Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu na installatie traag  (gelezen 570 keer)

Ubuntu na installatie traag
« Gepost op: 2010/02/12, 14:37:02 »
Ik heb net ubuntu 9.10 geinstalleerd, maar alles is erg traag. Filmpjes (zowel flash als wmv) draaien niet soepel in SD kwaliteit, firefox reageert niet snel, en zo gaat alles niet echt soepel. Ik probeer de reden hiervan uit te vinden, maar ik heb het nog niet gevonden.

Specificaties:
Pentium D 2.66 Ghz
1024MB RAM
Asus P5SD2-VM
Geforce 9500GT

Ik gebruik niet de netwerkaansluiting van het moederbord, daar had ik problemen mee, maar een los kaartje van sweex, volgens lspci heeft die de volgende chipset: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10). Ik gebruik de proprietaire nvidia driver, version 185, en ik draai een dualboot met windows xp. 200GB van de HDD is voor xp en 80GB voor ubuntu.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu na installatie traag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/12, 14:55:22 »
ik draai een dualboot met windows xp. 200GB van de HDD is voor xp en 80GB voor ubuntu.
Heb je IPv6 uitgezet bij de beide netwerk kaarten ?

Verder vind ik (persoonlijk) de indeling van je HD ongemakkelijk.
20 GB voor XP en 10 GB voor Ubuntu zijn voldoende, je kunt dan een data partitie maken als NTFS, die je onder beide systemen kunt bereiken.
Crasht er dan een OS, dan is je data ook altijd veilig.
Je hebt neem ik aan, wel een swap partitie gemaakt ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu na installatie traag
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/12, 15:10:31 »
Bedankt voor je reactie. Ja, nu je het zo zegt is die ondeling wat onhandig, maar goed, dat lijkt me niet de reden voor de gebrekkige performance. Volgens het commando free heb ik 3GB aan swap ruimte en ipv6 stond al uitgeschakeld in mijn poging de netwerkkaart in het moederbord werkend te krijgen. Voor de duidelijkheid, de internetverbinding en snelheid is prima, maar het gaat om de algehele performance.

Re: Ubuntu na installatie traag
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/13, 21:20:35 »
Heeft iemand toevallig nog een idee?