grafisch niet meer aan (misschien toch dat antialiasing?).

Dat ligt dan aan jou computer, want hier draait Xorg normaal en het duurt ook niet langer dan het oude forum.

Dat zeg ik: dit forum gebruikt ws. grafische toestanden die mijn compu/gc niet meer aankan. Jammer, want zolang de meeste andere sites dat niet hebben betekent het vooral minder bezoekjes.
Vooral opvallend dat niet alleen OS en directe software maar ook (relatief simpele) websites je hardware tegenwoordig al kunnen  diskwalificeren.
Mijn laptop kan er iets beter tegen, maar die heeft geen 24 inch scherm.

<edit met voortschrijdend inzicht> Hmm, misschien ligt het toch meer aan de vuurvos dan aan mijn hardware. Chromium blaast er als vanouds doorheen.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 21:38:26 door Wiley »

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #85 Gepost op: 2012/04/21, 21:36:39 »
Oranje is mijn kleur niet (bovendien zijn de kleine lettertjes dan nauwelijks te lezen).
Daarom heb ik met behulp van de Stylish-plugin van  Firefox het Kubuntu thema van SeySayux toegepast.
Met als toevoeging om het witte minder fel te maken:
#content_section {
    background-color: #fffdef !important;
}

« Laatst bewerkt op: 2017/03/22, 14:17:30 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #86 Gepost op: 2012/04/21, 22:09:27 »
Ik heb nu mijn forumthema verandert.... Veeel beter :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #87 Gepost op: 2012/04/21, 22:10:18 »
Ah na het legen van de cache zie ik de nieuwe smileys ook  O0 1 dingetje is me wel opgevallen het 'favicon' is weg. Dat was eerst het ouderwetsche Ubuntulogo (zelfde als het Engelstalige forum nu nog heeft) maar is nu leeg. Is het de bedoeling dat daar hetzelfde icoontje komt als op ubuntu.com?

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #88 Gepost op: 2012/04/21, 22:12:25 »
1 dingetje is me wel opgevallen het 'favicon' is weg. Dat was eerst het ouderwetsche Ubuntulogo (zelfde als het Engelstalige forum nu nog heeft) maar is nu leeg. Is het de bedoeling dat daar hetzelfde icoontje komt als op ubuntu.com?

Dat is weg in de topics, maar als je op de startpagina en subfora-paginas gaat staat ie er nog wel.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline Dave

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #89 Gepost op: 2012/04/21, 22:23:51 »
Ik heb nu mijn forumthema verandert.... Veeel beter :)

ja perfect zelfs  =D

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #90 Gepost op: 2012/04/21, 22:26:29 »
Nog iets: Als ik op het forum zit dan verwijzen alle links in de oranje "Ubuntu Nederlands" balk naar het communityserver domein.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 22:31:35 door erik1984 »

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #91 Gepost op: 2012/04/21, 22:27:46 »
Mij valt op dat bij het nieuwe thema de lettertypes niet veranderd worden in Chrome. Dit was bij het oude thema wel het geval, en dat was de rede waarom ik het forum altijd via Firefox bezocht.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #92 Gepost op: 2012/04/21, 22:37:07 »
Nog iets: Als ik op het forum zit dan verwijzen alle links in de oranje "Ubuntu Nederlands" balk naar het communityserver domein.

Als je even een stukje omhoog had gelezen, dan had je kunnen lezen dat Ronnie die bug lokaal al verholpen heeft, alleen nog niet naar de Ubuntu-NL server gepushed heeft ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/het-grote-feedbacktopic-voor-het-nieuwe-forum/msg814660/#msg814660

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #93 Gepost op: 2012/04/21, 22:45:10 »
Dit past redelijk goed bij het normale thema:

#content_section {
    background: #fff1ed !important;
}

Dit is voor mijn Kubuntu-thema:
#content_section {
    background: #edf7ff !important;
}

(verzadiging 10%; intensiteit maximaal)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #94 Gepost op: 2012/04/22, 00:21:09 »
@SeySayux
Gelijk maar even toegepast (Kubuntu thema);
Ziet er goed en vooral veel rustiger uit dan het standaard thema!
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Bloom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #95 Gepost op: 2012/04/22, 01:19:51 »
Verder is het nu tijdelijk mogelijk om een ander forumthema te kiezen.
Waar kan men dat kiezen? Ik vind nergens zo'n optie in mijn account- of foruminstellingen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #96 Gepost op: 2012/04/22, 01:22:11 »
Verder is het nu tijdelijk mogelijk om een ander forumthema te kiezen.
Waar kan men dat kiezen? Ik vind nergens zo'n optie in mijn account- of foruminstellingen.

Hier kun je die wijzigen: http://forum.ubuntu-nl.org/profile/?area=theme
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #97 Gepost op: 2012/04/22, 01:38:08 »
Er waren wat gekke dingetjes met bzr, vandaar dat de linkjes nu weer even terug de foute zijn.
Ik ben nu op het werk en heb geen SSH-toegang vanaf hier, dus morgen kijk ik er verder naar.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #98 Gepost op: 2012/04/22, 03:49:20 »
Mijn complimenten aan de forumbouwers. Het nieuwe forum ziet er gelikt uit, heeft helemaal de "huisstijl" van Ubuntu, en oogt lekker fris. Het spettert van het scherm af! Chapeau! Keep up the good work!  :D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #99 Gepost op: 2012/04/22, 09:17:23 »
@femke98 en Wout55

We zijn er druk mee bezig. Een paar uur geleden heb ik dit al gepost, maar geen feedback van jullie gekregen.
Wat vinden de mensen die last hebben van het vele witte van deze screenshot: http://i.imgur.com/pxEJh.png

De volgende fouten zijn lokaal al opgelost:
1. #msgid en #new werken
2. (niet gemeld): de kolom xxxx-berichten is breder gemaakt, omdat deze meerdere regels nodig had
3. Accessibility optie, om de achtergrond donkerder te maken (dit kan misschien ook helpen tegen de overvloed aan witte delen)
4. Links die nu nog naar de communityserver verwijzen en het forum linkje verwijzt nu naar de root van het forum en niet meer naar de forum categorie

De wijzigingen worden binnenkortdoor Idroy gereviewed en daarna door johanvd online gezet.
Bij deze zijn ze doorgevoerd :)