Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox crash  (gelezen 3724 keer)

Offline siegi

  • Lid
firefox crash
« Gepost op: 2007/06/16, 20:21:14 »
Ik heb nu eigenlijk nie veel tijd om het te onderzoeken want ik zit in mijn examens maar firefox crasht telkens ik op een afbeelding bij planet.ubuntu.com klik. Gisteren crashte ie ook al op de site van een.be komt iemand dit probleem bekent voor?  

In terminal krijg ik volgende error.
Inconsistency detected by ld.so: ../sysdeps/i386/dl-machine.h: 554: elf_machine_rel_relative: Assertion `((reloc->r_info) & 0xff) == 8' failed!

Offline siegi

  • Lid
firefox crash
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/17, 13:33:03 »
Firefox start weer mooi op na reboot maar de vraag is natuurlijk wat veroorzaakt dit gedrag.

Cobuntu

  • Gast
firefox crash
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/17, 13:41:02 »
Ik heb ook erg vaak last van Firefox crashes. Hij lijkt onstabieler sinds de nieuwere versie...

Offline hvb

  • Lid
firefox crash
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/17, 16:58:44 »
Bij mij crasht Firefox ook regelmatig.

Bij ubuntu 7.04 heb ik er last van bij google maps, en bij de streams van het nos journaal, maar niet bij de streams van de bbc.

Bovendien kan FF soms de é niet weergeven, ik krijg dan een vraagteken te zien op die plek (ook in Thunderbird).

Een ander probleem is dat ik onder ubuntu mijn eigen website niet kan openen (www.vanboven.tk). Vreemd genoeg verschijnt dan de bron van mijn site, en niet de grafische omgeving. Bij de vorige versie van FF ging het ook al fout.
Verwijzingen vanaf andere sites werken wel goed.
Onder xp heb ik  er met mijn site in FF enkele weken last van gehad, maar sinds kort wordt mijn site weer getoond zoals het hoort. Dit betekent dat het probleem ws aan FF ligt en niet aan mijn computer (geen probleem in IE).

hvb

Blazt

  • Gast
firefox crash
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 12:09:44 »
Same here.

Was ff dit forum aan het doorstruinen en ineens... zwwp, weg firefox!
Na een klik op het FF-icoon vraagt-ie meteen of ik de sessie wil herstellen, dus echt een probleem is het niet, maar het blijft vreemd.

Iemand hier al een idee over hoe dit zou kunnen komen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox crash
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/30, 12:49:05 »
Tijdelijke noodoplossing: installeer Epiphany vanuit de pakketbronnen van Ubuntu (Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer).

Deze prima webbladeraar is ook Mozilla-gebaseerd, maar veel simpeler dan Firefox (geen extensies en zo). Werkt altijd....  :-)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 11:23:42 door Pjotr »

Offline Math.

  • Lid
Re: firefox crash
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/16, 09:03:18 »
Inderdaad... m'n hele systeem hangt soms door FireFox...
Enige oplossing is m'n pc met een harde reset opnieuw op te laten starten.
Nog nooit zoiets gehad in Linux...

Ben er ook achter gekomen dat VLC hapert wanneer FireFox open staat, of opgestaan heeft.
In Second Life valt m'n voice chat uit en weer aan...
Dacht een hele tijd dat er iets met m'n geluid niet goed zat, maar blijkt dus door FireFox te komen. :-[

Offline Tom

  • Lid
Re: firefox crash
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/16, 09:39:40 »
Raar hier niks geen problemen , FF loopt hier zeer stabiel. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: firefox crash
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/16, 11:23:10 »
Raar hier niks geen problemen , FF loopt hier zeer stabiel. ???

Bij mij ook alles in orde met Firefox... Misschien omdat wij beiden ongeveer dezelfde gepantserde bronnenlijst hebben?  =D

@Math: installeer eens de alternatieve bladeraar Epiphany, en kijk eens of het daarin wel werkt? Je hebt trouwens wel een erg oud draadje omhooggeduwd... Beter om een nieuw draadje te maken, denk ik.  :)

O ja, en schakel de visuele effecten eens uit (voorzover je dat nog niet hebt gedaan). Een gebruikelijke verdachte bij grafische vastlopers.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 11:24:44 door Pjotr »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: firefox crash
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/16, 13:37:32 »
Bij mij draait hij ook als een trein (een hele nieuwe trein :))

Je zou de verborgen map .mozilla eens kunnen verwijderen (nadat je een kopie hebt gemaakt van je bladwijzers). Dan maakt hij weer een nieuwe aan wanneer je FF opstart. Misschien dattie het dan weer doet.

Een herinstall (van FF) is ook te overwegen (incl. het verwijderen van de eerder genoemde map).
« Laatst bewerkt op: 2010/01/17, 09:50:40 door Lexaldo »

Offline Math.

  • Lid
Re: firefox crash
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/17, 09:31:33 »
Citaat van: Pjotr
@Math: installeer eens de alternatieve bladeraar Epiphany, en kijk eens of het daarin wel werkt?
Ga ik eens proberen. Of, misschien maar eens Chrome proberen, werkt nu ook onder Linux. :)

Citaat
O ja, en schakel de visuele effecten eens uit (voorzover je dat nog niet hebt gedaan). Een gebruikelijke verdachte bij grafische vastlopers.
Je bedoeld Compiz? Ik gebruik dit eigenlijk nooit meer, zit lekker in Xfce zonder flauwekul er omheen. ^^
Ook de compositor staat standaard uit, gaf ook wel eens problemen. :)