Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: youtube  (gelezen 889 keer)

Ralphius

  • Gast
youtube
« Gepost op: 2008/02/10, 00:25:40 »
Hallo,

Als ik een filmpje van youtube laat afspelen en nadien van /tmp naar m'n bureaublad sleep kan ik dat met totem of vlc zonder problemen laten afspelen.
Maar verder kan ik daar niets mee doen , het heeft nl. geen extentie. Heeft iemand een idee hoe ik van zo een flash file een file kan maken met een extentie bvb mpeg of avi of zoiets?
Zodat dit ook door andere players af te spelen is?

mvg.

R.

BroodjeUbuntu

  • Gast
youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/10, 00:42:40 »

Ralphius

  • Gast
youtube
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 00:55:40 »
Beste Nino,
Hartelijk dank voor je link, ik aprecieer dat ten zeerste ; echter, alles wat "try now - buy now - free demo" is , daar blijf ik liever vanaf tenzij het niet anders kan.

Ik begrijp trouwens niet goed, waarom ik geen flv in totem kan afspelen, ik zie geen reden waarom niet. Maar het lukt me niet, ook niet in VLC trouwens. Daarom zoek ik een manier om te converteren. Naar het schijnt zou het moeten lukken met ffmpeg maar ik krijg: format not supported.

Zodoende ben ik er zelf maar op gekomen om die /temp map de gaan bekijken en daar die flash file te proberen af te spelen en dat lukt dan wel weer.
Maar op andere players dan weer niet.
Ik zou moeten kunnen uitkomen op een .mpeg extentie, of .avi of iets dergelijks.

Dat moet te doen zijn. Hoeft niet grafisch , mag command line zijn, liever zelfs...

mvg.

R.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
youtube
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/10, 01:53:56 »
Ralphius, even de dingen op een rijtje:

In je eerste bericht zeg je dat je YouTube-filmpjes (deze zijn in het .flv-formaat) alleen kan afspelen met VLC en Totem, maar in het volgende bericht zeg je dat je flv-filmpjes _niet_ kan bekijken in Totem of VLC. Dat begrijp ik dus niet.

Ik zie nergens iets van "Buy" of "Free demo" op de site die Ninosquak heeft gegeven. Ik zie staan "you are under no obligation and the site will remain always FREE for all to use." De site van Ninosquak download echter alleen maar YouTube-filmpjes (in het .flv-formaat) en dat heb jij niet nodig, want jij doet dat handmatig door het uit de /tmp-map te halen.

Ik kan de filmpjes vanuit de /tmp-map afspelen met zowel VLC als met mplayer. Ik kan ze ook kopiëren naar mijn bureaublad en ze dan afspelen met VLC of mplayer.

Het videoformaat dat door YouTube wordt gebruikt is flash video (.flv).
Er zijn genoeg videospelers die dit formaat kunnen afspelen, kijk maar eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_Video#FLV_Player

Als je écht wil kan je natuurlijk ook het 'flash video'-bestand converteren naar een ander videoformaat, maar dat zou ik afraden. Door transcoding (omzetten van een videoformaat naar een ander videoformaat) krijg je altijd extra kwaliteitsverlies, ook als je het met de allerbeste instellingen encodeert. Digitale video (of toch de video die wij gebruiken/kennen) is altijd 'lossy' en het omzetten van het ene videoformaat naar een ander videoformaat zal dus altijd kwaliteitsverlies geven. Maar als je het toch wil doen, dan moet je eens kijken naar het programma "ffmpeg" of het programma "mencoder" (mijn favoriet)

Bij mij lukte ffmpeg wel. Simpel voorbeeldje: ffmpeg -i /tmp/Flash12345 ~/Desktop/test.avi
Kwaliteit kan je tweaken met de -b (video bitrate) en -ab (audio bitrate) opties, zoals staat gedocumenteerd in "man ffmpeg"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)