Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst  (gelezen 14118 keer)

Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/20, 22:29:05 »
Best wel moedig om daar zomaar te gaan staan tussen kramen met de ordinaire waren des levens...
Naar de uitleg te zien, was het ook een mooi evenwichtig geheel, met ook net dat beetje extra van spraak en zo waardoor je er net even uitspringt.  Mooi dat mrGee ook langs kon komen om dat te fine-tunen.

Dikke proficiat !

PS: hebben jullie ook nog CD's uitgedeeld ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/20, 22:34:46 »
Tuurlijk hebben we CD's uitgedeeld. Niet als zoete koekjes... dus niet zo aan iedereen, maar wel aan belangstellenden :D

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/20, 22:36:38 »
Ik denk dat het bewust worden van mensen veel belangrijker is.
Een deel van die 35 mensen zal ubuntu nog wel eens in een gesprek gooien als hij met iemand praat over pc problemen.

Ik vind het dus een prima intiatief. Want op een computerbeurs spreek je meestal alleen maar mensen die al redelijk ervaren zijn met windows en het dus moeilijk hebben om over te stappen.

Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #28 Gepost op: 2008/09/20, 22:42:43 »
Proficiat met jullie inititatief. Leuk om hierover te lezen.
Super dat ook Reekje kon laten zien dat Ubuntu toch ook heel speciaal kan zijn en afgestemd kan worden op ieders peroonlijke wensen en mogelijkheden.
Resultaat van zoiets komt nooit direkt, maar helpt ongetwijfeld voor de naamsbekendheid.
Meeste mensen weten gewoon niet eens dat er meer OS-en bestaan dan wondos
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Drummies

  • Lid
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #29 Gepost op: 2008/09/20, 22:58:29 »
leuk om dit soort positieve berichten te lezen buiten het feit dat het heerlijk weer was hebben jullie ubuntu waardig vertegenwoordigd mijn complimenten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline mrGee

  • Lid
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #30 Gepost op: 2008/09/21, 11:15:55 »
Hallo

@Prosper , ordinaire waren des levens? Ik heb toch maar mooi zo'n oude
bakelieten zwarte telefoon op de kop getikt. Helemaal origineel en compleet
en onbeschadigd, es kijken of ik die fijn kan koppelen met mijn gsm. :-)

Maar goed ergens heb je wel gelijk; dit was dus mijn eerste jaarmarkt sinds
pak em beet 20 jaar.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #31 Gepost op: 2008/09/21, 12:23:54 »
Hier even mijn verhaal: :)

Nadat ik Riny en Reekje had opgehaald (07.30 u.) togen we richting het centrum van Olst. Omdat de auto vol zat met spullen, moest Riny op de fiets. Het was fris... graadje of 4! In het centrum hadden we redelijk snel onze gereserveerde plek gevonden en was het een kwestie van opbouwen. Een uurtje later stond alles startklaar; Riny met zijn demo opstelling met videobewerking, Reekje met haar laptop met een aangepast scherm voor visueel beperkte mensen en ik met 2 demo computers (met Ubuntu en Kubuntu). Ook had ik nog een Asus EEE PC bij me met EEEBuntu erop. Van de buren, Mikilon's Workshop, mochten we stroom gebruiken. Gelukkig maar...
Onder de kraam hadden we CD' s (met dank aan Stani!) flyers, pennen, stickers liggen. We hadden afgesproken dat we alleen belangstellenden iets zouden geven. (anders waren die spullen denk ik binnen mum van tijd weggeweest).
En er was ook nog een PC te winnen... 2e handsje met Ubuntu erop. Gewoon briefje met je naam erop in een doos doen en om 16.00 u. werd een winnaar getrokken.
Van Canonical had ik, naast die pennen, stickers en flyers ook nog T-shirts en petten gekregen voor ons zelf. Voor op het T-shirt stond "Ubuntu Guru" en achterop "Ask Me About Ubuntu" . We waren dus duidelijk te herkennen.
Vanaf een uur of 09.30 kwamen de eerste bezoekers, Dat liep gestaag de hele dag een beetje door. Iedereen die belangstelling had kreeg dus een CD mee.. zo konden we tellen hoeveel gesprekken of gesprekjes we hadden gevoerd. We kwamen uit op 35.. !
Af en toe gaven we ook een pen mee... zeker aan de mensen (enkeling) die Ubuntu al gebruikten.
Achter in de partytent hing een slinger met verwijzing naar Ubuntu-NL.org. Deze had Reekje gemaakt. Als we dus opeens veel meer bezoekers krijgen, dan komen die waarschijnlijk uit Olst of omgeving!
De buurvrouw was blij met het bloemetje voor de stroom... "was toch echt niet nodig" zie ze.. maar ja... Leverde wel gelijk weer een gesprekje op over Ubuntu!
Om 16.00 u uur was de trekking.. ene meneer uit Olst had de PC gewonnen. Riny neemt nog contact met hem op.
Daarna werd het een stuk rustiger en begon iedereen zo zoetjes aan de boel af te breken. Om iets over vijven reden we bepakt en bezakt en moe, maar voldaan, richtings Reekjes en Riny' s huis.
Na een half uurtje rijden was ik ook thuis en kon direct doorlopen naar het straatfeest met barbeque en bier! Ik had mijn Ubuntu shirt nog, dus leverde de nodige vragen en uitgebreide antwoorden op...
 
Kortom: een prachtige Ubuntu dag, mooi weer, vrolijke mensen en misschien weer een paar gebruikers die HET verder vertellen...

Moeten we echt vaker doen! :)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #32 Gepost op: 2008/09/21, 17:55:04 »
Citaat van: r0n.
Ook al zijn er geen mensen "bekeerd", dan is het toch goed voor de naamsbekendheid !
Dat Reekje heeft laten zien, dat ook mensen met een visuele handicap dit goed kunnen gebruiken, vind ik zeer positief, mogelijk dat dit mensen op een idee brengt.

Bravo ! :lol:
Dankje wel, dat heb ik graag gedaan.
Ik neem mijn laptop ook mee naar de ubuntu party.
Ik heb Maarten gezegd dat ik ook naar eventuele andere party's wil, als hij daar naartoe gaat.
ik ga in elk geval naar die bij pegasus

reekje

Offline gijsisok

  • Lid
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #33 Gepost op: 2008/09/21, 20:49:39 »
Wel jammer dat ik toch niet kon, ik had nog even overlegt met mijn vriend of we samen naar Olst konden gaan i.p.v. Ommen, maar we gingen toch naar Ommen. En anders was ik er toch pas om een uur of 3, dan heb je zonbeetje alles wel gehad. Maar ach, op 15 november is de release party in Apeldoorn. :D

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #34 Gepost op: 2008/09/21, 21:14:37 »
Citaat van: reekje
Citaat van: r0n.
Ook al zijn er geen mensen "bekeerd", dan is het toch goed voor de naamsbekendheid !
Dat Reekje heeft laten zien, dat ook mensen met een visuele handicap dit goed kunnen gebruiken, vind ik zeer positief, mogelijk dat dit mensen op een idee brengt.

Bravo ! :lol:
Dankje wel, dat heb ik graag gedaan.
Ik neem mijn laptop ook mee naar de ubuntu party.
Ik heb Maarten gezegd dat ik ook naar eventuele andere party's wil, als hij daar naartoe gaat.
ik ga in elk geval naar die bij pegasus

reekje
Bravo Reekje!
Een dikke proficiat ook aan de andere Ubuntu gurus Maarten en Riny! Goed dat die Ubuntu Hardy CD's van pas kwamen vooraleer de houdbaarheidsdatum werd overschreden.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #35 Gepost op: 2008/09/28, 20:00:07 »
Jammer dat ik er niet bij was!
Ik woon daar namelijk heel dicht bij, in heeten.

Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #36 Gepost op: 2009/09/18, 15:47:20 »
Morgen is het weer zover: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst.

Het wordt prachtig weer, dus als je in de buurt bent.... ;)

Vorig jaar een succes...  hopelijk nu ook weer.
We (Reekje en ik) gaan in ieder geval ons best doen!




Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #37 Gepost op: 2009/09/18, 17:27:07 »
helaas storingsdienst dus ik kan niet komen :(

maar veel succes en plezier jullie beide he =D

Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #38 Gepost op: 2009/09/19, 19:26:18 »
Nou, dat was weer een redelijk succes  ;)...
en prachtig weer!
Al met al zoń 30 CD's uitgedeeld. (dus ook 30 man gesproken :D)



Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #39 Gepost op: 2009/09/19, 19:43:18 »
ja het weer heeft jullie meegezeten idd,, was heerlijk:)

maar leuke gesprekken gehad dus, en wie weet gaat de mond op mond reclame zn werk weer doen :)

toppie hoor, Maarten en reekje complimentjes naar jullie toe :)

Offline Hawk

  • Lid
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #40 Gepost op: 2009/09/19, 20:09:56 »
Geweldig initiatief! mocht er ooit zoiets in Eindhoven en omgeving worden opgezet wil ik wel meedoen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #41 Gepost op: 2009/09/19, 20:14:19 »
Geweldig initiatief! mocht er ooit zoiets in Eindhoven en omgeving worden opgezet wil ik wel meedoen.

In Eindhoven is er wel dit:
http://www.dse.nl/~linuxhcc/

Offline Hawk

  • Lid
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #42 Gepost op: 2009/09/19, 20:33:20 »
Geweldig initiatief! mocht er ooit zoiets in Eindhoven en omgeving worden opgezet wil ik wel meedoen.

In Eindhoven is er wel dit:
http://www.dse.nl/~linuxhcc/

Hey bedankt. Dat wist ik niet. Overigens zijn ze niet echt met Ubuntu bezig. Ik zal eens naar een bijeenkomst gaan. :-)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #43 Gepost op: 2009/09/19, 20:50:21 »
Nou, dat was weer een redelijk succes  ;)...

weer geweldig dit........bedankt voor jullie inzet mensen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #44 Gepost op: 2009/09/19, 23:13:15 »
Het was een heerlijk dag.
Zelfs ik heb een cd weten te versprijden,
terwijl ik niet zo handig ben ik het reclame maken
maar gelukkig was maarten er bij.
Dit is voor herhaling vatbaar volgend jaar

groetjes van reekje

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #45 Gepost op: 2009/09/19, 23:17:01 »
kijk reekje, dat is the spirrit,, gewoon doen =D

toppie meid, ik ben trots op je en ik hoop echt dat ik ook kan komen volgend jaar,
ik wou dit jaar met vriendin en kleine komen maar dat werk he :(

volgende keer beter,,  ;)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #46 Gepost op: 2009/09/20, 15:07:20 »
dankje chris.

groetjes van reekje

Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #47 Gepost op: 2009/09/20, 17:35:05 »
Idd. een heel goede actie!

Ik weet niet of er fotootjes zijn geschoten? Mij lijkt het wel leuk om te zien: Ubuntu-nl op de jaarmarkt in Olst. :)

Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #48 Gepost op: 2009/09/20, 20:27:46 »
@ Thomas... helaas geen foto  >:(  Jammer..
Maar neem maar aan dat het er goed verzorgt uitzag!
We stonden gelukkig aan de schaduwkant van de straat. In de volle zon valt er niet zoveel te zien op een beeldscherm.



Re: Ubuntu op de jaarmarkt in Olst
« Reactie #49 Gepost op: 2009/09/20, 21:19:00 »
Dat het er verzorgt uit zou zien daar had ik al wel een vaag vermoeden van. ;)

Was de rode party tent ook in actie?