Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: proftpd wil niet installeren...  (gelezen 763 keer)

Gast

  • Gast
proftpd wil niet installeren...
« Gepost op: 2006/08/05, 01:12:45 »
Goedendag...
Ik ben vrij nieuw met linux en probeer daarom thuis om eens te kijken hoe het werkt een webserver op te zetten...

Nu heb ik het systeem geinstalleerd en had ik al aardig wat gedaan...
Wil ik proftpd installeren met "apt-get install proftpd" wat volgens een heleboel sites waaronde de documentatie het gewoon zou moeten doen. Maar hij doet het niet...

Ik heb ook ubuntu (6.06 server) opnieuw geinstalleerd en daarbij gekeken of de cd goed was, dat was zo... Maar na de installatie wou die alsnog geen proftpd installeren. Een heleboel andere dingen installeerd die wel gewoon!

Als error geeft die "kon pakket proftpd niet vinden".

Weet iemand of deze fout al bekend is, of dat deze fout om de een of andere rede alleen bij mij is???

Is er een manier om alsnog proftpd te instaleren (met de tat.gz van de site wou bij vorige installatie ook niet echt lukken...)

alvast bedankt ;)

Erik,
Nieuwe linux gebruiker

proftpd wil niet installeren...
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/05, 01:26:57 »
Welkom ErikW,
ennuh registreer je ff kost nix , gast staat zo raar. :P

Ik vrees dat er 2 dingen aan de hand kunnen zijn.
1. je doet het via de gewone Installer ? je kan namelijk beter de " Synaptic Pakketbeheer" nemen die vind meer, vraag me niet waarom ??
2. Je hebt niet al je repositories aangevinkt ??
Dit kan je ook doen in " Synaptic Pakketbeheer" door op de bovenbalk op Instellingen te klikken en dan Pakketbronnen te kiezen.
Zet nu overal een vinkje bij en probeer het dan nog eens via de zoekfunctie (de knop op de bovenbalk gebruiken)

Kan hij het nu nog niet vinden (lijkt me sterk btw) moet je de sources.list ff aanpassen.
Lees deze post maar http://forum.ubuntu-nl.org/message/20744#p20744

Je krijgt wat meldingen achteraf dat er geen key is maar in de top van de sources.list staat hoe je die moet importeren.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
proftpd wil niet installeren...
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/05, 03:22:47 »
voor proftpd moet je de universe repository inschakelen
https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)