Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 4 gb memory  (gelezen 1723 keer)

Offline John K

  • Lid
4 gb memory
« Gepost op: 2016/09/16, 22:08:07 »
Ik zie diverse 4 gb ddr3 geheugenbankjes aangeboden, zit er kwaliteits en/of snelheidsverschil tussen de verschillende bankjes?

Groet John K

Offline Gamer

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/16, 23:20:40 »
Ja. Daar kan snelheids verschil tussen zitten. Dus let daar wel even op.

Re: 4 gb memory
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/17, 11:58:45 »
Weten wat je moederbord aan kan en als het hoger is maakt het niet uit.Is de snelheid van die bordjes lager dan ga je waarschijnlijk achteruit,omdat de processor altijd zal werken op de laagste snelheid van het geheugen.Dit dus als je er bij zet..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline John K

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/18, 19:49:15 »
Hoe weet ik of een 4gb ddr3 geheugenbankje van een bepaald merk ondersteund wordt door een amd ddr3 moederbord? Of worden alle ondersteund, onafhankelijk van het merk?

Bij verschillende ddr2 borden wordt vermeld dat ze 8 gb geheugen ondersteunen terwijl  2gb ddr2 geheugen het hoogst lijkt , maar met 2 slots lijkt me dan alleen 4 gb haalbaar, hoe kan dit?

Offline Gamer

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/18, 20:49:05 »
Het beste kan je even de handleiding van je moederbord raatplegen. Of de web site van de fabriekant van het moederbord

En anders even de info van je hardware hier plaatsen. Dan kunnen we je beter helpen.

Maar het belangrijkste is dat de frequenties kloppen en dat je even op de Timings "CAS Latency (CL)" let.
Op youtube zijn genoeg videos te vinden waar dit duidelijk word uitgelecht wat dit precies inhoud.

Offline John K

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/18, 22:01:03 »
Maar die moederborden zijn verouderd en de geheugens waarschijnlijk nieuwer zodat de info van de fabrikant van het moederbord vaak niet up to date is....

Offline Gamer

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/18, 22:54:15 »
Hoe oud is het moederbord dan?
Voor mijn 10 jaar oude PC. Kan ik nog steeds het voorgeschreven geheugen, nieuw kopen.

Offline John K

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/18, 23:01:47 »
Ik zie meerdere merken ddr3 4 gb geheugenbankjes op internet aangeboden welke niet in de lijst van geheugens van het moederbord staan, dus ik neem aan dat die geheugenbankjes nieuwer zijn dan het moederbord...


Re: 4 gb memory
« Reactie #9 Gepost op: 2016/09/19, 00:42:07 »
Als het geheugen voldoet aan de kenmerken van wat er in zit zou het moeten werken.
En houdt in de gaten dat het aantal en opbouw van de pins (connectoretjes) hetzelfde zijn (en het sleufje). DDR3 is DDR3, al zit er wel verschil in de desktop- en laptopversie.

Maar let wel vooral op wat je doet want verschillende soorten geheugens naast elkaar kunnen conflicten oproepen.
Denk hierbij vooral aan de grote van het geheugen en de Khz. Een 4GB 2133 KHz naast een 2GB 1333 kHz kan zorgen dat er iets niet goed werkt of kan op termijn storingen en schade aanrichten.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline John K

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #10 Gepost op: 2016/09/19, 10:58:22 »
Bedankt voor de antwoorden, ik kan verder.

Offline John K

  • Lid
Re: 4 gb memory
« Reactie #11 Gepost op: 2016/09/20, 23:07:07 »
Als het geheugen voldoet aan de kenmerken van wat er in zit zou het moeten werken.
En houdt in de gaten dat het aantal en opbouw van de pins (connectoretjes) hetzelfde zijn (en het sleufje). DDR3 is DDR3, al zit er wel verschil in de desktop- en laptopversie.

Maar let wel vooral op wat je doet want verschillende soorten geheugens naast elkaar kunnen conflicten oproepen.
Denk hierbij vooral aan de grote van het geheugen en de Khz. Een 4GB 2133 KHz naast een 2GB 1333 kHz kan zorgen dat er iets niet goed werkt of kan op termijn storingen en schade aanrichten.

Ik zie dat het met verschillende geheugens wel erg lastig te achterhalen is welke specs ze hebben...

Re: 4 gb memory
« Reactie #12 Gepost op: 2016/09/21, 12:51:55 »
Ik zie dat het met verschillende geheugens wel erg lastig te achterhalen is welke specs ze hebben...

Op die geheugens zit vaak een stikkertje met een/wat nummer(s). Als je dat nummer googled krijg me meestal snel alle specs.
En als noodgreep kun je ook nog zoeken naar het typenummer van de chips die er op zitten.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: 4 gb memory
« Reactie #13 Gepost op: 2016/09/21, 17:35:28 »
Als het geheugen voldoet aan de kenmerken van wat er in zit zou het moeten werken.
En houdt in de gaten dat het aantal en opbouw van de pins (connectoretjes) hetzelfde zijn (en het sleufje). DDR3 is DDR3, al zit er wel verschil in de desktop- en laptopversie.

Maar let wel vooral op wat je doet want verschillende soorten geheugens naast elkaar kunnen conflicten oproepen.
Denk hierbij vooral aan de grote van het geheugen en de Khz. Een 4GB 2133 KHz naast een 2GB 1333 kHz kan zorgen dat er iets niet goed werkt of kan op termijn storingen en schade aanrichten.
Nou dat zou een uitzondering zijn.Wat wel gebeurd dat die 4 GB 2133 khz op dezelfde frekwentie gaat werken als die 2 GB 1333Khz.Dus je gaat wat snelheid betreft achteruit als die van 2133 khz er al in zit.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: 4 gb memory
« Reactie #14 Gepost op: 2016/09/21, 23:55:37 »
]Nou dat zou een uitzondering zijn.
Die uitzondering heb ik toch al heel vaak voorbij zien komen. Binnen een jaartje problemen. Terwijl ik er zelf altijd op gelet heb en zelden geheugenproblemen heb gehad. Verkeerde geheugens bij elkaar levert vrijwel altijd snel problemen op.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn ervaring hierin op houdt bij mijn overstap naar Linux dus ik weet niet of dat er in mee kan tellen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore