Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Ubuntu afsluiten  (gelezen 2052 keer)

[Opgelost]Ubuntu afsluiten
« Gepost op: 2011/07/01, 01:20:37 »
Is er misschien ook een manier om de computer normaal/direct af te sluiten in Ubuntu 11.04-64bit onder Unity?
Als ik nu afsluiten kies dan komt die melding "..weet u zeker bla bla" en dat zou ik graag willen verwijderen.
Een klein, zeer irritant probleempje. Vast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 12:49:30 door prikkebeen2 »
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/01, 01:44:08 »

gconftool-2 –type bool –set /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown true


Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/01, 02:31:46 »

gconftool-2 –type bool –set /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown true


Dank voor de snelle reactie.
Ik heb het in de terminal geplakt maar geen succes. Ook niet met sudo ervoor. Ik ga later vandaag verder kijken of er misschien iets in het logboek te vinden is. Nu eerst maar even op mijn rug staan want ik ben moe.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/01, 09:57:44 »
Moet dat niet zijn:


gconf-editor –type bool –set /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown true


- Roc

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/01, 09:59:07 »
Moet dat niet zijn:


[b]gconf-editor[/b] –type bool –set /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown true


- Roc

En dan zonder die [ b ] [ /b ] tags ;)

Offline koos4401

  • Lid
Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/01, 10:01:43 »
Kan ook met GUI: ga naar:
Toepassingen > Systeemgereedschap > Configuratie-editor > apps >(uitklappen) > indicator-session > suppress_logout_restart_shutdown (= tweede regel) en vink aan.

Hele blok (apps) is taai maar nuttig leeswerk, overigens!
« Laatst bewerkt op: 2011/07/01, 10:03:19 door koos4401 »
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/01, 10:43:00 »
Kan ook met GUI: ga naar:
Toepassingen > Systeemgereedschap > Configuratie-editor > apps >(uitklappen) > indicator-session > suppress_logout_restart_shutdown (= tweede regel) en vink aan.

Hele blok (apps) is taai maar nuttig leeswerk, overigens!

Als ik deze opdrachten plak werkt het niet. Ben er via GUI gekomen. Echter, het gaat er niet om die menu-items te verbergen. Ik wil alleen af van de vraag of ik het "zeker weet" en die zie ik nog steeds terug komen. Ik wil dus graag als ik b.v. afsluiten kies in dat menu dat de pc meteen uitgaat, zonder verder gezeur.
Unity haalt soms het bloed onder mijn nagels weg. Gelukkig is het systeem voor iemand anders.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/01, 10:44:32 »
Eventjes ter informatie: Dit ligt niet aan Unity, de klassieke gnome2 omgeving heeft dit ook ;)

Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/01, 10:51:55 »
Ik zit nu met Mint in Gnome classic en als ik daar menu, afsluiten kies en ergens op klik dan doet ie dat meteen. Geen vragen meer.
IN Unity kies ik b.v. afsluiten en dan verschijnt er een nieuw venster met : weet u zeker bla bla" met twee knoppen: annuleren of afsluiten en dat had ik dus al gekozen en is dus dubbel op.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd maar wat ik graag wil is dus nog niet gelukt. Ook niet via configuratie-editor. Misschien is het wel hard coded?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/01, 11:03:08 »
Mint is geen ubuntu :rolleyes:

Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/01, 11:03:47 »
Kan ook met GUI: ga naar:
Toepassingen > Systeemgereedschap > Configuratie-editor > apps >(uitklappen) > indicator-session > suppress_logout_restart_shutdown (= tweede regel) en vink aan.

Hele blok (apps) is taai maar nuttig leeswerk, overigens!

Als ik deze opdrachten plak werkt het niet. Ben er via GUI gekomen. Echter, het gaat er niet om die menu-items te verbergen. Ik wil alleen af van de vraag of ik het "zeker weet" en die zie ik nog steeds terug komen. Ik wil dus graag als ik b.v. afsluiten kies in dat menu dat de pc meteen uitgaat, zonder verder gezeur.
Unity haalt soms het bloed onder mijn nagels weg. Gelukkig is het systeem voor iemand anders.

Vreemd als ik dit in V-box met ubu 11.04-klassic doe werkt het bij mij wel.
Ik geef aan dat hij moet afsluiten en zonder extra vragen sluit hij af.

Weet je zeker dat je dit in 'Configuratie-editor' goed hebt aangevinkt?

Re: Ubuntu afsluiten
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/01, 11:23:26 »
Aghhh, het gaat nu goed. Bij indicator-session was het vinkje verdwenen (zal ik zelf wel gedaan hebben!) bij suppress_logout_restart_shutdown en nu is het goed.
Bedankt voor alle hulp en excuses voor mijn onoplettendheid..
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline koos4401

  • Lid
Re: [Opgelost]Ubuntu afsluiten
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/01, 17:22:56 »
@Prikkebeen2: fijn zo!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523