Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardware upgrade  (gelezen 494 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Hardware upgrade
« Gepost op: 2012/04/03, 11:44:17 »
Ik zit er over te denken om van mijn vakantiegeld (als er tenminste nog wat geld overblijft) mijn pc een flinke upgrade te geven en dan wat er nu inzit in mijn 2e pc in te bouwen. Dus eigenlijk 2 pc's een flinke upgrade.

Van de 1e pc (zie profiel) gaat er dan uit de voeding, moederbord, processor met koeler, geheugen, harde schijf.
Deze gaan dan naar de 2e pc waarvoor ik dan een nieuwe dvd brander koop (zit nu ati en en wordt dan sata, DVD-brander: LiteOn IHAS124). Dat zal allemaal geen probleem zijn aangezien het systeem nu ook prima draait, wordt dan alleen een ander jasje.
Het nieuwe systeem wordt dan als volgt, misschien wat over de top maar het moet weer jaren mee en ben van plan om naast Ubuntu ook W8 er op te zetten. Dat wel op een 2e harde schijf die al in mijn huidige systeem zit (daar zitten er 3 in). Zodat ik weer kan gamen o.a. Dirt 1 en 2. Op Ubuntu gaat veel maar voor het gevoel gaat het beter op Windows.
De specs die ik in gedachten heb:

-CPU: AMD FX-6100 Zambezi
-CPU koeler: Cooler Master Hyper212 Evo
-MB: Asus Sabertooth 990FX
-Grafisch: Club3D Radeon HD6850 CoolStream Edition (ben fan van Club3D, gebruik deze als sinds onze eerste pc, wanneer kwam die ook al weer uit? Was nog een 286-je, en tot nu toe nog geen problemen mee gehad vandaar Club3D)
-Geheugen: Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 Quad-kit
-HD: Western Digital WD1002FAEX 1 TB
-Voeding: Cooler Master Silent Pro M2 850 watt (er zit nu 750 in en ik heb regelmatig opstartproblemen als ik te snel ben met de knop in te drukken. Waarschijnlijk pakt hij met opstarten max weg. Vandaar de 850. Trouwens ik heb toch een nieuwe nodig omdat de oude meegaat naar het 2e systeem)

Wat ik tegenkwam is dat het moederbord geen bios meer heeft maar uEfi. Hoe is de ervaring met Ubuntu en Windows combinaties? En wat is JMicron JMB?

Zoals ik al zei, waarschijnlijk wat over de top maar wat denken jullie hiervan en eventuele tips (geen intel) gericht op vooral Ubuntu maar ook Windows XP/Windows8?
Doel: Ubuntu alles behalve gamen dus ook videobewerking, fotobewerking, films kijken, en nog veel meer. Windows: Gamen.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]