Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy nvidia probleem  (gelezen 2127 keer)

Gutsy nvidia probleem
« Gepost op: 2007/10/18, 20:22:25 »
Hoi,

Ik krijg de Nvidia drivers niet aan het werk

Ondertussen heb ik alle nvidia drivers geprobeerd.
Geen enkele werkt.

Na een restart van de pc word automatisch de esa driver gestart. :-(
zelfs na een manuele configuratie ????

Gutsy nvidia probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 20:33:40 »
Citaat van: sniper_david
zelfs na een manuele configuratie
Wat bedoel je met manueel ?  Is dat die met sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Gutsy nvidia probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 21:50:53 »
Het probleem is al in een andere topic beschreven
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16032

Zit ondertussen al met een ander probleem.
De configuratie van de dualscreen is een beetje sticky.

Gutsy nvidia probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/18, 21:51:19 »
Krijg je ook niet de restriced drivers(beperkt ondersteunde stuurprogramma's) geinstalleerd?
En welke NVIDIA kaart heb je?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Redfish

  • Gast
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/19, 00:30:02 »
Je moet gewoon effe envy downloaden via de packetmanager en dan Nvidia driver automatisch installeren, werkte bij mij onder 7.04 en 7.10. Ik kan hem ook niet aanzetten via het restricted drivers menu, krijg je een foutmelding dat iets al draait, beetje stom dat ze je een vinkje laten zetten als het niet kan in X of wat het ook mocht zijn dat de fout opleverde.

JimZ

  • Gast
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 00:45:18 »
Het gebruik van Envy wordt op dit forum ten sterkste ontraden.

Zie DIT topic.

Gr,
Jim

Redfish

  • Gast
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/19, 00:49:58 »
Okay, moet iedereen dan maar zelf weten. Bij mij werkte het onder twee versies in ieder geval perfect. Deed voor mij de 20 stappen die je anders handmatig zou moeten doen. Voor luie mensen een uitkomst. Ik zie dan ook geen reden om het af te raden. Misschien als ik een jaar verder ben met Ubuntu wel. Maar tot die tijd kan ik tenminste genieten van de nieuwe desktop effects.

ruudb

  • Gast
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/19, 01:24:23 »
Citaat van: JimZ
Het gebruik van Envy wordt op dit forum ten sterkste ontraden.

Zie DIT topic.

Gr,
Jim
Afraden is één ding, maar dan moet je er wel bij vertellen hoe je het probleem wel kunt oplossen zonder Envy.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Automatix. Iedereen raadt het af met een zeer duidelijke motivatie.
Maar als ik een probleem heb moet ik het wel kunnen oplossen.
Ik zal altijd eerst mijn vraag aan het forum voorleggen, maar als dit geen oplossing biedt moet ik toch verder.

Mvg,

RuudB

JimZ

  • Gast
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/19, 01:39:39 »
Nou, het is een kwestie van afwegen. Envy/Automatix e.d. kunnen je (grafische) probleem soms inderdaad oplossen maar tevens een hoop andere problemen veroorzaken. Dat wordt in het door mij aangehaalde topic wel duidelijk gemaakt.

Maar ik schreef ook "ontraden" en niet zoiets als "verboden" toch? En een ieder die er gelukkig mee is, nou da's mooi. Maar vaak blijkt dan later pas dat je in een soort moeras verzeild bent geraakt.

En:
Citaat
maar dan moet je er wel bij vertellen hoe je het probleem wel kunt oplossen zonder Envy.
Ik heb het genoemde probleem niet en ook de genoemde grafische kaart niet dus ook de oplossing niet maar er is hier en elders al wel vaak en veel over geschreven dus grote kans dat de zoekfunctie wel degelijk een oplossing biedt.

Gr,
Jim

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Gutsy nvidia probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/19, 03:41:52 »
Ik had ook wat problemen met de onboard videokaart (Geforce 7050PV).
Handmatig de nvidia-glx-new drivers gedownload en de betreffende instellingen in xorg.conf gekopieerd vanaf de Feisty installatie op mijn computer. Probleem opgelost en alles werkt zoals het hoort.

Gutsy nvidia probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/19, 11:18:38 »
Het driver probleem is opgelost.
zonder Envy te gebruiken ;-)

Eerlijk gezegd ben ook geen grote vriend van Envy,...
Want ik wil graag weten waar het probleem is. En niet eventjes met een andere "hulp" software het probleem omgaan, zodat men bij de volgende release weer met hetzelfde probleem zit ;-)

De nieuwe screen manager werkt dus nog niet 100%. En heb mijn Xorg.conf ook weer eens manueel moeten bewerken.
Daarvoor is de configuratie van comfusion al veel beter gelukt