Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RSS readers  (gelezen 1026 keer)

Offline wiert

  • Lid
RSS readers
« Gepost op: 2009/06/07, 13:11:13 »
Hallo,

Ik volg enkele rss-feeds, zowel op een "gewone" pc, als op een netbook .Voor die laatste wil ik zo efficient mogelijk gebruik maken van de ruimte op het scherm. In het scala aan readers heb ik twee aardige readers gevonden: Google reader en de Firefox adonn Sage. Voor een netbook zijn deze niet helemaal ideaal ivm de ruimte die door de browser onnodig wordt ingenomen. Daarvoor zoek ik dus eigenlijk een reader zonder onnodige balken, en die alle items tegelijk kan tonen (zoals ook bij de google reader).

Daarom ben ik wel benieuwd welke RSS-readers jullie gebruiken?

Re: RSS readers
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 13:14:27 »
Akgregator. Omdat het een Qt-programma is, kun je de werkbalken naar eigen smaak inrichten en dus ook verbergen.

Re: RSS readers
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 13:15:01 »
Ik heb een 1920x1200 scherm, dus kijk niet zo naar de ruimte van programmas :). Maar ik gebruik Liferea naar tevredenheid.

Offline lizardman

  • Lid
Re: RSS readers
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 14:37:22 »
in gdesklets zit een rss reader die geheel zonder rand en met een transparante achtergrond gewoon op je desktop zit. Ik gebruik dat ding al tijden. Maar als je op je netboek UNR draait zal het niet werken, omdat je dan geen gewoon bureaublad hebt.

[verwijderd door de beheerder]
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline wiert

  • Lid
Re: RSS readers
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 14:58:39 »
Met de netbook scheelt het al enorm als ik in Google reader het linker menublok verwijder, en via F11 (die knop vergeet ik altijd) m'n onnodige werkbalken weghaal. Al met al super handig om bv in de trein (indien wifi aanwezig) feeds te lezen!

Re: RSS readers
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/07, 20:05:21 »
Op dit moment geen.

Eerste gebruikte ik Liferea, later de RSSNOW-widget van Kubuntu. Maar de widget doet het sinds 9.04 helaas niet meer, maar wanneer ie het weer doet, ga ik hem zeker weer gebruiken :)

Akregator heb ik eens geprobeerd, maar was enooorm traag bij mij. Nee dank je dus.

Re: RSS readers
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/08, 00:22:50 »
ik gebruik de 'Feed Sidebar' Firefox plugin. Het doet niet veel meer dan je 'live bookmarks' (rss feeds) in de sidebar tonen, maar mij bevalt de cleane interface. Je kunt firefox trouwens ontdoen van elke icoon/menuitem/balk. Ik heb al het een en ander er uit gesloopt. Verder kan ik Canto aanraden. Een leuke minimalistische rss reader voor commandoregel.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 08:56:43 door AptlyNamed »