Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer sharing  (gelezen 1863 keer)

printer sharing
« Gepost op: 2009/10/28, 15:09:13 »
Hallo,

Ik wil via een draadloos netwerk (UPC) een printer gebruiken die verbonden is met een Windows XP PC. Ik heb op de Windows machine de printer geshared. Ik krijg het echter niet voor mekaar om vanaf mijn Ubuntu 9.04 laptop de printer te gebruiken. Iemand een oplossing?

Jan

Offline ivo

  • Lid
Re: printer sharing
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/28, 16:21:08 »
Hallo Jan,

Begin hier maar eens. Ik heb nito_2 zijn printer hiermee aan de gang gekregen.


http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hp-printer-wilt-niet-printen-via-een-netwerk/

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: printer sharing
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/28, 16:48:47 »
okee,

bedankt, ik ga ermee aan de slag!

Offline ivo

  • Lid
Re: printer sharing
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/28, 22:50:03 »
okee,

bedankt, ik ga ermee aan de slag!

Laat je nog wat weten, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Dan kan ik er misschien een standaard draaiboekje van maken waar iedereen van kan profiteren.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: printer sharing
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/29, 09:18:10 »
Ja, ik laat je nog wat weten, maar ik ben er nu nog niet aan toegekomen door drukke werkzaamheden.


Re: printer sharing
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/06, 11:01:51 »
Ivo,

Ik heb ondertussen alle stappen die in de link stonden uitgevoerd; helaas, ik krijg de printer niet aan de praat...

Groeten,

Jan

Offline ivo

  • Lid
Re: printer sharing
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/06, 22:47:13 »
Ivo,

Ik heb ondertussen alle stappen die in de link stonden uitgevoerd; helaas, ik krijg de printer niet aan de praat...

Groeten,

Jan

Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen. Dan heb je toch kennelijk (en niet onwaarschijnlijk) een andere situatie dan de nito_2.

Printen en UNIX (niet specifiek Linux) blijft een aparte tak van sport.
Werkt het? -> afblijven!!! dan blijft het werken.
Werkt het niet? -> welcome to the underworld of printing in UNIX.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ruujan

  • Lid
Re: printer sharing
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/07, 15:59:47 »
Gebeurt er helemaal niks? Zie je hem niet verschijnen bij printers? Kun je iets specifieker zijn? Over wat voor printer gaat het?

Re: printer sharing
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/08, 14:56:05 »
Het gaat om een Canon BJ-5. Hij wordt nooit getoond als ik het netwerk scan.

Re: printer sharing [Opgelost]
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/16, 14:55:41 »
Hallo,

Ik heb het probleem opgelost door de printer rechtstreeks in het netwerk te hangen en niet meer als shared printer (Windows XP) te gebruiken.

Iedereen bedankt voor de hulp!


Offline ivo

  • Lid
Re: printer sharing [Opgelost]
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/16, 17:25:27 »
Hallo,

Ik heb het probleem opgelost door de printer rechtstreeks in het netwerk te hangen en niet meer als shared printer (Windows XP) te gebruiken.

Iedereen bedankt voor de hulp!



Hoi Jan,

In je eerste bericht wek je de indruk dat het ding alleen een USB aansluiting heeft.
Als je vermeld had dat ie ook een netwerk aansluiting heeft was je probleem waarschijnlijk al eerder opgelost.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.