Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren lukt niet  (gelezen 8742 keer)

Offline LWM

  • Lid
Re: ubuntu installeren lukt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/04, 21:38:45 »
Heb nogmaals geprobeerd om Kubuntu (nu vanf een door Canonnical toegezonden cd) te installeren. Eerste poging stopte zonder dat ik kon zien waarom. De tweede keer scheen alles prima te verlopen. Het 'installation proces' was bezig met het kopiƫren van de files (te zien op de balk bovenaan). Tegen het einde verscheen ook het scherm waar je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren en dan forward moet intoetsen. Normaal verschijnt dan automatisch in het vakje 'your computers name' de naam bestaande uit de ingevoerde gebruikersnaam (in dit geval yvo) met daarachter het type van de pc. En daar gaat het mis.

In 'your computers name' verschijnt dan het volgende: yvo-Intel-440BX-ZX-Invalid entry-length-0-DMI-table-is-broken-Stop. Daarnaast verschijnt dan in rood de melding: Must be between 1 and 63 characters long. Daarna stopt het installeren van de files bij 85% met de kreet Ready when you are... en dan valt de laptop stil. Nou, yvo-Intel-440BX-ZX bestaat uit 17 characters en daar is dus niets mis mee. De pc maakt de computernaam zelf aan, dus wat gaat er fout??? Ik heb dit nu 2x gedaan met hetzelfde resultaat.

Op forward drukken reageerde ook niet meer. Na een paar keer op forward drukken was ineens de gebruikersnaam uit het veldje weg. Dat snel weer ingetikt en toen werd het installatieproces ineens weer actief en ging weer verder. Tot alles klaar was. Maar na de reboot verscheen het bericht: Error you need to load the kernel first. Failed to boot both default and fallback entries. Press key to continue. Maar dat doet niets meer. Dat is dus dezelfde melding waar ik deze topic mee begon.

Conclusie: de enige Linux variant die zich laat installeren is Suse Gnome Desktop. Hij werkt alleen traag. Verder is geen enkele gangbare Linux (light)-variant (Lu- Ku- Xu- Ubuntutu, Suse LXDE) te installeren. Nu heb ik Windows 2000 Professional er opgezet en die werkt weer als een trein. Jammer, want ik wil naar een Ubuntu-versie. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?!
 

Offline LWM

  • Lid
Re: ubuntu installeren lukt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/05, 19:34:48 »
Of ja, en Puppy Linux had ik ook geprobeerd, maar installeren op de harde schijf ging ook niet.
Wat betreft de blokkendoos. Er staat aan het einde dat het resultaat 'in principe' moet werken. Maar dat hadden alle andere versies 'in principe' ook moeten doen. Als ik weer zin krijg (en de lol is er nu even af) ga ik die Mint-versie proberen. Maar ik hoop eerst dat iemand de oorzaak weet waarom al het andere mislukte (en bij voorkeur ook een oplossing).

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu installeren lukt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/05, 20:29:30 »
Puppy linux heeft ook een versie voor oudere hardware(er zijn geloof ik 3 versie's van puppy linux).

Installatie met grafische scherm kan lang duren omdat je maar 256 geheugen hebt.
Bij 500 of meer gaat het veel vlugger.
Gebruik de alternate cd van ubuntu eens.

Ubuntu kan raid hd's niet zien, dus indien er door een fout of raid gebruik, kan ubuntu met de grafische install de hd niet zien.
Met de alternate cd van ubuntu ziet deze wel.
Of de hd goed leegmaken en de mbr verwijderen en vernieuwen.

Hd niet zichtbaar, kijk in de bios wat je voor instellingen hebt tav de harde schijf kontroller, probeer beide eens, of laat hier weten wat je kunt instellen.

Zoek op je laptop of chipset of je meer mensen vind met problemen.

Linux mint of puppy voor de oude software zou ik proberen.

Verder kun je zoeken op noacpi etc om deze met opstarten te activeren, dan is het mogelijk dat het wel werkt.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/05, 20:31:38 door jan11000 »

Offline jolo

  • Lid
Re: ubuntu installeren lukt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/05, 20:46:28 »
Dus het gaat bij het installeren van Ubuntu mis bij het "Wie bent u" scherm, waarvan een afbeelding staat in deze handleiding http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop Als je daarin groene vinkjes te zien krijgt, dan zou je de installatie moeten kunnen voltooien. Die 256 MB werkgeheugen is weliswaar te weinig, om vloeiend met Ubuntu te kunnen werken. Maar zou wel voldoende moeten zijn, om de installatie te kunnen voltooien. Ook met de Ubuntu desktop CD.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM