Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding  (gelezen 1454 keer)

Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding
« Gepost op: 2013/01/07, 10:33:52 »
Sinds enige tijd heb ik een internet account bij UPC (ik weet dat had ik nooit moeten  doen) en heb ik een probleem met de Imap verbindingen.
Het modem van UPC dropt namelijk na enige tijd de Imap verbinding, Evolution denkt dat de verbinding er nog is een gaat nodeloos staan te pingen.
Soms word de verbinding hersteld maar vaak loopt Evolution gewoon helemaal vast en kan ik het proces alleen nog maar via de terminal stoppen.

is er een manier om een keep alive signaal te sturen naar de Imap servers zodat het modem deze niet afsluit?


Re: Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/07, 11:28:20 »
Zelf ben ik ook UPC slachtoffer... :'(

Een paar tips:
- UPC heeft een forum; dat is best goed.
http://forum.upclive.nl
- Hard schreeuwen en de boel opjutten op het forum heeft doorgaans als resultaat dat UPC jou snel belt....  :evil:
En het probleem wordt verholpen.
- UPC heeft een paar keer HW problemen gehad, alleen geven ze dat niet toe. Zoeken op het forum naar lotgenoten, (stamp)voet bij stuk houden en dan krijg je een nieuw modem; probleem weg. Uiteraard hoeft dit in jouw geval niet zo te zijn.
- Zelf heb ik regelmatig dat de snelheid dramatisch instort en dan na een paar dagen weer goed is. Vooral sinds de invoering van Horizon


Succes!  ;)
VV

Re: Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/07, 14:23:48 »
Hallo VV.

Ik heb het forum al diverse malen bezocht maar daar kwam ik niet verder mee, maar onlangs was er hier een monteur die veel voor UPC werkt en die zei dat dit probleem in de software van het modem zit.
De cisco modems zijn zo ingesteld dat ze  bijvoorbeeld 100 verbindingen tegelijk kunnen maken. Ga je daar over heen dan worden de eerste verbindingen gewoon afgesloten mits ze op dat moment nog actief zijn.
Een imap server kan soms wel veertig verbindingen open hebben,  en lees je zoals wij 6 mailadressen uit dan overschrijd je al snel het maximaal toegestane aantal.

Nieuwe software krijg je dus alleen als je een account neemt met meerdere IP adressen wat natuurlijk vele tientjes per maand meer kost.

Dus was ik op zoek om die Imap verbinding via de software actief te houden zodat hij niet wordt afgekapt.

Filezilla heeft daar bijvoorbeeld zelf al een voorziening voor, daar kan je gewoon keep alive aanzetten en de verbinding blijft bestaan.
Helaas heeft Evolution deze voorziening niet.





Re: Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/07, 15:49:39 »
Nee Thunderbird bied niet de faciliteiten die ik zakelijk nodig hebt, wij hebben alle computers gekoppeld via Evolution met gedeelde agenda's en adresboeken

Re: Kabelmodem UPC sluit Imap verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/07, 15:59:49 »
Thunderbird heeft niet al die faciliteiten maar dat is of topic.
Het gaat er om of er op een of andere manier een signaal te sturen is om de Imap actief te houden.

Iemand een suggestie om dit via een cronjob te doen of iets dergelijks?