Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw op het forum  (gelezen 1171 keer)

sjaantje

  • Gast
Nieuw op het forum
« Gepost op: 2008/04/16, 21:08:15 »
hallo,

ik ben zopas geregistreerd op het forum.
Sedert 1 maand bezit ik een nieuwe pc met amd64 dualcore processor,4 GB ram en vista ultimate.
Mijn 2de harde schijf heb ik voor linux voorbehouden.
Heb geprobeerd met pclinuxos2007 maar ik kreeg mijn wifi kaart niet aan de praat ( broadcom chipset 4318)
Dus ben ik overgeschakeld op ubuntu, ook omdat de looks van ubuntu mij meer bevalt.
Ook hier heb ik dagenlang geprobeerd mijn wifi kaart aan de praat te krijgen zonder succes.
Toch kreeg ik mijn probleem opgelost.

1. Heb een lange utp kabel geleend en verbinding gemaakt met mijn linksys router. Onmiddellijk had ik verbinding en was ik op het internet.
2. Via systeem - beheer - beperkt ondersteunde stuurprogramma's en daar bcm43xx geactiveerd.
3. Dan werd ik gevraagd mijn driver aan te duiden - apsta 3.12.0.0.0 (als ik me niet vergis)
In enkele minuten was mijn probleem opgelost en kon ik surfen, mijn updates binnenhalen enz...

Misschien kan deze info nuttig zijn, want ik weet dat dit een heikel punt is.

ik hoop veel info te vinden op dit forum - en misschien dat ik in een latere fase op een of andere manier mijn diensten kan aanbieden ten gunste van ubuntu.

groeten,

Offline siegi

  • Lid
Nieuw op het forum
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/16, 22:52:33 »
Welkom op het forum.
We zijn altijd blij als mensen hun problemen zelf kunnen oplossen :)
Knap werk.

Offline Dave

  • Lid
Nieuw op het forum
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/17, 10:00:44 »
hoi en welkom.
een top computer met Ubuntu, wat wil een mens nog meer....

Quatroking

  • Gast
Nieuw op het forum
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/17, 11:02:42 »
Welkom, mooie computer :)

blij dat je het gelukt is.

Offline Ubert

  • Lid
Nieuw op het forum
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/17, 19:32:12 »
Ook welkom, en gefeli met ubuntu!
Kijk ook even in de documentatie, scheelt een boel zoekwerk. En als laatst: wees niet bang voor de terminal!!

Als je meer wilt weten over ubuntu kan je ook dit boek een keer lezen:  Probleemloos overstappen op Linux

Veel plezier, en nu alleen Vista er nog af he :D

gr

ubert

sjaantje

  • Gast
Nieuw op het forum
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/17, 21:01:25 »
hallo,

Bedankt voor het warme onthaal op het forum.

ik ben vast van plan mij meer te verdiepen in linux, want het boeit mij ten zeerste.
Ook de commandline trekt mij aan.,Het is een andere manier van redeneren en je moet in feite lezen wat er staat en niet wat je denkt dat er staat.

Offline Dave

  • Lid
Nieuw op het forum
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/17, 21:20:35 »
Daar heb je helemaal gelijk aan.
Je ziet mensen de output van de terminal posten en vragen en wat nu?
terwijl het antwoord dan in diezelfde outrput al staat.

Nieuw op het forum
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/17, 21:38:57 »
Welkom Sjaantje!
Heb zelf ook meerdere linux distro's gebruikt voor ubuntu, maar (x)(k)ubuntu blijft toch voor mij no 1.Je zult er veel plezier aan beleven,het is nooit saai,je leert er constant van en het heeft bovenalles een perfecte ondersteuning d.m.v.dit forum.En is verslavend :-)
Kubuntu 20.04