Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden van XP naar Linux overzetten?  (gelezen 1992 keer)

Offline gijsisok

  • Lid
Bestanden van XP naar Linux overzetten?
« Gepost op: 2008/02/11, 17:18:06 »
Ik heb inmiddels al wat (nuttige) vragen gepost hier, maar nu weet ik het zeker: ik wil helemaal naar Ubuntu, zonder Windows!!
Momenteel heb ik nog geen Ubuntu op mijn PC, maar ik heb hier nog 20GB aan bestanden die ik wil overzetten naar Ubuntu.
Ik heb de bestanden van de data partitie al naar de Windows partitie gekopieerd.
Kan ik nu met de LiveCD alvast een home partitie maken, de bestanden er naartoe kopieren van de Windows partitie in een mapje zoals backup.
Daarna de Windowspartitie formatteren naar ext3, en dan installeren?
Misschien komt het wat moeilijk over, maar ik heb geen idee hoe ik het beter moet uitleggen. :/

Sancho

  • Gast
Bestanden van XP naar Linux overzetten?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 18:24:21 »
Ken je niemand met een externe harde schijf ofzo? Kun je daar de bestanden opzetten.

Anders zou ik alles op data partitie laten staan, Windows wegdoen, Ubuntu installeren, de bestanden overzetten en de data partitie omzetten naar ext3.

Grtz

Bestanden van XP naar Linux overzetten?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/11, 18:36:47 »
Of je zoekt bij google op: windows ext2 of ext3
Je kan dan een tooltje vinden waarmee je in windows de ubuntu-schijven kan zien en beschrijven. Dan kan je direct je bestanden naar je home-map schrijven ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline gijsisok

  • Lid
Bestanden van XP naar Linux overzetten?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/11, 19:04:40 »
Citaat van: kebabfish
Of je zoekt bij google op: windows ext2 of ext3
Je kan dan een tooltje vinden waarmee je in windows de ubuntu-schijven kan zien en beschrijven. Dan kan je direct je bestanden naar je home-map schrijven ;)
Ja, maar Ubuntu 7.10 kan dat ook via de LiveCD, dus ik ga dat eerst maar eens proberen!
Maar toch bedankt voor de antwoorden jullie 2! :)

Offline gijsisok

  • Lid
Bestanden van XP naar Linux overzetten?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 21:43:02 »
Ja, het is gelukt! :)
Ik heb de data partitie verwijderd, de nieuwe home & swap partities daar aangemaakt, de backups van de Windows partitie er naartoe gesleept, de Windows partitie verwijderd en daar een partitie voor Linux aangemaakt.
Was wel wat omslachtig, want ik moest de partitie zelf mounten, maar ach....daar leer je alleen van! :)