Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????  (gelezen 683 keer)

Offline thieuke

  • Lid
Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Gepost op: 2009/01/09, 15:58:04 »
Is dit ergens te vinden op het web????

Ik heb het nu twee keer aangedurft iets erin te veranderen, maar 2x liep het systeem in de soep. Wel op te lossen met het herstarten van de X-server, maar ik wilde het niet voor niets aanpassen, maar elke keer gaat het dus fout......

Iemand die me iets duidelijkheid kan geven over dit bestand?
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 16:04:45 »
Het is niet zo simpel als wat wel of niet mag. Wanneer je onjuiste info gaat invullen, bijvoorbeeld een nvidia-driver specificeren als je een ATI-hebt, zorgt er natuurlijk voor dat Xorg niet meer werkt. Je moet goed nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn van een wijziging.

Offline thieuke

  • Lid
Re: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 16:09:02 »
ja dat klopt natuurlijk.

Maar als er iemand roept: oh vul dit en dit maar in in Xorg.conf ergens onder het blokje " screen" ....... Dat kan op 13 verschillende plaatsen (overdreven....). Het  is dus niet zo simpel. Want het maakt dus nogal uit waar je het plaatst. Tenminste, ik neem aan dat als iemand dat roept, dat hij dan niet probeerd je de verkeerde kant op te sturen.....

Begrijp me niet verkeerd, ik wijs niet met mijn vinger, want diegenen die dat roepen proberen te helpen, het is meer mijn onkunde/niet wetendheid over dat bestand, maar het frustreerd wel. NAtuurlijk ook omdat het voor de helpende persoon lastig in te schatten is wat bij iemand Xorg.conf precies aan inhoud heeft. Het vershilt waarschijnlijk sterk per gebruiker.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 16:15:36 »
ja dat klopt natuurlijk.

Maar als er iemand roept: oh vul dit en dit maar in in Xorg.conf ergens onder het blokje " screen" ....... Dat kan op 13 verschillende plaatsen (overdreven....). Het  is dus niet zo simpel. Want het maakt dus nogal uit waar je het plaatst. Tenminste, ik neem aan dat als iemand dat roept, dat hij dan niet probeerd je de verkeerde kant op te sturen.....

Begrijp me niet verkeerd, ik wijs niet met mijn vinger, want diegenen die dat roepen proberen te helpen, het is meer mijn onkunde/niet wetendheid over dat bestand, maar het frustreerd wel. NAtuurlijk ook omdat het voor de helpende persoon lastig in te schatten is wat bij iemand Xorg.conf precies aan inhoud heeft. Het vershilt waarschijnlijk sterk per gebruiker.
Normaal gesproken hoor je er ook niet in te rommelen, het is bedoeld voor noodgevallen.

Offline thieuke

  • Lid
Re: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 16:24:38 »
ja ok, dat begreep ik ook ja, hahahaha.

MAar goed, als dat de oplossing is op een probleem, ja dan kan ook ik niet anders.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: Xorg.conf... wat mag wel en wat mag niet????
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 17:12:56 »
Maar wat wil je weten? Wat wil je aanpassen? Zo lang je eerst een kopietje maakt van je werkende xorg.conf kun je deze altijd weer terug zetten mocht je iets verkeerds er in zetten.